Någon mobil som kan mäta sig med iPhone 3G S?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Någon mobil som kan mäta sig med iPhone 3G S?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 75

Hallå alla!!

Tänkte uppgradera till iPhone 3G S nu när den kommer ut. Ville dock kolla med er här inne innan mitt köp om någon tycker att det i dagsläget finns någon mobil som kan mäta sig med den nya iPhone 3G S??

Har själv haft iPhone sen 2G modellen kom ut och nu använder jag 3G modellen. Jag älskar verkligen iPhone och tycker att den är helt fulländad som mobil. Det ända som jag stör mig på är att man måste köpa den via en operatör och inte helt obunden här i sverige.

Men vad tycker ni? Är iPhone 3G S mobilen som är mest komplett eller finns det andra modeller som man bör titta på?

Adrian G
    Member
    Post count: 79

Kanske inte bästa forumet att fråga på. 😉

Någon av de nya samsung och LG mobilerna verkar börjar stå på sig för att ge iPhone en match. iPhone är dock oslagbart när det gäller att skaffa sig apps. Ordning och reda med synk i iTunes är också ett plus. De andra har ju bara en filutforskare.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Enda luren inärheten av 3Gs är en iPhone 3G,
    3Gs är dubbelt så snabb,har lite bättre kamera och magnetometer till kompassen,för övrigt skiljer det inte mycket.

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@1000cent 35846 wrote:

Någon mobil som kan mäta sig med iPhone 3G S?

Nej – nu kan vi stänga tråden. 🙂

r_o_n
    Member
    Post count: 658

När Apple gör en stor grej av att den har en kamera på 3 mpixel och kan skicka mms samt klipp & klistra som andra mobiler hade i slutet på 90-talet, typ… så finns det nog.

Palm pre ska visst vara ett alternativ, har jag läst. Vet inte om den säljs i Sverige ännu.
    palm-pre-2.jpg

Nu finsn det ju lurar med 12 mpixel, dessutom. Största fördelen är väl pekskärmen, inte många som har en lika bra som den på iPhone.

Palm Pre Recension, Test och Information

Liten film
    YouTube – Palm Pre

Appelphone
    Member
    Post count: 594

mpixlar är inte allt, iphonen tar bättre bilder än dom flesta mobiler gör 🙂

steffe
    Member

Vill man bara plåta så köper man en kamera!
    Du kan med lite flyt få en funkande begagnad bladare för samma stålar som en ny iPhone.
    Ok,du måste isf ha filmrullar också.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@Äppelphone 35941 wrote:

mpixlar är inte allt, iphonen tar bättre bilder än dom flesta mobiler gör 🙂

Där kom då ett typiskt standardsvar. 🙂 Kameran var bara ett av flera exempel…

Jag tycker den tar sämre bilder än de bilder jag tog med min SE P1i.

TruB
    Member
    Post count: 476

r_o_n, standard svar som är sant, sen angående SE så gör dom riktigt bra kameror, dock är det väl det enda attraktiva med dom mobilerna om du frågar mig.

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@r_o_n 35946 wrote:

Ge mig några till då, så kan vi ha lite fight :laugh: Men jag tycker kameran mäter sig med Omnias 5mp.

Simba
    Member
    Post count: 1063

Ingen som har kikat mot den mörka sidan – nylanserade HTC Hero? 😉

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@simba 35973 wrote:

Ingen som har kikat mot den mörka sidan – nylanserade HTC Hero? 😉

wow!!!

steffe
    Member

Blääähhh! Den är seeeg!

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

htctmobileg1androidgoog.th.jpg

Google mobilen kanske? 😛

Miche
    Participant
    Post count: 358

@r_o_n 35946 wrote:

Den tar ju faktiskt bättre bilder än andra mobilkameror som har samma antal mpix. Och har du själv inte sett det om du jämfört dom i hand, så har du antagligen varit väldigt skakig på handen när du tagit kort med iphonen.

Jag har faktiskt inte hört något negativt av någon när jag visat upp de bilder jag tagit med min lur till någon annan, det brukar snarare vara “det var som fan bättre bild än bla bla bla, ja megapixlar verkar ju då inte vara allt”. Så handen på hjärtat, så är den faktiskt inte alls dålig.

Iofs vet jag inte hur mycket du brukar kolla efter hur färgåtergivning och hur pass klara pixlarna blir i efterhand i datorn, men de brukar jag ha som standard att kolla. Och du kanske borde kolla efter du också..? Min gamla se w910i 2mpix kamera är rena rama webcamen i jämförelse vad gäller bildkvalité vs iphonens 2mpix där det iaf är acceptabla bilder.

steffeiphone
    Participant
    Simba
    Member
    Post count: 1063

@steffeiphone 36234 wrote:

iphonevsstone.th.gif

Fruktansvärt utdaterad i dagens läge?

EDIT

Jag har faktiskt seriöst funderat på en HTC Magic flera gånger.. Lekte med en i Schweiz nyligen, en mycket trevlig telefon måste jag säga!

steffeiphone
    Participant

@simba 36235 wrote:

Fruktansvärt utdaterad i dagens läge?

EDIT

Jag har faktiskt seriöst funderat på en HTC Magic flera gånger.. Lekte med en i Schweiz nyligen, en mycket trevlig telefon måste jag säga!

Jo men ändå 😛

6295gl
    Member
    Post count: 220

Många telefoner i dag är väl “bättre” än Iphone om man tittar på funktion för funktion. (Några har ju Apple iofs till slut fixat med 3.0.) Även hårdvarumässigt finns det många telefoner som är “bättre”.

Trots detta tycker jag att iPhonen är den som jag är bäst som helhet. Sedan kan jag reta mig något alldeles förbannat på Apples förmyndarmentalitet, att det skall krävas Jailbreak för att kunna använda iPhonen fullt ut.

1000cent
    Member
    Post count: 75

@6295gl 36314 wrote:

Många telefoner i dag är väl “bättre” än Iphone om man tittar på funktion för funktion. (Några har ju Apple iofs till slut fixat med 3.0.) Även hårdvarumässigt finns det många telefoner som är “bättre”.

Trots detta tycker jag att iPhonen är den som jag är bäst som helhet. Sedan kan jag reta mig något alldeles förbannat på Apples förmyndarmentalitet, att det skall krävas Jailbreak för att kunna använda iPhonen fullt ut.

Jag har själv testat typ alla andra operativ system som windows mobile, symbian, haft ett par olika nokia, sony ericsson, samsung… Men om jag ska vara ärlig så tröttnar man på dom mobilerna ganska snabbt. Känns inte lika roliga efter 3 månader.. Däremot så har jag inte testat android så det kan jag inte uttala mig om…

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.