Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Mobile Substrate sätter telefonen i SafeMode
-
AuthorPosts
-
HELA TIDEN.
Han ju ha telefonen ok en hel dag innan jag i morse såg att den hamnat i safe mode igen.
Sist så uppgraderade jag till iOS4 och så var det ok hela gårdagen, och så morse…eller, hela två dagar var den ok.
jag bootar om, gör restart, men ingen skillnad….
kan man ta reda på vad som krashar?
kan man ominstallera paketen via cydia?@kurtson 73601 wrote:
HELA TIDEN.
Han ju ha telefonen ok en hel dag innan jag i morse såg att den hamnat i safe mode igen.
Sist så uppgraderade jag till iOS4 och så var det ok hela gårdagen, och så morse…eller, hela två dagar var den ok.
jag bootar om, gör restart, men ingen skillnad….
kan man ta reda på vad som krashar?
kan man ominstallera paketen via cydia?skulle nog återställa hela telefonen.
och installera om cydia!@something 73618 wrote:
skulle nog återställa hela telefonen.
och installera om cydia!uj, phu, igen!
jaja….
har ju bara uppgraderat, hur gör jag det lättast?
bara klicka återställa till fabriksinställningarna?@kurtson 73621 wrote:
uj, phu, igen!
jaja….
har ju bara uppgraderat, hur gör jag det lättast?
bara klicka återställa till fabriksinställningarna?Japp , men det blir version 4.0.1 vet ej vad du använder dig utav idag..
så spara SHSH filen innan du återställer om du har nån version tidigare än 4.0.1@something 73622 wrote:
Japp , men det blir version 4.0.1 vet ej vad du använder dig utav idag..
så spara SHSH filen innan du återställer om du har nån version tidigare än 4.0.1då jag uppdaterade i förrgår och då fick 4.0.1 och det fungerade med jailbreaket så testar jag det igen….
Har du SBSettings så disable:a ett MobileSubstrate i taget så hittar du snart boven. När du funnit den så avinstallerar du appen
jag kommer ju inte åt sbsettings… inte via att slida över skärmen i alla fall… kan ju vara just sbsettings som dummar sig. har testat att installera om det men det ledde inget vart. testar nu först att avinstallera det och sedan installera om sbsettings
@freebo 73627 wrote:
Har du SBSettings så disable:a ett MobileSubstrate i taget så hittar du snart boven. När du funnit den så avinstallerar du appen
Lite svårt att komma in i SBS när man får safemode.
@kurtson 73638 wrote:nix, ingen skillnad utan sbs….
Nej SBS är inte boven i dramat, med SBS kan du stänga av olika mobilesubstrates manuellt och se vilken det är som krashar, men eftersom du inte kommer åt SBS och din mobil hamnar i safemode, så måste du gå tillbaka i din skalle och komma ihåg vilka program du installerade senast.
Fundera och försök komma ihåg vilket program installerade du senast och vilka program uppdaterade du senast? Avinstallera dessa programmen i samma ordning du installerade dem så ska det nog lösa sig.
hum, jag körde in en massa bra saker igår, eller så försökte jag uppdatera… Äh, OMPREPP.
jag uppdaterade en del via ‘the program that should not be mentioned’ 🙂
När man väl sätter igång så sker det ena efter det andra. allt fungerade igår kväll och inte i morse….@mossarelli 73646 wrote:
Lite svårt att komma in i SBS när man får safemode.
Man får vara snabb som attan =)
Jag ber om ursäkt, men mitt totala sömntid den här veckan snittar på ca 5/h dygn, så de grå rullar inte till 100%
Om jag nu bara i itunes klickar på ÅTERSTÄLL till fabrikasinställningarna, blir det som när jag uppgraderade, eller ska jag ta någon annan väg?@kurtson 73650 wrote:
Jag ber om ursäkt, men mitt totala sömntid den här veckan snittar på ca 5/h dygn, så de grå rullar inte till 100%
Om jag nu bara i itunes klickar på ÅTERSTÄLL till fabrikasinställningarna, blir det som när jag uppgraderade, eller ska jag ta någon annan väg?Gör du det via iTunes får du som tidigare sagts 4.0.1. JBa sedan som vanligt över webben
då kör vi!
Noterade att under safemode så kunde inte itunes föra över inköpfrån iphonen till itunes, brukar det vara så?det gick sådär.
okej, telefonen är inte i safemode, men den är inte som den blev efter uppgraderingen.
massa apps fattas och det saknas repos m.m.
inget som inte kan fixas.
Det som förbryllar mig är att EFTER det att den synkat och gett errorpga av att det fanns massa konstiga apps, så påstår den igen att telefonen är ny för datorn och skall blåsas om… precis när den är klar med det?
får bli morgondagens fundering! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.