MMS med 3.0, vart eee du?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone MMS med 3.0, vart eee du?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej, har suttit en stund och försökt få igång mms med tre som operatör efter att jag uppdaterat till OS 3.0. Men det finns ju inget MMS alternativ??

Inställningar->Nätverk->Mobilt datanätverk, och där knappat in följande inställningar:

APN: data.tre.se
    MMSC: mms.tre.se
    MMS-proxy: 172.16.53.11:8799

Har även försökt skicka inställningar via tre:s hemsida till olika modeller såsom Nokia N95 (då jag läst att några som använde swirly mms innan lyckades med detta tricks med swirly). Men jag har inte ens fått nåt sms med inställningar! 🙁

Någon som lyckats som vill dela med sig? Me love you love time.

carpe
    Member
    Post count: 904

En ny tråd för varje problem =. Detta har redan tagits upp.

ThatSammyBoy
    Member

Jag har sökt utan att hitta. Och hade jag hittat så hade jag inte tagit upp problemet igen…
    Vart finns svaret då?

carpe
    Member
    magnum73
    Member

Har du startat om telefonen? Du måste även ange ditt mobilnr, det gör du under Inställningar / Telefon / mitt nummer..

Jag har också TRE som operatör, och har matat in samma inställningar som du men får felmeddelande när jag skickar MMS.. suck

carpe
    Member

@magnum73 34254 wrote:

Har du startat om telefonen? Du måste även ange ditt mobilnr, det gör du under Inställningar / Telefon / mitt nummer..

Jag har också TRE som operatör, och har matat in samma inställningar som du men får felmeddelande när jag skickar MMS.. suck

Har du en italiensk telefon?

magnum73
    Member

japp, har en italiensk ( = operatörsolåst …)

ThatSammyBoy
    Member

Då får jag väl ta och skina lite ändå… för jag löste det efter fortsatt trial and error.
    Jag använde de inställningar jag har skrivit högst upp,
    MEN… jag fyllde även i “MMS UA prof URL”: http://mms.tre.se

Jag har fyllt i mitt telefon nummer som magnum73 sa redan tidigare, och även testat att starta om tidigare. Min är också italienst olåst…

Sen började det fungera efter att jag skickat ett MMS med min flickväns mobil till min mobil, och då kunde jag även attacha bilder till mitt meddelande och den skickades utan problem till tjejens mobil.

Hoppas detta hjälper dem som inte fått det att fungera 🙂

archduk3
    Member
    Post count: 3

@magnum73 34254 wrote:

Hur fan fyller du i ditt nummer.

Min säger bara “okänt” och så kan jag inte trycka på det.

Har iof tele2

//C

jasifil
    Member
    Post count: 300

Jag testade MMS-funktionen nyss. Skrev in en text i meddelandet och tryckte på knappen för kameran (som syns till vänster om inmatningsfältet), tog en bild och valde att den skulle skickas med meddelandet. Det märkliga är att bilden inte kom fram. Inte heller syns den i min telefon varken under meddelanden eller i bildmappen. Någon annan som sett detta? Använder jag en befintlig bild så funkar det.

Fattar inte varför vissa måste hålla på med inställningar och skit. Allt sådant är väl redan inmatat per automatik?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@jasifil 34453 wrote:

Fattar inte varför vissa måste hålla på med inställningar och skit. Allt sådant är väl redan inmatat per automatik?

Allt sånt finns i ipcc-filerna. Finns inga ipcc-filer för inofficiella operatörer 😉 Men man kan göra egna :laugh:

jasifil
    Member
    Post count: 300

@mekke 34466 wrote:

Allt sånt finns i ipcc-filerna. Finns inga ipcc-filer för inofficiella operatörer 😉 Men man kan göra egna :laugh:

Å tusan! Där ser man! Alltid lär man sig något.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.