MMS på Iphone 3GS (3.0.1)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone MMS på Iphone 3GS (3.0.1)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Tjena allihopa,

Det är så att jag köpte en Iphone av en polare i September som var låst till Tre. Jag satte in hans SIM-kort (då han använder TRE) för att aktivera telefonen, och sedan jailbreaka jag den och låste upp med ultrasn0w. Problemet nu är att när jag går in på Inställningar för Meddelanden, finns inte MMS Messaging där.
    iphone-mms.png
    Det är bara de 2 övre radera som syns, inte de två undre. Så jag undrar nu, kan jag komma runt det här på något sätt, utan att behöva uppgradera till 3.1 ? Skulle vara kul att kunna använda MMS då jag har 3000 gratis MMS per månad..

Tack på förhand

MVH

snook
    Member
    Post count: 2190

@yakostar 47455 wrote:

Tjena allihopa,

Det är så att jag köpte en Iphone av en polare i September som var låst till Tre. Jag satte in hans SIM-kort (då han använder TRE) för att aktivera telefonen, och sedan jailbreaka jag den och låste upp med ultrasn0w. Problemet nu är att när jag går in på Inställningar för Meddelanden, finns inte MMS Messaging där.
    iphone-mms.png
    Det är bara de 2 övre radera som syns, inte de två undre. Så jag undrar nu, kan jag komma runt det här på något sätt, utan att behöva uppgradera till 3.1 ? Skulle vara kul att kunna använda MMS då jag har 3000 gratis MMS per månad..

Tack på förhand

MVH

Kan du skicka mms?

Vilken operatör har du?

yakostar
    Member

@snook 47457 wrote:

Kan du skicka mms?

Vilken operatör har du?

Jag har tele2 nu och nej jag kan inte skicka eller ta
    emot SMS. Funktionen finns inte i telefonen ..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Installera Tele2 operatörs-bundle. Guide och nerladdningslänk finns här:
    Tele2 operatörs-bundle – 99.se

snook
    Member
    Post count: 2190

Får du inställningen “Mobildata” i Inställningar – Allmänt – Nätverk?

yakostar
    Member

Japp, det har jag. Kan fylla i både inställningar för internet och MMS. Har gjort det dessutom. Kan surfa ut på nätet med 3G, men inte skicka sms eller ta emot…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.