Någon man bör tänka på vid byte till Mac?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Någon man bör tänka på vid byte till Mac?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Jag synkar idag min iPhone mot två PC-datorer. En stationär och en netbook. Det fungerar utmärkt och jag synkar musiken manuellt eftersom den bara finns på den stationära datorn. Nu tänker jag byta till Mac och vill i framtiden enbart synkronisera telefonen med den. Är det något man bör tänka på eller är det bara att köra igång iTunes på Macen, synka och sen se glad ut?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ptja, du lär ju ha musiken på din mac om du ska kunna synka.
    Är det tomt på macen, dvs en reninstallation så har du ju inget att synka mot ju.

Flyttar du över musiken till din mac så ska det bara vara att synka på =)

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Någon man bör tänka på vid byte till Mac”

-Steve Jobs .. ?

Förlåt kunde inte låta bli 😛

jca
    Member
    Post count: 221

Det ända jag kan säga är byt så snabbt du kan!

probe
    Member
    Post count: 66

@jca 52087 wrote:

Kan man köra med senaste Itunes? Kör jailbreak.

amko
    Member
    Post count: 258

@jca 52087 wrote:

kan inte riktigt hålla med dig där! det va det värsta ja gjort, bytte till en MAC shit! ja sålde skitet o köpte pc igen.
    och ja är en person som gillar teknik på alla nivåer

imported_Thian
    Member

@amko 62194 wrote:

kan inte riktigt hålla med dig där! det va det värsta ja gjort, bytte till en MAC shit! ja sålde skitet o köpte pc igen.
    och ja är en person som gillar teknik på alla nivåer

Varför detta hemska beteende? Sälja en Mac och köpa en Pc, helt obegripligt.
    (Skulle ha sagt, slängt en Pc och köpt en Mac)

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@thian 62243 wrote:

Varför detta hemska beteende? Sälja en Mac och köpa en Pc, helt obegripligt.
    (Skulle ha sagt, slängt en Pc och köpt en Mac)

Smaken är som baken 😉

amko
    Member
    Post count: 258

Mac har bara en sak ja gillar det är Designen
    OS är faktiskt grått o tråkigt, dator är komptibibel med ca 2 saker iphone och mac i säg själv allt annat funkar dåligt eller inte alls!

imported_Thian
    Member

@steffeiphone 62247 wrote:

Smaken är som baken 😉

,delad 🙂

@amko 62250 wrote:

Mac har bara en sak ja gillar det är Designen
    OS är faktiskt grått o tråkigt, dator är komptibibel med ca 2 saker iphone och mac i säg själv allt annat funkar dåligt eller inte alls!

förstår vad du menar, men jag tycker att kvickheten i datorn och designen väger upp att inte kunna spela spel och använda andra windowsprogram.

Letar man lite hittar man mycket bra Macprogram också 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@steffeiphone 62247 wrote:

Smaken är som baken 😉

Full av skit…. 🙂

För den som aldrig testat Mac skulle jag först rekommendera att köpa t.ex. en iMac G4 och leka med. Bortsett från hastigheten får du en billig inblick i hur det är att leva med Mac. Ganska mycket kan liknas vid en dans på rosor – men inte allt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Är man van PC användare så kan det vara riktig jobbigt att byta till Mac. Jag hade bestämt att byta till Mac när jag började att pyssla med iPhone men efter ett par månader så tröttnade jag på det och bytte tillbaka till PC. Även om Mac är riktig bra så skulle jag inte rekommendera det för nån PC användare. Skaffa dig en bra PC, skaffa en bra antivirus, installera inte skitprogram som du inte känner till och då är PC lika bra om inte bättre. Det som gör det bättre är friheten att göra fan vad du vill med din egen dator.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Gammal tråd och kanske inte helt rätt, men..

Man kan ju få studentrabatt via csn-kortet på bl.a macbooks. Behöver man vara över 18 år för att kunna använda den eller räcker det med att gå på gymnasiet (som min kontakt : O )

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@bozz 76727 wrote:

Man kan ju få studentrabatt via csn-kortet på bl.a macbooks. Behöver man vara över 18 år för att kunna använda den eller räcker det med att gå på gymnasiet (som min kontakt : O )

Min väninna fick csn-rabatt på hennes macbook så du får gå in på csn.se och kolla. Jag själv fick också en rabattkupong på apples produkter. Sen finns det ett annat erbjudande med macbook och iPod touch.

imported_Thian
    Member

@bozz 76727 wrote:

Jag fick csn-rabatt på min MBP, bara 800 spänn men ändå.
    Behövde inte använda csn-kortet eller bevisa att jag var student på något sätt.
    (Pluggade på universitet)
    Bara att gå in skoldelen av AppleStore online och handla.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.