När kommer nästa batch med iPhone 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone När kommer nästa batch med iPhone 3G?

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 59

Har ngn hört när Telia får in nästa leverans?

Halle
    Member
    Post count: 837

Citerat telia.se; Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB.

Räcker inte det?

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Absolut Halle! Tack för de!

free
    Member
    Post count: 80

frågan är väl om man ska beställa sin 16G på telia.se eller om man får den snabbare direkt via butik

02k
    Member
    Post count: 45

På netcom.no (de som säljer iPhone i norge) står de att de får in nya enheter på onsdagar kl 10, så det borde väll vara något liknande här i Sverige?

free
    Member

kom ny leverans till telias butiker idag. de betar dock av beställningslistorna med dem. inte en enda i malmö eller kristianstad fanns fri för försäljning när jag kom dit. beskedet i kristianstad var: augusti och skriv upp dej på listan.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Såhär står det på Telias hemsida:

Quote:
    Från och med den 17 juli är en ny leverans av iPhone 3G på väg ut till Telias butiker. Tillgången på iPhone 3G 8 GB kommer vara större i den nya leveransen. Den stora efterfrågan på 16 GB-modellen innebär att nyinkomna 16 GB till att börja med kommer gå till kunder som lämnat intresseanmälningar i butik och till kunder som gjort förhandsbeställningar på Telia – Bredband, telefoni och digital-tv.

Om det skulle vara slutsålt i din närmaste Telia-butik kan du alltid göra en intresseanmälan för att få information när varan åter finns i lager. Ett annat alternativ är att förhandsbeställa din iPhone 3G på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt – Telia.se.

iPhoneinfo.se
    Member

Telia har nu i ett pressmeddelande skrivit att Nya leveranser är på gång till 82 teliabutiker i Sverige

Quote:
    Nu fylls lagren på hos Telia. Under den kommande helgen och i början av vecka 30 kommer återigen iPhone 3G att finns tillgänglig i samtliga 84 Teliabutiker runt om i Sverige.

Tillgången på iPhone 3G 8 GB kommer att vara större än 16 GB i den nya leveransen som från och med idag är på väg ut i butik. Detta innebär att nyinkomna 16 GB till att börja med kommer gå till kunder som gjort förhandsbeställningar på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt – Telia.se samt till kunder som lämnat intresseanmälningar i butik.

jolinjom
    Member
    Post count: 818

något nytt om detta?

Edvin
    Member
    Post count: 5

Nej jag skrev upp mig på listan och mig har de inte ringt till än i alla fall!

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Okej, Vad skrev du upp dig till?

sublim
    Member
    Post count: 14

Jag beställde min iPhone för bara några dagar sen och pratade då med en mängd olika Telia anställda.

Som jag förstått det är 17e leveransen redan “slut”. Det ligger tydligen en mängd iPhones i deras butiker men dom är reserverade och många av dom till företag.

Telia skriver även på sin sida “Förlängd leveranstid. Oj, vilken rusning… hoppas leverera senast slutet av augusti.” Sen om jag som nyligen beställde får min då eller i september är oklart.

Skulle vara intressant om Telia kunde berätta hur många av de olika modellerna de får in och hur många som förbeställt och ännu inte fått. Så kan man kanske själv räkna ut när man får sin iPhone.

dibb
    Member
    Post count: 379

de flesta telia butikerna fick leverans idag av iphones men inte många ca 6st (3 svarta å 3 vita) 16 gb iphones men det ska typ komma leverans igen i början av nästa vecka.

free
    Member

låter ju lite som en piss i mississippi!
    6 st är inte mycket alls!
    från vilken butik fick du denna info?
    jag glömde kolla vilken köplats jag fick när jag skrev upp mej. någon som har koll på köerna i era butiker?

dibb
    Member

@free 7205 wrote:

låter ju lite som en piss i mississippi!
    6 st är inte mycket alls!
    från vilken butik fick du denna info?
    jag glömde kolla vilken köplats jag fick när jag skrev upp mej. någon som har koll på köerna i era butiker?

nässjö, växsjö, jönköping (båda) fick in ca 6st ( +- 1) idag å alla gick till dom som stod i kö. men det ska komma en leverans i början på nästa vecka, telia butikerna ska få minst 1 leverans varje vecka av iphones iaf men det blir inte jätte många precis.

free
    Member

tack för snabbt svar.
    jag är uppsatt på en svart 16 i malmö (mastodontkö) och en vit i kristianstad. för att jag inte kunde bestämma mej och den vita kön var kortare. tror jag hamnade på plats 5 i ksd så om jag har en jekla tur kan jag ha den inom en vecka. =)

kan tipsa om ksd då. det var inte lång kö till den vita när jag skrev upp mej i torsdags (17/7).

sublim
    Member

@dibb 7207 wrote:

nässjö, växsjö, jönköping (båda) fick in ca 6st ( +- 1) idag å alla gick till dom som stod i kö. men det ska komma en leverans i början på nästa vecka, telia butikerna ska få minst 1 leverans varje vecka av iphones iaf men det blir inte jätte många precis.

Undrar hur många som kom in till nätbutiken.
    Om alla butiker får ca 5-10st i veckan och jag beställde min för bara några dagar sedan via telia.se så kommer iPhone hinna komma ut med några nya modeller innan jag får min 😉

Garp
    Member
    Post count: 25

finns det något ställe man kan se om det finns inne i just den butiken?

sublim
    Member

@garp 7212 wrote:

finns det något ställe man kan se om det finns inne i just den butiken?

Har du beställt från butik x så kommer dom ringa upp dig.
    Det kommer nog ta ett tag tills du bara kan gå in i en butik och dom har en liggandes utan att den är reserverad.

