Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Mobil & elektronik proffset?
-
AuthorPosts
-
Är det någon som har köpt från mobil & elektronik proffset i stockholm? Såg deras annons på blocket. Ska upp till stockholm nästa vecka och tänkte gå förbi och kolla.
Förstår inte hur dom kan ha telia bundna telefoner så billigt? Och ha garanti från Telia för bara 4000?
Verkar lite skumt men dom har en butik vid sankt eriksplan så är det verkligen bluff? Vad tror ni?
Man får inte 2 års garanti på iPhone från telia…
Men är det inte 2 års garanti enligt konsumentköpslagen?
Nope, minst 1års garanti, men du har 3års reklamationsrätt.
Fick svar nu att dom var slutsålda ändå=(
Elektronikaffärer brukar använda lockpriser för att dra folk till butiken.
Här man väl gått dit och varan är”slutsåld”så erbjuder dom oftast en annan motsvarande produkt.
Dom använder i detta fall lockpris på iphone för att kunna sälja nån annan lur,detta är både lagligt och normalt,siba och onoff t.ex gör ofta så här.@steffe 24769 wrote:
Elektronikaffärer brukar använda lockpriser för att dra folk till butiken.
Här man väl gått dit och varan är”slutsåld”så erbjuder dom oftast en annan motsvarande produkt.
Dom använder i detta fall lockpris på iphone för att kunna sälja nån annan lur,detta är både lagligt och normalt,siba och onoff t.ex gör ofta så här.Hade jag ingen aning om:o Låter ganska smart iofs. Men i mejlet jag fick tillbaka så stod det bara: Dom är slutsålda.
Det stod inget mer än de. Kanske ska pallra mig förbi där när jag ska upp till stockholm nästa helg, får se hur de blir;D -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.