Misslyckad Upplåsning Hjälp.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Misslyckad Upplåsning Hjälp.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

hej
    har försökt att låsa min iphone 3g version 3.0 med iliberty+ men det misslyckades. nu kan jag endast starta iphone och den säger att den ska kopplas till itunes. när jag kopplar den så säger itunes att den måste åtärställas , när jag klikar ok så kommer det fram en att den ska återställas och uppdateras med version 3.1, men det vill jag inte göra för att då kan man inte jailbreaka och låsa upp version 3.1. snälla hur kan jag återställa den till version 3.0

snook
    Member
    Post count: 2190

@seno 42132 wrote:

hej
    har försökt att låsa min iphone 3g version 3.0 med iliberty+ men det misslyckades. nu kan jag endast starta iphone och den säger att den ska kopplas till itunes. när jag kopplar den så säger itunes att den måste åtärställas , när jag klikar ok så kommer det fram en att den ska återställas och uppdateras med version 3.1, men det vill jag inte göra för att då kan man inte jailbreaka och låsa upp version 3.1. snälla hur kan jag återställa den till version 3.0

Hej och Välkommen till Forumet!

iLiberty+ är gammalt och förlegat.

Kolla här så kommer du att hitta rätt.

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5104-guider-jailbreak-upplasning.html

seno
    Member

tack. men där hittar jag inte hur jag åtärställer telefonen utan att uppdatera till 3.1
    hur ska jag göra nu att komma tillbaks till ver 3.0

snook
    Member
    Post count: 2190

@seno 42139 wrote:

tack. men där hittar jag inte hur jag åtärställer telefonen utan att uppdatera till 3.1
    hur ska jag göra nu att komma tillbaks till ver 3.0

Om du vill ha 3.0, så ladda ner den genom länken i en av guiderna.

Och sedan när du trycker på återställ inne i iTunes så håll in shift (windows), därefter kan du välja firmware 3.0 som ligger i din dator.

seno
    Member

har provat detta men kan inte hitta ipsw filen.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hämtar du ispw filen genom firefox? Det går inte – då blir allt en zipfil. Hämta genom internetexplorer istället.. Annars får du ända filendelsen på zipfilen till nåt, kommer inte ihåg vad men söker du lite här så hittar du det

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bozz 42144 wrote:

Hämtar du ispw filen genom firefox? Det går inte – då blir allt en zipfil. Hämta genom internetexplorer istället.. Annars får du ända filendelsen på zipfilen till nåt, kommer inte ihåg vad men söker du lite här så hittar du det

Enkelt – filändelsen skall vara .IPSW

seno
    Member

har försökt också med ie att ladda ner och köra men itunes ser fortfarande inte det som ipsw filen.kör med windows vista 64 bit

seno
    Member

nu har jag lyckats med detta.
    laddade ner en fil som pwnage kände igen och yelowbreak iphone och sedan låste upp den.
    utan eran hjälp skulle jag inte ha lyckats.
    tack

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Kul att det fungerade

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.