Misslyckad jailbreak

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej

jag har precis köpt en vit 16gb iphone. Genast så satte jag igång med att jailbreaka den. Tyvärr så var jag lite för snabb å läste inte på tillräckligt noga. Jag har ju nu baseband 02.30.03 och firmware 2.2.1 och därför så får jag “No service” felet.

Kan jag “unjailbreaka” min telefon eller är den brickad nu? 🙁

NevamiZ
    Member
    Post count: 56

brickad tyvärr 😉
    nämen, den funkar ju med telia iaf, annars få du väl vänta och hoppas på att devteam fixar ny upplåsning

fekki
    Member

@nevamiz 25999 wrote:

brickad tyvärr 😉
    nämen, den funkar ju med telia iaf, annars få du väl vänta och hoppas på att devteam fixar ny upplåsning

jag hoppas du skämtar? 😮 Jag är lite för orolig för att förstå ironi å skämt just nu :confused:

kan jag inte unjailbreaka den i itunes på nått sätt så jag i alla fall kan använda den normalt. Alltså som den var när jag köpte den.

spjonky
    Member
    Post count: 138

Fick samma med min,…jag återställde min bara ..funkar kanoners och allt funkar som det ska 😉

carpe
    Member
    Post count: 904

@spjonky 26006 wrote:

Fick samma med min,…jag återställde min bara ..funkar kanoners och allt funkar som det ska 😉

Fast du kan ju inte mena att du lyckades att återställa till ett äldre BB

fekki
    Member

Så baseband 02.30.03 funkar inte att restora till “out of the box” läge? Jag vill ju inte jailbreaka den förens det går med baseband 02.30.03 utan jag vill att den ska vara som den var när jag köpte den.

Kungen
    Member
    Post count: 985

Du kan nu inte få den som du köpte den… Men köp ett rebelkort 🙂 ska funka med 2.2.1 🙂

carpe
    Member

Vet inte direkt vad killen är ute efter. Om du har 2.2.1 och BB 2.30.03 så kan du enbart köra Telia, i dagsläget.

fekki
    Member

@carpe 26016 wrote:

Vet inte direkt vad killen är ute efter. Om du har 2.2.1 och BB 2.30.03 så kan du enbart köra Telia, i dagsläget.

Ledsen om jag har varit oklar, men jag är lite noob på detta (Vilket har bevisats i samband med min jailbreak 🙂 ).

Jag vill kunna använda den (å ringa med), vilket jag inte kan idag. Så jag försöker igen, kan jag återställa den till ett “unjailbreakat” läge så jag kan använda den med mitt teliaabb.

När BB 2.30.03 blir breakat ngn i framtiden så jailbreakar jag den då istället.

carpe
    Member

@fekki 26018 wrote:

Ledsen om jag har varit oklar, men jag är lite noob på detta (Vilket har bevisats i samband med min jailbreak 🙂 ).

Jag vill kunna använda den (å ringa med), vilket jag inte kan idag. Så jag försöker igen, kan jag återställa den till ett “unjailbreakat” läge så jag kan använda den med mitt teliaabb.

När BB 2.30.03 blir breakat ngn i framtiden så jailbreakar jag den då istället.

Någon som är mer kunnit får gärna rätta mig här nu. Men det är väl bara att välja “ställa in som ny iPhone” i iTunes? Sen om man måste sätta den i DFU-läge först vet jag inte….

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@carpe 26019 wrote:

Någon som är mer kunnit får gärna rätta mig här nu. Men det är väl bara att välja “ställa in som ny iPhone” i iTunes? Sen om man måste sätta den i DFU-läge först vet jag inte….

Exakt, men tror den sätter sig i DFU-läge automatiskt.
    om han ändå ska använda telia så är det ju lugnt med BB.
    Det går väl hur bra som helst att jailbreaka 2.2.1 ? bara att inte YS funkar med 2.2.1 ?

spjonky
    Member

@carpe 26007 wrote:

Fast du kan ju inte mena att du lyckades att återställa till ett äldre BB

nejnej menade återställa till 02.30.03^^

spjonky
    Member

jag har Inte fått jailbreak att funka till min FW 2.2.1, BB 02.30.03

vet inte vad jag gör för fel faktist men går kanske inte att jailbreaka BB 02.30.03 ännu?

carpe
    Member

@spjonky 26063 wrote:

jag har Inte fått jailbreak att funka till min FW 2.2.1, BB 02.30.03

vet inte vad jag gör för fel faktist men går kanske inte att jailbreaka BB 02.30.03 ännu?

Jag hade iofs. samma problem efter att ha kört iPhone1,2_2.2_5G77_Restore och sedan jailbreakade. Lyckades Jaila den, men fick som sagt som du, “no service”…och ingen på detta forumet verkar ha nå mer vettigare svar än “gör om gör rätt”.

fekki
    Member

Det går inte att jailbreaka 02.30.03 ännu, det fick jag lära mig den hårda vägen 🙂 Man får helt enkelt vänta på att dom löser det.

Jag har i alla fall gjort en restore och nu fungerar allt som det ska igen, dock inte jailbreakad.

Pear
    Member
    Post count: 322

ehm
    Dev-Team Blog – Search results for: quickpwn 2.2.5-2
    kolla den länken, gå längre ner på sidan så hittar du quickpwn för windows och mac, samt pwnagetool för mac som gör att du kan jailbreaka fw 2.2.1 och bb 02.30.
    för quickpwn för windows ska du ha version 2.2.5-2 som den heter

ps, jag har inte testat det utan kör själv 2.2, men det är från dev-teams egna blogg så man får lita på dem!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@carpe 26067 wrote:

Jag hade iofs. samma problem efter att ha kört iPhone1,2_2.2_5G77_Restore och sedan jailbreakade. Lyckades Jaila den, men fick som sagt som du, “no service”…och ingen på detta forumet verkar ha nå mer vettigare svar än “gör om gör rätt”.

Det kan bero på att det är det enda som går att säga… Fråga Dev-Team, de skulle säga samma sak 😛

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.