Multitasking, dåligt…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Multitasking, dåligt…

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej!
    Jag fick min iPhone 4 igår och jag har hållit på och fifflat lite med multitasking, men jag tycker att det är rent ut sagt jätte jobbigt att ha multitasking. Varje gång jag har använt klart en app. Så finns den fortfarande kvar i multitasking baren och segar ner iPhonen. Ska det vara så här?

TruB
    Member
    Post count: 476

Segar den ni till telefon verkligen? vad baserar du det på? har du märkt nåt alls? eller gissar du bara?

här skulle jag vilja ha ett ärligt svar, men eftersom du inte är här och antagligen själv vill en förklaring så får jag väl ta den ändå. det är inte multitasking som det är på en dator eller annan mobil. programmet ligger inte och kör på samma sätt. det som händer är att programmet sparar ner läget det var i och låter bara vissa specifika funktioner köras. så som att musik kan spelas, en fil kan laddas upp men slutar sen när den är klar. om inte det är en programmerings miss från apple själva så ska inte telefonen segas ner nåt alls.
    för den frigör minne, also stänger ner program ifall den behöver det.

men jag tror att du bara fått för dig att det skulle gå segare för du tror att det fungerar på ett sätt och då borde göra det.

bozz
    Member
    Post count: 1199

precis som TruB säger. Appar pausas i bakgrunden, de körs inte hela tiden bara för att de ligger i multitaskbaren.
    Men om du ändå vill stänga av multitasking så kan du göra det mha JB

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

jag kan ju ärligt säga att fast apparna ligger pausade i bakgrunden så drar dom fortfarande minne, vilket enligt mig slöar ner telefonen(3gs ios4.0).

remove recents appen från cydia fixar och stänger av en del apps när man stänger dom med homeknappen, men inte alla. så de hade varit skönt om de fanns en EXIT/QUIT knapp för att stänga av apps så dom inte hamnar där nere.
    visst man kan avaktivera multitask, men sjukt att man ska behöva göra de.. att man ens kallar de multitask :S

aja slutwhineat här nu 😛 iphone äger endå 😉

hsals
    Member
    Post count: 5

Tack TruB!

Ja, det vara bara en gissning. Men jag var ganska säker på att det funkade så. 😎

peve
    Member
    Post count: 92

Jag är övertygad om att Multitasking suger batteri. I alla fall program som Skype, Facebook och i vissa fall också e-mail. Det har hänt att Skype har väckt mig mitt i natten eftersom den har legat som Multitask.
    Min fråga är: Finns det något snabbkommando som stänger alla program, inte bara ett i taget. Att stänga av och sätta på iPhonen duger inte!

TruB
    Member
    Post count: 476

är nog per program som du måste ställe in hur det ska bete sig

peve
    Member

@trub 79565 wrote:

är nog per program som du måste ställe in hur det ska bete sig

och??

peve
    Member

Det var inte många användbara svar jag fick på min fråga. Nu hittade jag i alla fall själv en app. hos Cydia, MultiCleaner, som har en massa inställningar. Jag använder: Ett långt tryck på Home raderar alla i multitask, mycket användbart.

Monsena
    Member
    Post count: 1

Detta funkar inte hos mig (ett långt tryck på home knappen).
    Finns det nåt annat sätt att stänga öppna app.

Tack!

peve
    Member

Gå till menyn MultiCleaner/ Quit current app
    Klicka på Home Button/ Short Hold
    Det blir en bock där och inga andra.
    Avsluta
    Om du klickar dubbel får du fram Multitask och om du håller samma tangent ned ett tag tas alla Multitask bort.
    PM mig om du har problem och vi kan ringa varandra

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.