Min volymknapp har slutat fungera.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min volymknapp har slutat fungera.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Hej!
    Nu är det såhär att min ljudknapp i vänster hörn har slutat fungera i höger hörn och jag kan inte höja samtalsvolymen vilken är jättelåg. Jag har ingen garanti så att laga är inget alternativ.
    Jag kan fortfarande höja på olika aplikationer via “ipod spelaren” altså där man spelar musik. Men inte samtalsvolymen.

Jag skulle behöva eran hjälp att finna nån applikation där man kan höja samtalsvolymen!

Tack i förhand! peace.

Dotchetter
    Member
    Post count: 3

Tjenare!

Jag var med om samma sak nyss, orsaken till detta för mig var att det uppstått en dammklump lägst ner i hörlursjacket som inte syns med blotta ögat. Det jag gjorde, var att ta en av mina supersupermini skruvmejslar (som en tandpetare) och gräva lite försiktigt till det kom upp. Försök inte att blås, då det bara kommer trycka ner skiten mer och det leder till att fukt kommer in och kan skada kontakter och telefonen ytterligare.

tandpetare/nano liten skruvmejsel, gräv lite försiktigt och se om du får upp skitet.
    Annars är det ett glapp/trasigt headset.

Du menar telefonens fysiska knappar?? Då läste jag fel, ber om ursäkt.

Så vitt jag vet finns det ingen applikation som fungerar som en förstärkare för samtal… då telefonen är som en “applikation” i sig. Om telefonens fysiska knappar inte fungerar, är det ett hårdvarufel som förmodligen inte kan lagas själv.. testa prata med headset?

affe89
    Member

Som sakt så är det en vanlig knapp som slutat fungera.
    Men altså innan den slutat fungera så hade jag sänkt samtalsvolymen till jättelågt. Så det borde finnas nån applikation för att höja den.

Altså när du pratar med någon så kan du ju sänka samt höja volymen på knappen uppe i vänster hörn och den har slutat fungera och samtalsvolymen är instäld till att vara jättelåg!
    Så det skulle enkelt kunna ordnas med nån aplikation som kan reglera olika volymer.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag googlade ordentlig på detta men hittade bara folk i samma situation som du själv är i. Du får hoppas på att någon kodar en plugin till SBSettings… Sorry

affe89
    Member

Okej illa. har också googlat som en idiot menmen..
    Btw är det någon som vet hur man ska göra för att surfa med edge via telia laddar bara ned 20kb/s bor centralt :S

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@affe89 55562 wrote:

Hej!
    Nu är det såhär att min ljudknapp i vänster hörn har slutat fungera i höger hörn och jag kan inte höja samtalsvolymen vilken är jättelåg. Jag har ingen garanti så att laga är inget alternativ.
    Jag kan fortfarande höja på olika aplikationer via “ipod spelaren” altså där man spelar musik. Men inte samtalsvolymen.

Jag skulle behöva eran hjälp att finna nån applikation där man kan höja samtalsvolymen!

Tack i förhand! peace.

Vad är det för modell och vilken fw sitter du på? Har du sparat din SHSH i cydia?

Om du kan återställa utan att riskera att du blir av med din jailbreak/upplåsnings möjlighet så skulle jag rekommendera en återställning, då höjs ljudet till standard inställningarna.

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

har du testat att stoppa in hörlurana och höja volumen med den och sen ta ut hörlurarna??

jag testade genom att sänka min volym och sen sätta in hörlurarna och sen när jag tog ut hörlurarna var det full volym

Ponyboy
    Member

Att höja volymen med hörlurar funkar endast på 3Gs. Letat som fan efter en tweak som kan få det att funka med 3G men det verkar inte finnas nåt. Det är nog hårdvaran som behöver tweakas.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@ponyboy 56288 wrote:

Att höja volymen med hörlurar funkar endast på 3Gs. Letat som fan efter en tweak som kan få det att funka med 3G men det verkar inte finnas nåt. Det är nog hårdvaran som behöver tweakas.

Tvivlar dock starkt på att det är en analog höj/sänk funktion på 3G. Utan att det sker digitalt, för när man trycker in knapp #1 eller #2 så säger den åt mjukvaran att höjja eller sänka.
    I och med att man kan sänka ipoden både via knapp eller manuellt dra slidern så tyder det ju på att det inte borde vara några problem att programera in en funktion i luren för att kontrollera master volume.

Ponyboy
    Member

@miche 56391 wrote:

Tvivlar dock starkt på att det är en analog höj/sänk funktion på 3G. Utan att det sker digitalt, för när man trycker in knapp #1 eller #2 så säger den åt mjukvaran att höjja eller sänka.
    I och med att man kan sänka ipoden både via knapp eller manuellt dra slidern så tyder det ju på att det inte borde vara några problem att programera in en funktion i luren för att kontrollera master volume.

Det har inget med analog och digitalt att göra. Hörlurar jacket i 3G saknar de rätta kontakterna och kan därför inte ta emot såna kommandon från hörlurarna. Det nya hörlur jacket kom först med ipod touch 2G och senare byggdes likadana till 3Gs. Om det fanns en mjukvaru lösning så hade apple för länge sen fixat det.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.