Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Någon köpt av denna? bluffvarning!
-
AuthorPosts
-
Detta luktar bedrägeri.
Personen påstår att hon köper dessa från USA och vägrar gå med på betalning via internetgirot, vill ha pengar i förskått via banköverföring.
Om någon seriöst importerar iphones är det ju vansinne att inte gå med en säker betalmetod. Bluffvarning!
Sätta in en annons och påstå att man är på resa?
Ta betalt i förskott?
Detta luktar skurk!ja, och att personen seriöst hellre skulle välja att inte sälja, än att sälja via internetgirot, skulle en seriös importör göra det?
Vad finns det för sätt jag skulle kunna blåsa säljaren?? inga!
Chanserna att jag skulle vinna en tvist om jag köper varan via internetgirot och sedan hävdar att jag inte fått den eller något sådant, inte en chans.
Om jag betalar in är ju pengarna låsta. Hon påstod att en vän blivit blåst, att kunden skickat tillbaka varan fast med annat innehåll, men köparen får ju inte ut pengarna ändå? då måste kompisen ha godkännt utan att titta på innehållet!
Och det att ligga ute med pengar, hur seriös är man om man driver en verksamhet och inte vågar ligga ute med pengarna?
Synd iaf, för jag är på jakt efter en Iphone och är villig att betala för den, men aldrig i livet pengar i förskott på en främmande människas konto. :/
Om du ändå är villig att betala kanske en telia eller telenorbutik i sverige kan vara ett smidigare alternativ?
@steffe 29213 wrote:
Om du ändå är villig att betala kanske en telia eller telenorbutik i sverige kan vara ett smidigare alternativ?
Jo, givetvis hade det varit jättesmidigt om det inte var så att jag har ett Tre-abonemang med fri surf och flatrate från jobbet. :/ Annars hade jag varit en av de so stod i kö så fort 3G’n släpptes på telia. 🙂
hur fan fick hon tag på ROSA iPhone?? bluff 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.