Någon som har handlat från http://www.planetsmobiles.com

Front page Forums Övriga ämnen Någon som har handlat från http://www.planetsmobiles.com

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej har kollat runt lite på företag som säljer billiga Iphone hittade detta företaget
    phonesplanet Home Page

har kollat upp dem lite överallt

Sales@planetsmobiles.com
    MOBILES2GO LIMITED
    Registered No. 05774906
    Address:20 COLES CRESCENT, SOUTH HARROW,
    city:MIDDLESEX,
    State:England
    Country:United Kingdom
    Zip code: HA2 0TP
    planetsmobiles@hotmail.com
    +447024073862

Verkar vara ett seriöst företag men accepterar endat western union
    är det någon som har handlat här innan

Har kollat upp dem mot Company credit reports and Companies House accounts on all UK and International Ltd Companies with free company information, free company searches and director searches | UK Data Ltd företget verkar ha funnit i några år.

Men som sagt är det någon som har erfranhet från detta företag eller ska man skita i det.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vet inget om företaget och behöver inte läsa nåt om dem, säljer ett företag iphone så billigt är det ALLTID en blåsning.

nimren
    Member
    Post count: 250

De flesta som använder Western Union som betalsätt brukar lura folk eftersom Western Union inte kräver att man anger korrekta uppgifter, därför är det lätt att lura.

Sen så är det förbannat bra priser. För bra för att vara sant, och förmodligen är det också så. Jag skulle råda dig att inte handla därifrån. International-orders.com har många handlat från och är ett säkert företag. Kolla in dom istället.

anon123
    Member
    Post count: 1

Tjena,

nu har jag snackat lääänge på msn med killen som verkar äga detta scam företag. Sa att jag ville köpa 8st telefoner men inte tänkte betala i förskott via western union. Han sa fine, och erbjöd att skicka “COD” Cash On Delivery, Jätte bra tänkte jag och gav han min address, han ville även se en kopia på mitt ID kort.

Han skickade snabbt iväg paketet men ville ha förskott på frakten, $200.. fine tänkte jag, värt risken ifall det faktiskt är såhär billiga iphones. Jag skulle betala resterande summa när paktet kom fram. Han skickade via ett konstig fraktbolag, .::.Welcome To Global Courier Service.::. , dom skickade paketet till holland och sen till cypern. Sedan fastnade det i “Swedish Customs”. Han skrev fort till mig att den hade fastnat i tullen, och att han ville att jag skulle skicka $600 för att lösa ut paketet ur tullen. Till honnom, inte till tullen, han skulle i sin tur gå över gatan till fraktbolaget och betala tullavgiften till dom, som sedan fixade allt. Tyckte det lät skitskummt, vi är ju med i EU , skall inte finnas någon tull över huvud taget. Så jag ringde till tullen imorse 07.05 och frågade hur det var, tjejen i telefon sa mycket riktigt att det inte finns någon tull mellan länderna, och att det lät väldigt konstigt. Jag kontaktade planetsmobile igen och han insisterade att det var så, och att jag skulle skicka $600, skitpushig som vanlig, “argt” skrivande med bara capslock.

skall ringa o anmäla hans “företag” till myndigheterna i england, samt säga åt western union att flagga “Lucile Martins”.

Som dom flesta säger “Too good to be true”

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@anon123 47614 wrote:

Tjena,

nu har jag snackat lääänge på msn med killen som verkar äga detta scam företag. Sa att jag ville köpa 8st telefoner men inte tänkte betala i förskott via western union. Han sa fine, och erbjöd att skicka “COD” Cash On Delivery, Jätte bra tänkte jag och gav han min address, han ville även se en kopia på mitt ID kort.

Han skickade snabbt iväg paketet men ville ha förskott på frakten, $200.. fine tänkte jag, värt risken ifall det faktiskt är såhär billiga iphones. Jag skulle betala resterande summa när paktet kom fram. Han skickade via ett konstig fraktbolag, .::.Welcome To Global Courier Service.::. , dom skickade paketet till holland och sen till cypern. Sedan fastnade det i “Swedish Customs”. Han skrev fort till mig att den hade fastnat i tullen, och att han ville att jag skulle skicka $600 för att lösa ut paketet ur tullen. Till honnom, inte till tullen, han skulle i sin tur gå över gatan till fraktbolaget och betala tullavgiften till dom, som sedan fixade allt. Tyckte det lät skitskummt, vi är ju med i EU , skall inte finnas någon tull över huvud taget. Så jag ringde till tullen imorse 07.05 och frågade hur det var, tjejen i telefon sa mycket riktigt att det inte finns någon tull mellan länderna, och att det lät väldigt konstigt. Jag kontaktade planetsmobile igen och han insisterade att det var så, och att jag skulle skicka $600, skitpushig som vanlig, “argt” skrivande med bara capslock.

skall ringa o anmäla hans “företag” till myndigheterna i england, samt säga åt western union att flagga “Lucile Martins”.

Tack för summeringen, det går verkligen 13 sådana företag på dussinet…=/

odaman
    Member

Tack då slipper man bli blåst nu då med andra ord.
    Jag köpte en Begnad Iphone på nätet och är lika nöjd med den.

odaman
    Member

@anon123 47614 wrote:

Tjena,

Jag har deras riktiga Ip adress om du vill göra en Polisanmälan mot dem.
    Han råkade skicka ett mail till mig från deras riktiga mail adress.
    Hör av dig om du vill ha IpAdressen

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Finns det något seriöst företag då man har kontakt med dem via MSN ?
    haha 🙂
    Redan där hade jag dragit mig ur..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.