Musik—>Iphone UTAN Itunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Musik—>Iphone UTAN Itunes

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Okej nästa jobbiga fråga.Jag vill flytta över musik som jag har på min hårddisk till min Iphone,Men som alla säkert vet så är Apple efterblivna och litar inte på att vi användare kan ta ansvar för vad vi gör med telefonen (eller musiken) så dom låser in en till hm… just det “Itunes” som jag hatar över allt annat här på jorden som säker många redan också vet vid det här laget!

Jag har testat ett plugin till Winamp som tydligen kan flytta musik till Ipod/iphone,men don dyker inte upp i listan.Jag antar att det är en XML baserad lista och det är Itunes som vårdar den ömt tills man syncar med Itunes å hela skiten förvinner.Det är det som är mitt problem!

JAG har musik på min Iphone,men har inte gammla itunes kvar pgr av hårddisk ras.Kopplar jag in och syncar vill apple radera min musik eftersom den inte finns med i Itunes längre

Hur fasen får jag över musiken UTAN itunes?så jag kan spela den på iphonen?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag vill inte låta som en grining gammal gubbe men har du upptäckt google? 😉

iPod Managers, iPhone Managers, iPod Touch Managers, iTouch Managers without iTunes

/Fred

Thewiruz
    Member

@freebo 42746 wrote:

Jag vill inte låta som en grining gammal gubbe men har du upptäckt google? 😉

iPod Managers, iPhone Managers, iPod Touch Managers, iTouch Managers without iTunes

/Fred

Jo och tro mig när jag säger att jag hittar inget.förutom ordet can not move music to iPhone witout iTunes.brukar söka innan jag frågar så din kommentar är rätt onödig

bozz
    Member
    Post count: 1199

Tror (:laugh:) mig ha hört att det går med Diskaid (om du har jailbreak). Eller?

spinemelter
    Member
    Post count: 3

@thewiruz 42747 wrote:

Jo och tro mig när jag säger att jag hittar inget.förutom ordet can not move music to iPhone witout iTunes.brukar söka innan jag frågar så din kommentar är rätt onödig

Men… såg du inte länken han gav dig!? Och googlar man, så hittade jag Free iTunes alternative – Manage iPod and iPhone without iTunes vilken funkar utmärkt.

Thewiruz
    Member

@spinemelter 42825 wrote:

Men… såg du inte länken han gav dig!? Och googlar man, så hittade jag Free iTunes alternative – Manage iPod and iPhone without iTunes vilken funkar utmärkt.

Den verkar kosta pengar? och då sjunker mitt intresset ganska snabbt.

Eller är det ett fullt fungerande program utan någon form av trial period?
    Finns det inget open source app som helt ersätter Itunes skiten?

Rusty360
    Member
    Post count: 15

Har några småfrågor som jag inte har hittat svar på.
    Går det att lägga in musik på iphonen utan att använda itunes? Måste den vara jailbreakad?
    Går det att jailbreaka en nyinköpt iphone? lr dom kommer med 3.1.3?
    tacksam för svar!

Sammanfogade trådarna /Ponyboy

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Ja, du kan använda ifunbox, dock
    måste iTunes varit installerat så du får drivrutinerna.
    Sedan kan du i linux numera använda rythmbox för att hantera iphonen.
    I alla fall musikmässigt

spjonky
    Member
    Post count: 138

Någon som vet vart man ska lägga musiken om man använder ifunbox?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@spjonky 67794 wrote:

Någon som vet vart man ska lägga musiken om man använder ifunbox?

Du kan inte lägga in din musik i iPhones musikbibliotek med iFunbox. Du kan lägga in din musik i en mapp i din iPhone och spela de med en annan player än iPod appen.

Vill du kunna lägga in musik i din musikbibliotek utan iTunes så finns det för tillfället bara en möjlighet, du måste köpa och installera PwnTunes från cydia. Då kan du bara koppla din iPhone till vilken dator som helst och bara dra in dina låtar och videor in i din iPhone. Nackdelen är att den är dyr, den kostar 9.99$ och den funkar förtillfället inte med iOS 4.0. Svårt att säga ifall de kan lyckas uppdatera den till iOS 4.0.

spjonky
    Member
    Post count: 138

@ponyboy 67798 wrote:

Du kan inte lägga in din musik i iPhones musikbibliotek med iFunbox. Du kan lägga in din musik i en mapp i din iPhone och spela de med en annan player än iPod appen.

Vill du kunna lägga in musik i din musikbibliotek utan iTunes så finns det för tillfället bara en möjlighet, du måste köpa och installera PwnTunes från cydia. Då kan du bara koppla din iPhone till vilken dator som helst och bara dra in dina låtar och videor in i din iPhone. Nackdelen är att den är dyr, den kostar 9.99$ och den funkar förtillfället inte med iOS 4.0. Svårt att säga ifall de kan lyckas uppdatera den till iOS 4.0.

har lite dator strul här hemma så får testa mig fram haha men detta program funkade helt kanon 🙂

Free iTunes alternative – Manage iPod and iPhone without iTunes

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@spjonky 67854 wrote:

har lite dator strul här hemma så får testa mig fram haha men detta program funkade helt kanon 🙂

Free iTunes alternative – Manage iPod and iPhone without iTunes

Ja det stämmer det finns massor med “dator” program som man kan installera i datorn och använda istället för iTunes, men nackdelen med de är att man måste installera de i datorn. Det som är bra PwnTunes är att du installerar den i iPhone och kan sen koppla den till vilken dator som helst. Jag använde tidigare Sharepod men när jag skulle ta musik från mina vänner så ville inte vissa av de att jag skulle installera nån främmande program i deras dator. I min egen dator så använder jag bara iTunes för tillfället, har nog vant mig vid den nu.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.