Minnet i telefonen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Minnet i telefonen

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Finns det möjlighet att någon här kan säga om det går att spara tex bilderna i datorn utan att behöva använda itunes

Min dator kraschade och av tidigare erfarenhet med “elaka” Itunes så radera den alla bilder i och varenda liten pryl i den smått pain in the ass då ja vill ha ha 3.0 när det kommer så vill ja inte att bilderna på min nyfödde son ska försvinna

PS . Ingen trevlig själ som vill jailbreaka , I utbyte kan du få en liten tatuering =)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Bilder fixar du inte från iPhonen via iTunes 😉 Men om du får den jailbroken så kan du få över allt från iPhonen via DiskAid 🙂

PS. Gillade ditt lilla förslag 😀

nemesis
    Member

……….

Mekke
    Member

@nemesis 32477 wrote:

Ja finns i Skåne så om du bor i närheten kanske du kan fixa det åt mig ? 🙂

Ajdå, bor i Falun.. 🙁

QeuDee
    Member
    Post count: 463

Media filer = musik/bilder/filmer kan man få access till utan jailbreak med Diskaid, du behöver jailbrejka den och tatuera mig bara om du vill leka med systemfilerna, där finns det inga bilder på ditt barn…

QeuDee
    Member

du ska alltså bara ladda ner Diskaid och kopiera bilderna till datan

Mekke
    Member

Men bilderna kommer man ju oxå åt via utforskaren/Finder som med en digitalkamera 🙂 Inte ska man blanda in iTunes i sånt 😛

nemesis
    Member

Skitbra fixat.

Nu till Jailbreaket . Jag bor i ¨Lund/skåne nästan så

QeuDee
    Member

du kan kontakta någon på mobil, msn.. live o göra det själv, mig t.ex 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

En tatuering…

Vilken firmware har du?

nemesis
    Member

Ja . 2.2.1 skulle ja tro

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Den roliga versionen.

Men gör då så här:

Jag antar att den dator du oftast sitter vid är den datorn du också uppdaterade din iPhone till 2.2.1. Om du aldrig uppdaterat din iPhone, gå in i iTunes och klicka på återställ för att få iTunes till att ladda ner den firmware fil du behöver.

Om du vill använda en godkänd operatör som Telia eller Telenor som det abonnemanget du köpte din iPhone med, behöver du inte bry dig om modemversionen.

Efter att mobilen återställt sig använder du Quickpwn som du kan få tag på här:’
    zSHARE – quickpwn22.zip

Följ alla anvisningarna på skärmen och använd sedan den firmwarefil som troligen automatiskt väljs i fältet “browse”.

Tryck nästa, nästa, nästa och sedan följ anvisningarna på skärmen när du ska lägga mobilen i DFU-läget.

Om någonting går fel under processen så är det bara att börja om från början, antingen i iTunes eller Quickpwn. Se bara till att lägga in säkerhetskopian från iTunes innan du Jailbreakar.

Gör du kinesiska tecken?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.