Min urspårade iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min urspårade iPhone

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Har en ca. 1 år gammal iPhone 2G. Tror att den kör 2.21 och är i vart fall upplåst med Pwnage. Den har fungerat utmärkt hela tiden och gjorde så tills för ett par timmar sedan idag, då den fullkomligt gått berserkargång. 🙁

1. Home-knappen slutade att fungera. Jag provade att stänga av telefonen, men så fort jag stängt av den startade den om sig själv igen.
    2. Musiken började hacka då jag försökte spela den. Högtalarna lät sprängda.
    3. SIM-kortet visades som låst trots att jag slog in koden och låste upp den flertalet gånger
    4. Telefonen blev minst 60 grader varm
    5. Då jag försökte sätta av den i datorn kom ett meddelande upp att det fanns något ikopplat i USB-uttaget som tog för mycket minne och USB-ingången disablades därför.
    6. Mobilen dog slutligen. Trots detta får jag samma meddelande om att USBn blir överbelastad i datorn. Det går inte heller ladda telefonen med laddaren (inget händer).
    7. Tio minuter efter att jag trodde den var helt död sätts den på igen, visar fullt batteri (den visade mindre än 10% innan den dog). Efter ha varit på ett par sekunder blir skärmen istället shadad, fadar ut och dör sedan helt.

Jag har några frågor som någon med erfarenhet kanske kan svara på: vad fan hände egentligen med telefonen? Tror ni att det är så att den inte är död på riktigt och att det kommer gå att ladda den/connecta den i datorn så snart den är död på riktigt (känns konstigt att en död manick kan överbelasta USB)? Om det är så att den är helt körd, går det att lämna in den hos någon Apple-återförsäljare och få den fixad trots att den är köpt i Staterna samt hackad?

Tackar på förhand för all hjälp!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Verkar som total kortslutning,jag skulle nog inte koppla den telefonen till datorn fler gånger!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.