MMS har nu äntligen kommit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone MMS har nu äntligen kommit!

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Member
    Post count: 272

Ja!
    MMS har äntligen kommit till våra teliamobiler!
    Progammet ligger på appstore och heter isendmms och las upp för några timmar sedan. Det kostar 49:-.
    Apple Iphone 3G – Nu finns mms till svensksålda Iphones

NickNose
    Member
    Post count: 13

Tråkigt att man bara kan skicka, jag vill främst kunna ta emot mms.

Svarten
    Member
    Post count: 106

Snackade med Telenor killarna igår, dom påstår att deras iPhons kommer ha MMS i sig när dom börjar sälja dom (snart), dom går den obligatoriska apple kursen i helgen så det är nära ni…

blast11
    Member
    Post count: 102

Härligt.

iPhone 3.0 kommer med andra ord ha MMS; då uppdateringen av 3.0 troligen kommer till sommaren, och då är ju applikationen förhoppningsvis fullständig. Gott!

fantal
    Member
    Post count: 78

det här är ju vansinnigt, nästan skamligt!! Inte nog att telia har lovat i snart ett år att ta fram ett MMS applikation, nu vill de ha 49 kr för den och man kan endast skicka MMS?? Frågan är väl om de inte kunde ha gjort bättre ifrån sig?

Nu är jag inte en telia kund som tur är, men tycker det för j”¨¨*vligt att de alltid lyckas pressa sina kunder på varenda öre de har.

Zike
    Member
    Post count: 571

Man kan ju redan skicka mms via mail-appen.. Ska dom nu ta 49kr för en app som gör samma sak? Knasigt.

(för er som inte vet hur man mms-mailar, googla runt lite, hittar ni inget så pm:a mig. Orkar inte skriva mer nu, ligger i sängen och tjejen gnäller.. Godnat på er)

oakeey
    Member
    Post count: 118

@fantal 27375 wrote:

det här är ju vansinnigt, nästan skamligt!! Inte nog att telia har lovat i snart ett år att ta fram ett MMS applikation, nu vill de ha 49 kr för den och man kan endast skicka MMS?? Frågan är väl om de inte kunde ha gjort bättre ifrån sig?

Nu är jag inte en telia kund som tur är, men tycker det för j”¨¨*vligt att de alltid lyckas pressa sina kunder på varenda öre de har.

Du kan tagga ner på gnällandet eftersom det inte är Telia som står bakom appen till en början med..

Att döma av omdömena som getts redan så suger den här appen. Så det är väl bara att fortsätta avvakta på något som kanske ändå kommer med nya 3.0.

Shicketchikaowaow

fantal
    Member
    Post count: 78

@oakeey 27399 wrote:

Du kan tagga ner på gnällandet eftersom det inte är Telia som står bakom appen till en början med..

Att döma av omdömena som getts redan så suger den här appen. Så det är väl bara att fortsätta avvakta på något som kanske ändå kommer med nya 3.0.

Shicketchikaowaow

Spelar ingen roll vem som står bakom det, telia har godkänt programet.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Förstår inte varför ni gnäller om priset på en ofullständig,krånglig och ganska meningslös app.

Al3x
    Member
    Post count: 272

Vi får vänta på 3.0 och hoppas att den har en riktigt MMS-app i sig.

oakeey
    Member

@fantal 27405 wrote:

Spelar ingen roll vem som står bakom det, telia har godkänt programet.

Var har du fått det ifrån?
    Pratade nyss med Telias kundtjänst (2 olika människor) och dom har ingen info om att det kommit någon app med någon form av sammarbete mellan Telia och Mobispine (som utvecklat appen).
    Däremot hävdar dom fortfarande att dom planerar att släppa en egen MMS-app på sikt.
    Men redovisa gärna din källa…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@al3x 27412 wrote:

Vi får vänta på 3.0 och hoppas att den har en riktigt MMS-app i sig.

