Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mitt nummer ovanför kontaktlistan…
-
AuthorPosts
-
Hej,
Har en iPhone 4.
För en stund sedan såg jag att när jag scrollade upp, ovanför sökfältet i kontaktlistan, visades “Mitt telefonnummer”. Alltså inte som en klickbar kontakt, utan som en “textlabel”. Detta kändes najs, då jag inte hunnit lära mig mitt nummer utantill ännu :rolleyes:
Men när jag gjorde samma sak 5 minuter senare fanns ingenting ovanför sökfältet…! Man känner sig lagom puckad…
Kan någon förklara ovanstående? Tack!
/Erkinool
Ett tillägg… kanske är det t o m svaret 🙂
När jag har ett aktivt samtal och klickar på kontakter, då finns “Mitt nummer” överst.
Kanske är det bara under pågående samtal som denna feature är aktiverad…?
/Erkinool
När du öppnar kontakter så är sökrutan högst upp. Dra ner bilden lite så finns ditt nr precis ovanför sökrutan. Det ligger dolt tills man vill ta fram det.
Hej,
För mig går det bara att dra fram “Mitt nummer” under pågående samtal. Annars finns ingenting ovanför sökfältet…
/Erkinool
Gå in i inställningar sen telefon där finns en ruta där du skriver in ditt nummer.
Rawen, se mina tidigare postningar:
“När jag har ett aktivt samtal och klickar på kontakter, då finns “Mitt nummer” överst.”
“För mig går det bara att dra fram “Mitt nummer” under pågående samtal. Annars finns ingenting ovanför sökfältet…”
Jag har alltså redan lagt in mitt nummer i inställningar.
/Erkinool
Nu har jag en gammal iPhone (3G) och jag vet inte om jag fattat dig rätt men “Mitt nummer” finns inte högst upp i listan om du klickar på ikonen “Kontakter” på hemskärmen. Däremot finns det om du klickar på ikonen “Telefon” och sedan på Kontakter (inuti Telefon liksom). Där finns “Mitt nummer” både när jag ringer och inte ringer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.