Mottagning av SMS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Mottagning av SMS

Viewing 37 posts - 1 through 37 (of 37 total)
  • Author
    Member
    Post count: 904

Då jag mottager ett SMS så ser det ut som bild 1.
    Men jag vill att det ska se ut som bild 2 visar.

Som ni ser så är inställningarna rätt inställda, men det hjälper inte.
    Detta funkade ett tag med iRealSMS, men sedan la det av.
    Bytte då till BiteSMS för att se om det funkade bättre där, men icke.

Är det detta som är “snabbsvar” som det står både i Bite- och iRealSMS?

Någon med samma problem? Jag vill gärna kunna läsa vad det står i sms`et, och kunna svara, precis som förr, utan att behöva gå in i Bite- eller iRealSMS och öppna SMS´et.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det ser ut som om du har lösenkod på.. Gå in i Inställningar>Allmänt>Lösenkod och slå på SMS-förhandsvisning 🙂

carpe
    Member

Den var påslagen. Nästa försök? 😛

Dock så var inte lösenkod påslagen, men fick sätta på den för att kunna se om SMS-förhandsvisning var på, vilket det var.

Mekke
    Member

@carpe 31194 wrote:

Den var påslagen. Nästa försök? 😛

Dock så var inte lösenkod påslagen, men fick sätta på den för att kunna se om SMS-förhandsvisning var på, vilket det var.

Ja, då blev det genast klurigare… Du hade asså iRealSMS, lr hur? Men avinstallerade det? Om du nu installerar det igen, hur ser inställningarna ut?

carpe
    Member

Just nu kör jag BiteSMS igen, efter att iRealSMS strulade på exakt samma front.

Mekke
    Member

@carpe 31210 wrote:

Just nu kör jag BiteSMS igen, efter att iRealSMS strulade på exakt samma front.

Ja, men om du har haft iRealSMS så finns det fortfarande kvar rester från det även om det är borttaget 😉 Så testa installera iRealSMS igen, och se hur det ser ut 🙂

carpe
    Member

Det går inte att installera igen, för då kommer denna bild upp.

Tyder på att jag har gammal skit kvar sen jag använde det förut, och därmed blir det “mismatch” ?

Hur börjar man om ifrån ny kula? Menar inte återställning nu etc.

Mekke
    Member

Prova leta via DiskAid i mappar som t.ex. /private/var/mobile/Library efter nån mapp som heter nått med iRealSMS och ta bort den.. Borde funka 🙂

carpe
    Member

Och jag som inte kan ett smack om DiskAid. Vart hitta och hur funka?

Btw om din tele är i standby(svart). Och du får ett sms, tänds skärmen då? För det gör den icke på min. Minns inte ifall det var så förut eller inte.

Mekke
    Member

@carpe 31243 wrote:

Och jag som inte kan ett smack om DiskAid. Vart hitta och hur funka?

[URL=”http://www.digidna.net/diskaid]DiskAid[/URL]

@carpe 31243 wrote:

Btw om din tele är i standby(svart). Och du får ett sms, tänds skärmen då? För det gör den icke på min. Minns inte ifall det var så förut eller inte.

Ja, det gör den 🙂

carpe
    Member

Fanns ingen map som hette iRealSMS. Bara en map som heter “sms”…och sen då BiteSms.

Kan det inte ligga någon annanstans?

carpe
    Member

Mekke, inte dissa nu 😛

Mekke
    Member

Oj, sry, missade 😛 Hmm.. Klockan börjar bli rätt mkt för sånt här.. Men jag hjälper gärna till ändå 😛 Ska bara leta lite i Cydia o DiskAid. Letar… 🙂 Ögonen faller ihop, gick upp 5.45 imorse, ska upp lika tidigt imorrn.. 😛

Oh, är påväg att hitta nått nu 😀 “Reloading Data”… Snart så 😛

Åååhh, åsså måste jag köra en respring oxå 🙁

Nu är den oxå klar 😛 Åsså lite felmeddelanden från DiskAid.. Dum bugg 🙁

Hah, där har vi det nog!! 😀 I DiskAid, leta under /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries och du borde hitta iRealSMS.dylib 🙂 Ta bort den 😉 Hoppas det funkar :rolleyes:

carpe
    Member

Och där hade vi inget iRealSMS heller, bara .dylib filer. MServer, Winterboard, biteSMS, SBsettings, SBsettings.plist och WinterBoard.plist. Fixa nu mekke, du som har sålt din själ till äpplet.

Mekke
    Member

Okej, jag har en idé som kanske kan fungera, men det finns en risk att alla dina SMS försvinner… Så om du vill ha kvar dom, installera iTextUploader från Cydia, öppna det och skapa ett konto, och klicka på Upload (i iTextUploader) när du är klar 🙂

Okej, gå in i DiskAid och bläddra dej fram till /private/var/mobile/Library/SMS. Ta SMS.db och lägg över på skrivbordet, lr nått, så att du iaf har en backup på den. Ta sedan bort den och kör en respring 🙂 Om nu alla SMS och allting i ditt SMS-program försvinner, så att du knappt ens kan skicka SMS, lägger du bara tillbaka SMS.db-filen och kör en respring igen..

carpe
    Member

Nja, alla sms försvann, och det gick inte att ta emot/skicka sms…Känns som att det får bli en totalt återställning, om den nu kan hjälpa?

