Någon som testat greenpoison till 4.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Någon som testat greenpoison till 4.2.1

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Såg på youtube att det finns en final version till iphone4 med 4.2.1.
    Är det inte en beta version?

torgren
    Member
    Post count: 69

Hoppas den funkar för jag har en iphone 4g 4.2.1?

weasa
    Member
    Post count: 45

@robsun 86207 wrote:

Såg på youtube att det finns en final version till iphone4 med 4.2.1.
    Är det inte en beta version?

Finns ingen version av greenposi0n ute för 4.2

GreenPois0n Chronic Dev Blog

torgren
    Member

@weasa 86211 wrote:

Finns ingen version av greenposi0n ute för 4.2

GreenPois0n Chronic Dev Blog

Men varför jailbreakar greenpoise 4.1 när limera1n redan finns? Limera1n är bättre okså?

gangska onödligt att släppa 2 jailbreak till samma ios då apple kan stoppa båda kryphålen nu

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@torgren 86212 wrote:

Men varför jailbreakar greenpoise 4.1 när limera1n redan finns? Limera1n är bättre okså?

limera1n är geohots
    greenpois0n är dev-team

när greenpois0n hade ett release datum, så skyndade sig geohots med att lansera sitt limera1n en dag förre greenpois0n. vilket förvånade alla, då geohots hade inte gjort något jb sedan juli. (han kom från ingenstans med andra ord med sitt limera1n, vilket gjorde dev-team lite sura.

torgren
    Member

@pongo 86213 wrote:

limera1n är geohots
    greenpois0n är dev-team

när greenpois0n hade ett release datum, så skyndade sig geohots med att lansera sitt limera1n en dag förre greenpois0n. vilket förvånade alla, då geohots hade inte gjort något jb sedan juli. (han kom från ingenstans med andra ord med sitt limera1n, vilket gjorde dev-team lite sura.

aha oki haha men greenpoise jailbreakar inte iphone 4?

imported_pongo
    Member

@torgren 86214 wrote:

aha oki haha men greenpoise jailbreakar inte iphone 4?

This release of greenpois0n supports:
    – iPhone 4
    – iPhone 3G S
    – iPod touch (4th Generation)
    – iPod touch (3rd Generation)
    – iPad

torgren
    Member

@pongo 86215 wrote:

This release of greenpois0n supports:
    – iPhone 4
    – iPhone 3G S
    – iPod touch (4th Generation)
    – iPod touch (3rd Generation)
    – iPad

Endå får man vänta hur länge som hälst för en liknade jailbreak för 4.2.1. Hur svårt får de va?

imported_pongo
    Member

@torgren 86216 wrote:

Endå får man vänta hur länge som hälst för en liknade jailbreak för 4.2.1. Hur svårt får de va?

om du tror dig kunna göra det snabbare så kör igång. dom har faktiskt också ett privatliv samt jobb/skola att sköta.

dom kommer inte släppa jb för 4.2.1
    utan för nästa update, faktiskt ganska bra att som du sa tidigare, inte slösa onödigt med exploits på något när en ny update är på gång

torgren
    Member

@pongo 86217 wrote:

om du tror dig kunna göra det snabbare så kör igång. dom har faktiskt också ett privatliv samt jobb/skola att sköta.

dom kommer inte släppa jb för 4.2.1
    utan för nästa update, faktiskt ganska bra att som du sa tidigare, inte slösa onödigt med exploits på något när en ny update är på gång

Jaha oki stackars alla 3g användare som inte kan jailbreaka normalt med sitt nyaste ios som endå aldrig kommer uppdateras mer

imported_pongo
    Member

@torgren 86220 wrote:

Oki men dom har faktisk inte ett privat liv och ett jobb som du säger. Detta är deras jobb och dom sitter 16timmar om dan varje dag och jobbar med detta. Dom har inget jobb och ett privatliv som du säger eftersom dom tjänar 56tusen om dag. p.g.a all donation och alla apps dom får betalt för. Så ta reda på lite innan du skriver

wow, du måste jag fråga efter källa till det du säger, eftersom dev-team ivarjefall säger sig själva att inte ta emot donationer, samt så behöver inte ett privatliv betyda just arbete eller skola, men dessa killar verkar vara smarta och borde förstå att detta inte kommer hålla sig i längden med att leka med telefoner. så länge du inte har en källa till det du säger, så tänker jag hålla fast vid att detta är smarta grabbar som har detta som hobby och arbetar eller pluggar vid sidan om.

Dev-team

We’d just like to say that we DO NOT accept donations. There is no paypal account associated to us,

we do this as a hobby and don’t want to be paid and we fund all of this ourselve

torgren
    Member

@pongo 86221 wrote:

wow, du måste jag fråga efter källa till det du säger, eftersom dev-team ivarjefall säger sig själva att inte ta emot donationer, samt så behöver inte ett privatliv betyda just arbete eller skola, men dessa killar verkar vara smarta och borde förstå att detta inte kommer hålla sig i längden med att leka med telefoner. så länge du inte har en källa till det du säger, så tänker jag hålla fast vid att detta är smarta grabbar som har detta som hobby och arbetar eller pluggar vid sidan om.

Dev-team

Oki men det är geohot som tar i mot donation ialla fall. Du har rätt i allt annat du sa

imported_pongo
    Member

intervju med en av medlemmarna.

We are working on it 24 hours a day. While one of us are working on it, others are sleeping, and we continually switch. IRC is running in the background all the time, even when we are working onour private jobs,

We finance everything with our own money. Most of the team has a good job that pays good money in the IT field[

The Dev Team is our hobby and although it is very time consuming, yet it still is a hobby

sammasak med geohots, utom att han faktiskt tar emot donationer eller har gjort.
    troligen så studerar han något pga sin ringa ålder. så även där kan inte 16timmar dygnet runt arbete passa in.

vill ännu ha källa till det du sa. speciellt då du skrev “Så ta reda på lite innan du skriver”

torgren
    Member

@pongo 86224 wrote:

intervju med en av medlemmarna.

sammasak med geohots, utom att han faktiskt tar emot donationer eller har gjort.
    troligen så studerar han något pga sin ringa ålder. så även där kan inte 16timmar dygnet runt arbete passa in.

vill ännu ha källa till det du sa. speciellt då du skrev “Så ta reda på lite innan du skriver”

Se bild. Det var all källa jag hade. Hoppas du kan lyssna på andra nu.

imported_pongo
    Member

länka istället, för din bild var sååååååååå liten, gick inte se

torgren
    Member

@pongo 86226 wrote:

länka istället, för din bild var sååååååååå liten, gick inte se

Sprend

imported_pongo
    Member

@torgren 86227 wrote:

Sprend

seriöst, drygare person än dig måste man leta efter.
    mogna till någon gång.

torgren
    Member

@pongo 86228 wrote:

seriöst, drygare person än dig måste man leta efter.
    mogna till någon gång.

ja det ska jag göra:)

Braxen
    Member
    Post count: 212

Ja det är inga dumma killar precis! och att dom inte tar betalt för det dom gör är ju riktigt nice. Jag hade kunnat betalat nån 100 för deras arbete.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jag har även testat greenp0ison’s senaste. -Funkar inte.

torgren
    Member

@xenomorph.se 86235 wrote:

Jag har även testat greenp0ison’s senaste. -Funkar inte.

tessta limera1n då?

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.