MMS funktion försvann

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej!

Gjorde nyss en restore på min iPhone och efter det går det inte skicka mms. Det finns alltså inte den där knappen vid sms’n som man kan lägga till en bild.

Även när man är under bilder katalogen och bläddrar kan man inte klicka och ta skicka som MMS där.

Återställde min till 4.0.1 som jag har kört tidigare, och jailbreakade den direkt med jailbreakme.com.

Vet inte fall det fungerade innan jag jailbreakade, hann inte prova.

Det kommer upp i iTunes fall jag vill uppdatera operatörsinställningarna och då gör jag det, men det hjälper ändå inte.

Any ideas?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Inställningar > Meddelande > MMS – meddelande
    Se till att den är på

dextan
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85619 wrote:

Inställningar > Meddelande > MMS – meddelande
    Se till att den är på

Det tråkiga är att jag inte ens har en MMS knapp där =/
    Det måste aktiveras någonannan stans?

Hjälper det att ladda ner någon MMS activator för mms från Cydia?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du kan alltid prova, verkar vara gömd utav nån anledning.

Scootie
    Member
    Post count: 45

Allmänt, nätverk, mobilt nätverk där fyller du i uppgifter från din operatör och startar om sen funkar det. Finns info om detta överallt på nätet 😉

dextan
    Member

@scootie 85652 wrote:

Allmänt, nätverk, mobilt nätverk där fyller du i uppgifter från din operatör och startar om sen funkar det. Finns info om detta överallt på nätet 😉

Jo jag vet, men problem är att det inte finns några MMS inställningar där. Alltså rutorna är borta där man kan skriva in info.

Ibland så kommer det upp fall jag vill uppdatera mina operatörsinställningar och då trycker jag på uppdatera men de verkar inte uppdateras alls. Utan den rutan kommer upp igen med jämna mellanrum.

Får väl prova restore’a om den och låta den uppdatera alla inställningar innan jag jailbreakar den.

Scootie
    Member

@dextan 85668 wrote:

Jo jag vet, men problem är att det inte finns några MMS inställningar där. Alltså rutorna är borta där man kan skriva in info.

Ibland så kommer det upp fall jag vill uppdatera mina operatörsinställningar och då trycker jag på uppdatera men de verkar inte uppdateras alls. Utan den rutan kommer upp igen med jämna mellanrum.

Får väl prova restore’a om den och låta den uppdatera alla inställningar innan jag jailbreakar den.

Om Du gör en förfrågan hos din operatör att få inställningarna skickade till din telefon då?

Funkar det inte så får man göra som Du sagt, en restore.

dextan
    Member

@scootie 85670 wrote:

Om Du gör en förfrågan hos din operatör att få inställningarna skickade till din telefon då?

Funkar det inte så får man göra som Du sagt, en restore.

De kan inte skicka operatörsinställningar, utan hänvisade mig till att skriva in det manuellt. Men det är inte så lätt när man inte har mms fälten under mobilt data ens..

Scootie
    Member

Ta backup och blås om telefonen och prova på nytt.

dextan
    Member

Tänkte bara säga att jag löste det, saurik hade släppt en fix till detta i Cydia. Var bara att “Complete upgrade” när Cydia ville uppdatera.

Bara synd att jag kom på det efter jag återställde en andra gång =)

nimren
    Member
    Post count: 250

Du MÅSTE skriva ditt mobil nummer i: Inställningar -> Telefon och så längst upp under Mitt Nummer. Sen starta om telefonen. Då SKA det funka 🙂

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.