Mobilen låst efter återställning?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Mobilen låst efter återställning?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hejhej.

Det var så att alla nedladdade apps på min Iphone 3G crashade direkt vid start idag av nån mysko anledning. Hela mobilen började få lite fnatt efter att batterit gått så lågt till att dog, efter att själv ha ringt upp röstbrevlådan:P

Hur som helst så tänkte jag då göra en återställning från itunes självfallet och gjorde väldigt simpelt så och allt gick bra vad jag vet, fick inga errors eller liknande skumma saker.

Nu däremot när jag startar upp mobilen får jag meddelandet “SIM LÅST – Sätt i ett giltligt SIM-kort utan PIN-kodlås för att aktivera iphone.”
    Då har jag möjlighet att trycka på lås upp, vilket när jag gör och knappar in SIMkortets pin detta meddelande försvinner, men sen händer ingenting.
    Den blir helt enkelt fast där. Den hakar inte upp sig däremot då man fortfarande kan ringa emergency calls från denna meny så den fungerar ju som den ska i denna meny, men varför går den inte vidare efter att man låst upp den?:confused:
    Bakgrundsbilden till detta visar en itunes ikon och då iphone USBsladden så visst förstår jag att den vill åt itunes på något sätt, och när jag kopplar in den till datorn känner datorn av och installerar iphone drivrutinerna, men itunes själv verkar inte känna av att mobilen är ansluten? Vad gör jag nu? 🙁

Är som sagt en iPhone 3G, köpt release datum juni 2008, inte jailbreakad eller gjort något fuffens med den alls, och använder Telia som operatör.

Kommer självklart kontakta Telia imorgon men mja nu är deras kundtjänst stängd så tänkte prova forumvärlden då denna mobil är för jobb och det är viktigt att jag får igång den asap:eek:

Väldigt tacksam för all hjälp/information jag kan få, är det något mer ni behöver veta är det bara att fråga på:)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Återställ den igen. (det är väl ett Telia SIM du använder?)

Celly
    Member

@freebo 53526 wrote:

Återställ den igen. (det är väl ett Telia SIM du använder?)

Ja självfallet är det ett Telia SIM.

Hur återställer jag den igen, då jag inte lyckas få igång den i itunes?:confused:

Freebo
    Member

@celly 53527 wrote:

Ja självfallet är det ett Telia SIM.

Hur återställer jag den igen, då jag inte lyckas få igång den i itunes?:confused:

Håll ned Home-knappen samtidigt som du pluggar in USB-kabeln

alt.2 sätt den i DFU-läge och återställ därefter (googla/Youtube för förklaring av DFU)

Celly
    Member

@freebo 53528 wrote:

Håll ned Home-knappen samtidigt som du pluggar in USB-kabeln

alt.2 sätt den i DFU-läge och återställ därefter (googla/Youtube för förklaring av DFU)

Inget fungerade tyvärr.

När jag försöker dra den till DFU så kommer den till bilden iphone USB –> Itunes där man inte kan göra nånting alls. Tror frågan ligger i hur jag ska få itunes att kunna känna igen min iphone. Provade installera om hela itunes men utan nån lycka:(

Edit: ser under devicemanager att apple mobile device recovery mode drivers inte hittas av datorn, vilket då är anledningen att itunes inte reagerar på DFUmode återställningen. Letar runt lite om man kan få tag på de driversen manuellt men inte hittat något än =/

Freebo
    Member

Misslyckas du med DFU så gör du fel… Testa fler gånger och timing är A & O, absolut rätt timing

Celly
    Member

@freebo 53530 wrote:

Misslyckas du med DFU så gör du fel… Testa fler gånger och timing är A & O, absolut rätt timing

Rätt säker på att jag gör rätt då jag får upp en “installerar drivrutiner” då jag kör den till DFU, däremot misslyckas de drivrutinerna att installeras av någon anledning.

Bild här: http://i49.tinypic.com/zn76u0.jpg

Edit: bild på device manager med egenskaper på USB DFU Device:
    http://i48.tinypic.com/s3q008.jpg
    Trycker man på update driver så hittar den inget heller självklart:rolleyes:
    Så jag gör rätt, och datorn hittar enheten, men fortfarande inte itunes:confused:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.