mp3 låt som ringsignal iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar mp3 låt som ringsignal iphone 3gs

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej

Ja, jag undrar hur jag gör för att få en mp3 låt som ringsignal till min iphone? jag har testat att göra det via itunes och ändra start och stoptid på låten och göra en ACC kopia eller va de nu var. men detta fungerar inte.

kan någon snälla slänga upp en guide eller berätta hur man gör eller helt enkelt berätta. har sökt 2dagar men hittar fan inget som fungerar.

även testat audiko men när man skriver in telefonnummer osv måste man acceptera ett avtal och där står det väl att det kostar pengar osv ?.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893
    abergswe
    Member

Jag har testat iRinger, det fungerar inte. den där guiden är ganska gammal så det kanske inte fungerar längre?

testat både dem där guiderna, ingen fungerar och ja, jag gör som man ska. måste bero på att de är för gamla?
    finns det inget nytt sätt? eller någon som gjort detta nyligen som kan berätta huuur.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

hur är det de inte funkar? säger itnues eller din iphone något när du försöker lägga in?
    eller rent av glömt att synca ringsignaler

abergswe
    Member

fick det att fungera med iRinger tillslut, efter 5försök. gjorde samma sak varje gång vet inte vad felet var menmen, fick in låten =D=D lås tråd =)

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799
    240_freak
    Member
    Post count: 3

@abergswe 48874 wrote:

Hej

Ja, jag undrar hur jag gör för att få en mp3 låt som ringsignal till min iphone? jag har testat att göra det via itunes och ändra start och stoptid på låten och göra en ACC kopia eller va de nu var. men detta fungerar inte.

kan någon snälla slänga upp en guide eller berätta hur man gör eller helt enkelt berätta. har sökt 2dagar men hittar fan inget som fungerar.

även testat audiko men när man skriver in telefonnummer osv måste man acceptera ett avtal och där står det väl att det kostar pengar osv ?.

Tjenare!

Det du gör i början är helt rätt, men se till så att inte spel tiden blir runt 40 sekunder, 30 – 35 sek är lagom. (det har en tendens till att inte vilja kopiera till iPhonen). Sen högerklickar du på filen när den kommer upp i iTunes listan och öppnar den i Windows Explorer (Utforskaren) och ändrar filändelsen från *.m4a till *.m4r (om du inte kan göra det så måste du ändra på lite inställningar, följande:
    1. När du öppnat filen i utforskaren så klickar du på fliken “Ordna”
    2. Klicka sedan på “Mapp- och sökalternativ”
    3. Klicka sedan på fliken “Visning”
    4. Sedan bockar du bara av rutan för “Dölj filnamnstillägg för kända filtyper”
    Efter du gjort detta så är det bara att klicka på byta namn på filen och ändra *m4a till *m4r, när det är gjort så dubbelklickar du på filen och vipps så har du en ny ringsignal 😎

Hoppas det är till hjälp 🙂

//240_freak

i-fan
    Member
    Post count: 7

@240_freak 48888 wrote:

Tjenare!

Det du gör i början är helt rätt, men se till så att inte spel tiden blir runt 40 sekunder, 30 – 35 sek är lagom. (det har en tendens till att inte vilja kopiera till iPhonen). Sen högerklickar du på filen när den kommer upp i iTunes listan och öppnar den i Windows Explorer (Utforskaren) och ändrar filändelsen från *.m4a till *.m4r (om du inte kan göra det så måste du ändra på lite inställningar, följande:
    1. När du öppnat filen i utforskaren så klickar du på fliken “Ordna”
    2. Klicka sedan på “Mapp- och sökalternativ”
    3. Klicka sedan på fliken “Visning”
    4. Sedan bockar du bara av rutan för “Dölj filnamnstillägg för kända filtyper”
    Efter du gjort detta så är det bara att klicka på byta namn på filen och ändra *m4a till *m4r, när det är gjort så dubbelklickar du på filen och vipps så har du en ny ringsignal 😎

Hoppas det är till hjälp 🙂

//240_freak

Jag har testat allt det där och DET FUNKAR INTE.

Filen visas på iTunes i Ringsignaler under Biblioteket. Filen är nu en m4r och går att lyssna på via iTunes och är trettio sekunder lång.

När jag försöker skicka filen till min telefon genom att synka så synkroniseras det och iTunes svarar att synken gick OK.

Problemet är att ringsignalen verkar inte överföras eftersom den inte syns på ringsignallistan på min ifån.

Någon som kan tipsa mig om hur jag kan skicka ringsignalen från iTunes (eller något smartare program) till min telefon?

Tack på förhand!

PS: jag har testat att högerklicka i iTunes genom att högerklicka på Ringsignaler under min telefon och valt Synkronisera. Allt synkroniseras, utom min ringsignal som fortfarande inte kan överföras till min telefon. 😮

i-fan
    Member
    Post count: 7

Nu funkar det!!

Så här kan jag sammanfatta mina nyförvärvda kunskaper inom överföring av ringsignaler:

Det följer Triss-logiken!!! Alltså man gör exakt samma sak flera dagar i rad (i mitt fall tog det bara tre dagar) och så PLÖTSLIGT HÄNDER DET!! Självklart kan det ta flera dagar om man har otur…

Nu har jag lyckats med bedriften att överföra en ringsignal från iToons till min I-fån. Nu återstår det bara att överföra från Anpassade till Standard ringsignaler. Det lär ta en evighet, i värsta fall, därför ska man köpa en ifån när man är ung.

Jag visste väl att mina studier inom Systemvetenskap inte var borkastad tid!
    Ojojoj, nu kan jag impa med min egensnickrad StrangeWays ringsignal. Samma ringsignal jag haft i min Nokia respektive Eriksson i flera år. Skillnaden är att dessa gamla telefoner accepterade ringsignalen direkt som mp3, samt att överföringen var mycket enklare. Riktigt bra för att vara gamla telefoner.

Ja, det var väl dags för svårare och mer slumpartade teknologi för min del, typ iToons och konvertering från mp3 till m4a och sedan till m4r via AAC version som måste vara på rätt plats (rätt ur vems perspektiv och i förhållande till vad?). Annars blir det för lätt ju!!! Om man utvecklar en enklare telefon så kan vilken idiot som helst hantera en ifån, och det är kanske inte meningen…

Seriöst alltså, kan inte Äpplet låta oss jobba på enklast sätt med Utforskaren i första hand och på ett mer windowsliknande sätt så att man alltid vet vad man får, i stället för Triss-strategin??

Ingen här som känner för att utveckla en iUtforskare? Jag skulle betala 300 kr för min licens bara för att slippa den där jäkla ologiska iToons.

Fa1ly
    Member
    Post count: 58

@steffeiphone 48879 wrote:

Busenkelt sätt.

Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko

TACK funkade direkt, letat länge efter ett program men visste inte det fanns en hemsia! /cheers!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.