Mystiskt fel på Iphone 3G!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Mystiskt fel på Iphone 3G!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

I våras så tappade jag min iphone 3g i golvet och displayen samt glaset pajade, jag använde den som mp3 när jag var ute och sprang och chansade mig in till ipod-funktionen allting funkade felfritt förutom att man inte såg nånting. I somras köpte jag en komplett front och monterade dit den, iphonen går igång men det finns tre stora fel, om jag låser den så lyser den vitt och lägger av och sätts på av sig själv efter en liten stund, så jag får låta bli att låsa den. Sen går det inte att justera ljuset på den, och det går inte att prata i telefonen utan bara med högtalare och lurar. Detta är väldigt konstigt eftersom det funkade att göra det när den var trasig, jag har bytt den och alla kontakter sitter. Vad kan felet vara? Hjälp mig snälla?

Mvh Wictor

iPhoneReparation.se
    Member
    Post count: 8

Låter delvis som att sladd nr 3 till skärmen inte sitter i eller är trasig (styr ljusstyrka på skärmen och skickar signalerna till den lilla högtalaren man har vid örat när man pratar normalt. Problemet med att skärmen blir vit och att den startar om låter mer som en fuktskada, dessa kan te sig på många olika sätt.

MVH Patrik

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Eller så har du helt enkelt hafft otur med reservdelen och den var inte riktig från början.
    Du får göra en felsökning med komponenter som garanterat fungerar. (Altså skärm, touch, högtalare) Alt. skicka in den för undersökning.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.