Hoppas också det, men jag tror inte det. Med tanke på att iPhone görs i USA och används främst där, så är det “onödigt”, för nästan ingen i USA skickar MMS. Det gör inte heller jag eller mina kompisar heller, vi har gått över till “gratis-alternativet”, dvs Mail 😛

snook
    Member
    Post count: 2190

Hmm….jailbreaka och köra SwirlyMMS för 60 kr som är en suveränt komplett mms-app…..elller…

…köpa den här inkompletta mms-appen för 49 kr som bara kan skicka mms och bara i Telias nät.

there’s a tough one 😛

Aradsson
    Member
    Post count: 24

Som sagt fimpa snacket om den här värdelösa appen som inte har något med telia att göra och vänta i stället och se vad som händer i 3.0. Jag kan bara inte förstå varför “alla” gnäller om att kunna skicka och ta emot mms i iponen? HELT ONÖDIGT! Det finns ju Mail som funkar alledes utmärkt 🙂 Seriöst hur ofta skickade/vill ni kunna skicka mms?

Det finns så mycket annat som iphonen är bra på så varför fukusera på det “dåliga”?

Puss på er! Ciao

oakeey
    Member

@aradsson 27436 wrote:

…. mms i iponen? HELT ONÖDIGT! Det finns ju Mail som funkar alledes utmärkt 🙂 Seriöst hur ofta skickade/vill ni kunna skicka mms?

Det finns så mycket annat som iphonen är bra på så varför fukusera på det “dåliga”?

Puss på er! Ciao

Det ena utesluter väl inte det andra? MMS hade ju gjort telefonen ÄNNU bättre!
    Hur kan det vara att fokusera på det dåliga att skapa en tråd om MMS-apps?

Mail funkar ju såklart..men tyvärr bara om den man vill skicka till också använder mail i sin telefon. För min egen del använder jag mms relativt ofta. En bild säger mer än tusen ord…typ 😀 Så om jag nu saknar mms kan du ju inte gärna komma o säga att jag tycker fel.. bara för att du inte använder det? No?

Sen instämmer jag till 100% att just den här appen suger get… Som sagt. Blir spännande att se vad 3.0 har att erbjuda, eller om Tela får tummen ur.

Det är ju rätt intressant också att det företag som först nämndes som det som skulle, i sammarbete med Telia, utveckla en mms-app är det samma företag som nu uppenbarligen släpper en riktigt dålig app helt på egen hand. Man blir ju lite nyfiken på vad som hände… XD

steffe
    Member

Om man tycker att MMS är viktigt,så kan man köpa en annan telefon.
    Hade det på min gamla nokia,tror att jag skickade och tog emot 15-20 MMS på 4 år.
    På samma lur skickades och togs emot 4-8 mail om dagen,numera mailar jag ännu mer,tack apple!

Aradsson
    Member
    Post count: 24

Vill man skicka mycket bilder (1000 ord konceptet) så kan du ju fortfarande maila och även om mottagaren inte har mail på sin mobil så har han/hon med största sanolikhet en dator 🙂

Ciao!

oakeey
    Member

@aradsson 27473 wrote:

Vill man skicka mycket bilder (1000 ord konceptet) så kan du ju fortfarande maila och även om mottagaren inte har mail på sin mobil så har han/hon med största sanolikhet en dator 🙂

Ciao!

Nej nu ska jag sluta använda det här forumet. Vilka idioter.
    Hela idén med mms är ju att jag kan skicka bilder, filmer etc direkt till den andres mobil. Jag vet väl för fan hur mail funkar!!
    Yees.. Du och Steffe kan ju vara de sämsta människor som någonsin hållt i en telefon.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@oakeey 27478 wrote:

Nej nu ska jag sluta använda det här forumet. Vilka idioter.
    Hela idén med mms är ju att jag kan skicka bilder, filmer etc direkt till den andres mobil. Jag vet väl för fan hur mail funkar!!
    Yees.. Du och Steffe kan ju vara de sämsta människor som någonsin hållt i en telefon.

Den som sa det, han var det 😛

MMS är dyrt och onödigt, Mail är gratis och de flesta har det även i sin mobil 😉

snook
    Member
    Post count: 2190

@mekke 27481 wrote:

Den som sa det, han var det 😛

MMS är dyrt och onödigt, Mail är gratis och de flesta har det även i sin mobil 😉

Jag som skickar gratis MMS tycker det är jättebra. 😉

Mail kostar ju med datatrafik (om man inte har fri datatrafik).

