Moms inte inräknat på månadskostnaden, får dom göra så? !!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Moms inte inräknat på månadskostnaden, får dom göra så? !!!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Idag kom första fakturan och till min förvåning ser jag att priserna man får på hemsidan är inte moms inräknat. Så t.ex min “fri datatrafik” som skulle kosta 200 kr/mån kostade plötsligt 305 kr/mån och max 25 kosta 75 istället för 49. Har dom rätt att göra så. Visste ni om detta. Är ganska lack !

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Mina räkningar är rena hieroglyferna, fullständigt obegripligt.
    Mycket möjligt att det är moms de har slängt på min räkning också ..
    Vet inte riktigt vad jag har betalat detta halvåret jag har ägt iPhonen, men en sak är säker, det är inte de pengarna jag räknade med att det skulle vara, utan mycket mer..

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@jackeboy 24240 wrote:

Idag kom första fakturan och till min förvåning ser jag att priserna man får på hemsidan är inte moms inräknat. Så t.ex min “fri datatrafik” som skulle kosta 200 kr/mån kostade plötsligt 305 kr/mån och max 25 kosta 75 istället för 49. Har dom rätt att göra så. Visste ni om detta. Är ganska lack !

Privat ab/företags ab…. du har ?

jackeboy
    Member

Privat måste det vara. Men seriöst asså. Står det att det ska vara 200 kr månaden för en grej kan dom ju inte lägga på moms sen !! Har lust anmäla skiten:mad2:

Robert L
    Member
    Post count: 403

@jackeboy 24240 wrote:

200kr blir inte 305 om du lägger på moms, det skulle ha blivit 250. 49+moms blir 61,25kr. Är det första fakturan så kan det vara delar av månader som lagts på, kolla vilken period fakturan avser. (moms är 25% på tjänster i Sverige)

jackeboy
    Member

Aa där sa du nått. Jag var och köpte mobilen 15/1 i en telia butik. Det kan ju vara så jag betalat för en halv månad plus en hel. Men tycker ändå det är konstigt. Man brukar väl inte betala för 1 månad i förväg?

Edit: Men det konstiga var att först stog det 200 kr fri datatrafik sedan lite efter inkl moms 305 kr. Samma gällande max 25

imported_Thian
    Member

Ring och klaga lite ! Det gör alltid jag, inte för att det hjälper men man blir lite mindre arg på andra människor i sin omgivning 🙂

Robert L
    Member
    Post count: 403

Du betalar alla fasta avgifter i förväg så du betalar för din del av januari och hela februari på denna faktura. Läs avtalet du skrivit på.

jackeboy
    Member

Okej tack känns lite lugnare =) Ska bli intressant att se nästa faktura.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@thian 24246 wrote:

Ring och klaga lite ! Det gör alltid jag, inte för att det hjälper men man blir lite mindre arg på andra människor i sin omgivning 🙂

Jo, ring och klaga, det hjälper verkligen! Kanske dom kan klaga tillbaka på dom som inte kan läsa ut en faktura korrekt. 😉

Kan förstå att dom som jobbar blir arga och griniga när det ringer folk och klagar på att dom fått räkningar som stämmer.

imported_Thian
    Member

@miche 27095 wrote:

Jo, ring och klaga, det hjälper verkligen! Kanske dom kan klaga tillbaka på dom som inte kan läsa ut en faktura korrekt. 😉

Kan förstå att dom som jobbar blir arga och griniga när det ringer folk och klagar på att dom fått räkningar som stämmer.

hur vet du att min räkning var korrekt ?

jackeboy
    Member

Har fått min andra faktura och det var som någon sa att man även betalade nästa månads fasta tjänster. Så allt är lungt 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om man vill undvika att oroa sig så ska man nog både läsa och förstå kontraktet innan man skriver på.
    För er som har problem med detta av någon anledning rekommenderar jag att ni tar med er någon som kan hjälpa er i affären,då slipper ni bli upprörda över räkningar ni inte förstår.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.