Mekke
    Member

Ja, en total återställning hjälper förstås. Jag återställer min iPhone ca 1 gång/mån så att den aldrig krånglar 😀

carpe
    Member

Men inte jobbigt i längden att börja om på ny kula o ladda hem alla grejjer igen? Vad kan/borde man göra backup på? Du får assistera då detta görs.

Mekke
    Member

@carpe 31400 wrote:

Men inte jobbigt i längden att börja om på ny kula o ladda hem alla grejjer igen? Vad kan/borde man göra backup på? Du får assistera då detta görs.

Finns aptBackup i Cydia, tar en backup på allt du har i Cydia och sparar i säkerhetskopian 🙂 Så installera aptBackup från Cydia, starta det och backa upp allt, synka och säkerhetskopiera, och återställ sedan. Återställ sen till den sista säkerhetskopian när du jailbreakat, och installera aptBackup från Cydia. Då kan du återställa alla program. Och alla AppStore-program har du i iTunes 😀 Resten backar upp sej själva 😛 Men inte musik/filmer…

carpe
    Member

Men om jag kör för mycket backuper så sparar väl även skiten som gör att jag måste göra en återställning? 😛

Mekke
    Member

Naah, den slänger allt skit 😉

carpe
    Member

Kanske kan testa att köra din iPhone1,2_2.2.1_5H11_Custom_Restore när man ändå är igång

Mekke
    Member

@carpe 31412 wrote:

Kanske kan testa att köra din iPhone1,2_2.2.1_5H11_Custom_Restore när man ändå är igång

Ja, det kan du! 😀

carpe
    Member

Körde den nu, och fick sedan alternativet, Ställ in din iPhone, “ställ in som en ny…” eller “Återställ från säkerhetskopisan av…”….hm?

Mekke
    Member

Återställ från säkerhetskopian av, åsså väljer du rätt kopia 😉

carpe
    Member

Har bara ett alternativ?

Mekke
    Member

@carpe 31420 wrote:

Har bara ett alternativ?

Välj det då 🙂

carpe
    Member

Behöver inte jailbreaka nu igen då? Hade cydia o grejer…men hittar inte aptbackup där längre?

Mekke
    Member

Stämmer. Min fil är redan breakad, men du måste installera aptBackup igen från Cydia, och sen återställa alla Cydia-program från aptBackup 😀

carpe
    Member

Men jag hittar ju inte aptbackup längre? Hittade den innan återställing. Försvann en source där den låg kanske? hittar bara “apt” men det var ju inte med det programmet som jag gjorde en backup.

apt9.yellowsn0w.com är tomt oxå. För antar att jag måste installera det igen…

Mekke
    Member

Hmm.. aptBackup finns i BigBoss :confused: Prova köra en reboot 😉

carpe
    Member

Jag går in under bigBoss, men det är likadant där som i Yellowsn0w`s source. Den är tomt, den laddar inte fram nått

Fick igång det nu, var tvungen att göra en “complete upgrade” först.

laddade hem aptBackup o körde “restore”. och får “restore can only happen after a backup has been performed and the iPhone has been restored”.

Mekke
    Member

@carpe 31431 wrote:

Jag går in under bigBoss, men det är likadant där som i Yellowsn0w`s source. Den är tomt, den laddar inte fram nått

Fick igång det nu, var tvungen att göra en “complete upgrade” först.

laddade hem aptBackup o körde “restore”. och får “restore can only happen after a backup has been performed and the iPhone has been restored”.

Okej.. Är du säker på du tog en backup, tog en säkerhetskopia i iTunes och sen återställde från den? :confused:

carpe
    Member

Jag tryckte på “backup” i aptbackup. Hände inte mycket, så jag trodde att det var klart. Kopa gjordes inte i itunes. Men det är inte hela världen. Är väl inget mer att tänka på mig antar jag? Är dock sugen på att installera iRealSMS igen, då jag stör mig på att det inte går att stänga av “T9” i BiteSMS, eller?

Mekke
    Member

@carpe 31440 wrote:

Jag tryckte på “backup” i aptbackup. Hände inte mycket, så jag trodde att det var klart. Kopa gjordes inte i itunes. Men det är inte hela världen. Är väl inget mer att tänka på mig antar jag? Är dock sugen på att installera iRealSMS igen, då jag stör mig på att det inte går att stänga av “T9” i BiteSMS, eller?

Det går väl att stänga av rättstavningen i biteSMS? I inställningarna, leta lite 😛 Och nej, nu finns det inget mer att göra..

carpe
    Member

Om du menar “automatisk korrigering” så är den Av. Men måste lik förbannat trycka på ordet för att det inte ska ändras till det ord som iPhonen föredrar..

Azza
    Member
    Post count: 1

@carpe 31188 wrote:

Då jag mottager ett SMS så ser det ut som bild 1.
    Men jag vill att det ska se ut som bild 2 visar.

Som ni ser så är inställningarna rätt inställda, men det hjälper inte.
    Detta funkade ett tag med iRealSMS, men sedan la det av.
    Bytte då till BiteSMS för att se om det funkade bättre där, men icke.

Är det detta som är “snabbsvar” som det står både i Bite- och iRealSMS?

Någon med samma problem? Jag vill gärna kunna läsa vad det står i sms`et, och kunna svara, precis som förr, utan att behöva gå in i Bite- eller iRealSMS och öppna SMS´et.

Det ser ut som om du har sekretess på i biteSMS.
    Gå in på biteSMS, inställningar, scrolla ner till Funktioner och kolla vad som är inställt där.
    Se till så Snabbsvar och Quick Compose är på, och att bitesms även är standardapplikationen.

Viewing 37 posts - 1 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.