Halle
    Member
    Post count: 837

Det är dags att vakna upp och sluta drömma om att Apple ska slänga in MMS i iphone. MMS kommer inte komma i 3.0 och troligtvis aldrig. Möjligen att Telia utvecklar en egen.

brorzan
    Member
    Post count: 121

Den här eviga och tröttsamma debatten MMS kontra e-post har dragit igång igen.

Känns som att det är dags att få in lite nya ingridienser i ert evigt snurrande hjul.

>> Antalet människor som kan ta emot MMS i Sverige är otroligt mycket större än de som kan ta emot e-post i mobilen i Sverige.

>>Antalet människor som kan ta emot MMS i Sverige är ännu mer otroligt mycket större än de som har fastpris data på sitt mobilabonnemang.

>> Att ta emot ett MMS inom Sverige kostar 0:-

>> Att ta emot e-post med en bild i kostar olika beroende på operatör, men man landar förmodligen till slut på maxtaxan om man får ett par bilder per dag. Alltså 9:-/dygn vilket de flesta operatörer verkar köra. För att ta emot samma sak som är gratis via MMS?

I den bästa av världar kommer alla mobiler att ha riktigt bra e-postklienter så att människor vill använda mail i mobilen. I den bästa av framtidar så kommer alla att ha fastpris data på sina mobilabonnemang, men vi är inte där ännu. Vi är inte ens så långt fram att alla människor kollar sin e-post dagligen via datorn.
    Förmodligen kommer e-post att smiska MMS-rumpa om några år, men vi är inte där ännu. MMS är bra mycket enklare och mottagaren slipper betala för något han/hon kanske inte ens vill ha.

steffe
    Member

Problemet är väl att i iphonens ursprungsland USA är det ytterst ovanligt att någon använder mms.
    Jag tror inte apple bryr sig så mycket om vad några få miljoner skandinaver vill ha,det är nog viktigare med den amerikanska hemmamarknaden.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@# brorzan 27507 wrote:

Den här eviga och tröttsamma debatten MMS kontra e-post har dragit igång igen.

Känns som att det är dags att få in lite nya ingridienser i ert evigt snurrande hjul.

>> Antalet människor som kan ta emot MMS i Sverige är otroligt mycket större än de som kan ta emot e-post i mobilen i Sverige.

>>Antalet människor som kan ta emot MMS i Sverige är ännu mer otroligt mycket större än de som har fastpris data på sitt mobilabonnemang.

>> Att ta emot ett MMS inom Sverige kostar 0:-

>> Att ta emot e-post med en bild i kostar olika beroende på operatör, men man landar förmodligen till slut på maxtaxan om man får ett par bilder per dag. Alltså 9:-/dygn vilket de flesta operatörer verkar köra. För att ta emot samma sak som är gratis via MMS?

I den bästa av världar kommer alla mobiler att ha riktigt bra e-postklienter så att människor vill använda mail i mobilen. I den bästa av framtidar så kommer alla att ha fastpris data på sina mobilabonnemang, men vi är inte där ännu. Vi är inte ens så långt fram att alla människor kollar sin e-post dagligen via datorn.
    Förmodligen kommer e-post att smiska MMS-rumpa om några år, men vi är inte där ännu. MMS är bra mycket enklare och mottagaren slipper betala för något han/hon kanske inte ens vill ha.

Låter som om någon varit i Japan :laugh:

brorzan
    Member
    Post count: 121

@mossarelli 27532 wrote:

Låter som om någon varit i Japan :laugh:

Huh? Japan har jag tyvärr inte varit i. Ännu. Bjuder du? 😉

wyl5310903
    Member
    Post count: 39

äntligen

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@# brorzan 27543 wrote:

Huh? Japan har jag tyvärr inte varit i. Ännu. Bjuder du? 😉

I Japan har inte en enda populär mobil SMS. Inte ens ordet existerar i deras vokabulär. De använder helt och hållet Mail till att skicka både bilder och text. Och inte använder de samma email som de har på datorn utan skapar en helt ny för mobilen.

Så ja, använder inte Japan det så är det redan gammalt.

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.