Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mp3
-
AuthorPosts
-
Varför kan man inte använda egna MP3 låtar som ringsignaler
eller har jag fel, hoppas detta för det är ju helt sjukt att det inte funkar isåfall //petbirNej det funkar inte på det sättet du vill.
Vill du ha egna ringsignaler så är länken du fick innan ett bra tips. Ladda upp. Redigera. Tanka hem. Funkar fint!Det går med diskaid i mappen root/libary/ringtones men du måste kunna göra mp3 filen till en m4r fil. jag satt och pillade lite med det där förut och om man bara lägger in den som mp3 fil så syns den inte i iphonen. Så jag provade ändrade till en m4r fil med ett program som heter Tugzip. Då fanns den i iphonen och jag kunde välja den som ringsignal men det är bara tyst. for försöka hitta ett annat program som kanske funkar:confused: Jag hör av mig om jag hittar något fungerande program 😀
@matt3 25144 wrote:
Det går med diskaid i mappen root/libary/ringtones men du måste kunna göra mp3 filen till en m4r fil. jag satt och pillade lite med det där förut och om man bara lägger in den som mp3 fil så syns den inte i iphonen. Så jag provade ändrade till en m4r fil med ett program som heter Tugzip. Då fanns den i iphonen och jag kunde välja den som ringsignal men det är bara tyst. for försöka hitta ett annat program som kanske funkar:confused: Jag hör av mig om jag hittar något fungerande program 😀
Väntar med spänning 🙂
/petbirTjena tänkte bara säga att jag har hittat ett program och det är detta: MP3 to M4R Converter-how to convert mp3 into iphone ringtone
EDIT: Märkte att det bara blir en liten kort bit av låten :o:( kanske bara jag som gjorde något fel:confused: får prova igen funkar det inte å får jag väl ta o leta lite till ^^ NU vet vi iallafall att det går och bara det är ju posetivt 😀
Sorry för dubbelinlägget men tack mekke det funkar 😀
i guiden skrev jag 30 sekunder, men i själva verket är det nog 40 sekunder..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.