Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Multitask-listen
-
AuthorPosts
-
Jag upptäckte en sak gällande mutitask-listen, jag har en del program liggandes där och om jag stänger av telefonen helt och sedan startar upp den igen så ser jag att samma program ligger kvar i listen.
Är detta normalt? dessa program ligger väl i minnet och stänger man av telefonen är det väl logiskt att minnet töms? eller har jag fel? :confused:
Samma för mig. Men det är väl precis som väckarklockan o kalendern, dessa hålls i minnet även om telefonen är avstängd. Och sidor i safari ligger kvar när telefonen slås på igen.
Ligger antagligen inte kvar i minnet, utan laddas in i förebyggande syfte. Det är Apples egna program så.
“Multitask-listen” innehåller (såvida ni inte jailbreakat och installerat “RemoveRecents”) inte bara program som ligger i bakgrunden utan även programmen ni senast använt.
Passar på och ställer en annan fråga som också har med multitasking att göra.
Om jag startar Facebook appen på iPhonen och sedan stänger den så ligger den som bekant nere i multitask-listen. När den gör det, körs då Facebook fortfarande i backgrunden (?) innebär det då att jag fortfarande är påloggad i Facebook? :confused:
Alla program som ligger där nere tar lite av prestandan!? eller har ja fel?
Om man inte tar bort alla program på ett tag märker då iaf jag att telefon blire lite segare, därför tar jag bort allting väldigt ofta! 🙂
@cls 81587 wrote:
Passar på och ställer en annan fråga som också har med multitasking att göra.
Om jag startar Facebook appen på iPhonen och sedan stänger den så ligger den som bekant nere i multitask-listen. När den gör det, körs då Facebook fortfarande i backgrunden (?) innebär det då att jag fortfarande är påloggad i Facebook? :confused:
Facebook ligger inte och uppdaterar sig själv och de syns inte att man är online tror jag, kanske om man gjort någon inställning me push osv men annars har ja inte märkt de!
@matteh80 81579 wrote:
“Multitask-listen” innehåller (såvida ni inte jailbreakat och installerat “RemoveRecents”) inte bara program som ligger i bakgrunden utan även programmen ni senast använt.
Kolla på https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/9405-multitasking-daligt.html
Jag använder Multicleaner som fungerar perfekt!@ramerix 81588 wrote:
Alla program som ligger där nere tar lite av prestandan!? eller har ja fel?
Om man inte tar bort alla program på ett tag märker då iaf jag att telefon blire lite segare, därför tar jag bort allting väldigt ofta! 🙂
jag och nej
Program som lägger sig där sparas i minnet. så dom snabbt kan hämtas upp, men om det inte är nån “task” som körs så drar dom ingen processor kraft vilket oftast är fallet.
Minnet frigörs, also program tas bort ifall mer minne behövs.
Så har apple gjort rätt så ska det inte märkas av om man har några program liggandes där eller inte.har du JB kan det vara det, annars så får du nog bara för dig att det går segare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.