Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › MMS med Telenor
-
AuthorPosts
-
Finns det någon som har installerat SmirlyMMS med Telenor och har fått det att funka, i så fall hur
@BÅW 2204 wrote:
Finns det någon som har installerat SmirlyMMS med Telenor och har fått det att funka, i så fall hur
Jag har läst i deras kommentarer att det finns folk som fått det att fungera med telenor.
här är inställningarna:
Telenor (Sweden)
Mmsc: mms
Proxy: 172.030.253.241:8799Men det skall tilläggas att applikationen är väldigt buggig. Jag har alla inställningar rätt och det är bara ibland som jag får MMS.
// haren
Hej!
Lyckats skicka mms med dom inställningarna du skrev men när jag ska ta emot står det följande:
MMS cannot be fetched right now since GPRS/EDGE is not available!
Please review your MMS and/or EDGE APN settings, or wait a while if settings are correct…Vad är det för fel? Ska jag skriva nåt på APN inne på EDGE?
Tack!
@closer 2209 wrote:
Hej!
Lyckats skicka mms med dom inställningarna du skrev men när jag ska ta emot står det följande:
MMS cannot be fetched right now since GPRS/EDGE is not available!
Please review your MMS and/or EDGE APN settings, or wait a while if settings are correct…Vad är det för fel? Ska jag skriva nåt på APN inne på EDGE?
Tack!
Du skall inte ange något annat änn mmsc och proxy i mms inställningarna. Men du måste ställa in den vanliga gprs inställningen under inställningar -> nätverk > edge… APN : internet.telenor.se
MMS cannot be fetched right now since GPRS/EDGE is not available! brukar jag oxå få ibland men när jag bara väntar ett tag och går in och hämtar mms så fungerar det.
// h
Tackar å det ödmjukaste. Som du säger, programmet är väldigt buggigt. Vet du när det släpps nån update?
Nu har jag löst problemmet med edge och mms att ta emot men jag kan inte titta på bilden. Började installera MobilePreview, blev tillsagt att installera MobileFinder som i sin tur behöver BDS…
Vad är det för nåt? Var hittar man sånt?
Tack på förhand…
@bjelochka 2759 wrote:
Nu har jag löst problemmet med edge och mms att ta emot men jag kan inte titta på bilden. Började installera MobilePreview, blev tillsagt att installera MobileFinder som i sin tur behöver BDS…
Vad är det för nåt? Var hittar man sånt?
Tack på förhand…
BSD Subsystem, finns i installer!
// h
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.