Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Missing ASL.dll vid jailbreaking
-
AuthorPosts
-
hej! idag så hängde sig min JBade telefon så att den starta om sig. då kommer självklart lilla symbolen om att man måste ansluta till itunes och jailbreaka om den. jag gjorde som vanligt men när jag ska öppna blackra1n så kommer en vanlingtext upp. den lyder:
” Det här programmet kunde inte startas eftersom ASL.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet.”läste på annat ställe att man skulle återställa telefonen via itunes för att sen köra samma sak. enda problemet är att om man återställer så uppdateras även mjukvaran till den senaste. och då går det inte att jailbreaka enligt de flesta.
någon som vet hur man kan komma runt detta problem? vad är ASL.dll för fil? kan man skapa den själv?
I panik! snabba svar uppskattas!
Windows, iTunes 9.1 och Blackra1n leker inte så bra ihop. Ladda hem BlackBreeze från blackbreeze.exe
det kan fixa ditt problem, annars får du fortsätta googla
För er som har problem med att Blackbreeze inte patchar Blackra1n kommer här en färdigpatchad EXE-fil. Jag har själv använt den och den är ren från trojaner, virus och annat spännande.
ska testa denna fil..har hållt på två dagar nu och försökt få igång min en gång så jailbreakade iphone…den gick inte att synka så jag tänkte : gör om jailbraken…men har väl inte gått som jag planerade =(
quickpwn får jag inte ens igång…så skulle testa med redsnow..håller just på¨att återställa iphonen igen till 3.1.3 då jag inte kommer ihåg hur jag återställde till en säkerhetskopia….alla mina kontakter är borta ..buhuu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.