Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mobilt nätverk????
-
AuthorPosts
-
Har nyligen uppgraderat från 3.1.3 till 4.0 och det gick smärtfritt . men mobila nätverket fungerar inte. kommer varken in bla på appstore , hitta.se osv…
Har IPHONE 3GS new bootroom och TRE som operatör
Skulle chansa att APN:en är borta… hände för mig… Gå in på https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/4085-apn-samlingstrad.html och följ det
Tack för länken…
Men jag kan inte använda det.När jag går in där så kan jag bara sätta på eller av mobilt nätverk inget med APN finns
Du ska in på inställningar->allmänt->nätverk->mobilt datanätverk
Om du inte ska skriva in saker där så bör du fundera på vad som gick fel vid uppdate..
Testat att kopplat in iPhonen till datorn igen och sätta igång iTunes? Tror att 3 har så att APN uppdateras automatiskt när man kopplar den i datorn.
För jag har själv 3, och när jag går in och kollar så är APN helt tomt, men jag kan fortfarande surfa osv.
På min Iphone har jag inställningar->allmänt->nätverk->mobildata
och där kan man bara på/av knapp och inget med APN inställningar.
Har även försökt gjort fabriksåterställning men hjälper inteHade samma problem som dig, men på en 3G. Hade varken mobilt nätverk eller MMS. Provade att installera om flera gånger utan att det lyckades. Satte även upp telefonen som ny telefon i iTunes. Till slut laddade jag hem en annan ipsw-fil från en länk här på forumet och installerade den i telefonen, bara för att prova. Och efter den installationen funkar det utan problem med både nätverket och MMS.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.