mms utan 3g täckning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone mms utan 3g täckning

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hallå!

Hoppas jag inte bryter några regler, är ny på sånt här. Jag kan inte skicka mms med iphone 3g om jag inte har 3g mottagning. för mig är det konstigt med tanke på att jag kunde skicka mms innan 3g nätet fanns med andra mobiler. går det att tvinga iväg mms på 2g nätet. Problemet finns när det är en cirkel efter comviq texten uppe i vänstra hörnet, alltså inget 3g nät. tack och ha en bra kväll.

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

Välkommen. Jag kör utan 3G på min Iphone 3G och inga problem att skicka MMS.
    Men jag kör med Telia

aciid
    Member
    Post count: 6

Satt och testade med min 3G lur (Halebop) nu;
    Testade att inaktivera 3g; Fungerar fortfarande.
    Inaktiverar Edge; Fungerar fortfarande.

Låter ju knepigt att de skulle ha några restriktioner på det från Comviqs sida, men testa att återställ nätverksinställningarna/starta om luren, annars kontakta Comviq och hör med dem :=)

Flash
    Member
    Post count: 64

Skickar inte så mycket MMS och har Tele2, men dom gånger jag har gjort det har det varit segt utan 3G. Går långsamt att ladda upp och sen verkar det som uppladningen timar ut. Men det verkar som det mest händer där det är halvtaskig motagning typ på vischan, hemma i stan så har jag lyckats skicka MMS utan 3G… Tror inte Tele2/Comviq har så där strålande kapacitet på sitt nät, har för mig det har disskuterats på forumet tidigare…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.