Snart är semestrarna slut och en hel del företag och privatpersoner kommer då anmäla sitt intresse och köerna bli längre.

Garp
    Member
    Post count: 25

Men det var någon för ett tag sen som visade en sida eller en bild på exakt hur många iPhones det fanns kvar i Sveriges alla Telia butiker. Samt hur många utav dem som var 8gb/16gb. Hade ju varit schysst med en sån update nu.

dibb
    Member

@sublim 7210 wrote:

Undrar hur många som kom in till nätbutiken.
    Om alla butiker får ca 5-10st i veckan och jag beställde min för bara några dagar sedan via telia.se så kommer iPhone hinna komma ut med några nya modeller innan jag får min 😉

om jag ska vara ärlig så kommer det fler totalt till butikerna än nätbutiken, det är vad jag tror för alla telia butiker har fått leverans varje vecka nu sen 11 juli. men jag vet inte hur många nätbutiken har sålt men jag tror nog butikerna har sålt fler å därför skickas det fler till dom och på telia.se så står det att de har leverans problem å att man kan få vänta till slutet på aug å då kan man lika bra vänta till sep/okt när 3 släpper den (billigare har dom lovat).
    Varför telia inte har lagerstatus beror nog på att de skickar fler till butikerna plus att dom försvinner snabbt å det är svårt att hålla koll på lagret.

Jeriit
    Member
    Post count: 2

Varifrån fick du höra/läsa att 3 ska få Iphone i Sep/Okt???

dibb
    Member

@jeriit 7240 wrote:

Varifrån fick du höra/läsa att 3 ska få Iphone i Sep/Okt???

jag läste på någon sida och 3´s kundtjänst bekräftade det

Senjin
    Member
    Post count: 22

Det fanns vita 16GB direkt till försäljning i Malmö, västra hamnen vid lunch idag, köpte en själv. Har inte hört något från min beställning på telia.se som gjordes den 11 juli.

iPhoneinfo.se
    Member

@senjin 7243 wrote:

Det fanns vita 16GB direkt till försäljning i Malmö, västra hamnen vid lunch idag, köpte en själv. Har inte hört något från min beställning på telia.se som gjordes den 11 juli.

Grattis! 🙂

Ska rekommendera min kompis att ta en runda dit och kolla om dom har kvar några…

free
    Member

ligger butiken i västra hamnen i malmö?
    isbergsgatan som det står på telias hemsida finns inte med i malmo.se stadsatlas, inte på hitta.se heller och på eniro visar den på centralstationen.
    och om ni varit där i eftermiddag; fanns det fler kvar?

iPhoneinfo.se
    Member

Det var en ny leverans av iPhones idag 🙂

Ny leverans med iPhone har anlänt

free
    Member

ingen har ringt mej iaf.
    hittade isbergs gata (telia har skrivit fel på sin sida). de har stängt på lördagar. ses där på måndag?

CyberTron
    Member
    Post count: 383

kan ju tipsa att om någon har vägarna förbi visby så finns det senast igår ett gäng med 8gb kvar i telias butik…..

free
    Member

tackade nyss nej till en vit 16 från västra hamnen i malmö (skrev upp mej igår).
    precis efter jag skrivit upp mej i hamnen ringde de från mobilia och jag hämtade min telefon där.

bästa chansen att få en vit snabbt är alltså västra hamnen.

makrilleN
    Member
    Post count: 5

Haha, de e iofs bara massa skitsnack att den kommer till butikerna i slutet av augusti.
    Jag ställde mig sist i kön i teliabutiken i Alingsås i måndags(28/7). Jag satte upp mig både på en vit och en svart.
    Han som skrev dit mig sa att det kanske skulle dröja två veckor innan jag får den.

Igår (30/7) ringde en tjej och sa att det fanns en vit med mitt namn på, men jag tackade nej. Samtidigt frågade jag när den svarta kom för jag ville hellre ha den efter lite tänkande.
    “Jo, den dröjer nog nån vecka”, sa hon lite småsurt.
    Idag (31/7) ringde samma tjej och sa att det fanns en svart som var till mig, å den tog jag:D:D

Bottomline: Dem vill att det ska vara så exklusivt som möjligt när man får sitt lilla svarta eller vita paket. “Man ska känna sig utvald”. Om dem hade velat så hade butikerna varit “knökefulla” med iphones vid det här laget, men känns det exklusivt då?

– Vad har du gjort idag?
    – Jag har köpt en Iphone.
    – Jaha…va kul
    – Jo, visst….gud va kul

zip_thn
    Member
    Post count: 4

Är detta normalt:

Jag fick äntligen mitt samtal från Telia i måndags om att min svarta/16 fanns att hämta (satte upp mig på väntelista i butik 13/7). När jag kom till butiken och sa att jag har ett Telenor-nummer som jag vill flytta över så var det inget problem MEN jag fick inte med mig någon telefon hem och jag skulle komma tillbaka för att hämta/betala vid porteringsdatumet (5/8, sms:et kom efter en timme). Har hört andra som fick en telefon med tillfälligt telia-simkort direkt.

Vad är det som gäller egentligen. Känns lite surt att få vänta ytterligare på grund av någon sorts byråkrati.
    Och vad händer när jag äntligen får min telefon? Jag har ju inget Telia abonnemang så åker jag på att få vänta ytterligare på simkort som skickas via post?

Suck…

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Var inne i på Telia i Ljungby och köpte en svart 16gb direkt över disken!
    Om ni vill ha en Iphone snabbt så åk till Ljungby om ni bor i närheten.
    Dem har tydligen köpt in för många.

/Olle

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.