Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › När Kommer Unlock till Iphone 4, 4.2.1, 3.10 baseband
-
AuthorPosts
-
Seriöst väntat typ 8månader.
Skit fan, vet ngn ?Är den här legit, någon som provat?
Unlock iPhone – Jailbreak iPhone 4 – How to Unlock iPhone – Jailbreak iPhone 3G, 3GS, 4 4.3, 4.3.1, 5.0Kolla denna
Operatörsupplåsning av iPhone
det är dyrt dock@iPhoneReservdelar.se 90386 wrote:
Kolla denna
Operatörsupplåsning av iPhone
det är dyrt dockBara det funkar så är det värt det:)
Jag vågar inte gå i godo för de då jag inte låst upp nån telefon via de, har handlat av de innan dock utan problem.
Kan man inte gå till sin operatör o låsa upp luren? Om man nu ändå ska pröjsa för det menar jag….
@imser75 90441 wrote:
Kan man inte gå till sin operatör o låsa upp luren? Om man nu ändå ska pröjsa för det menar jag….
Jo, men då måste telefonen vara 1 år gammal. Denna tjänst kan man använda från dag 1. Sådana är reglerna i Sverige.
Dock finns det billigare alternativ om man googlar lite..
man måste ha haft luran i minst 12 månader innan man kan gå till operatören.
Om du är inte urtprungsägaren så går det inte (eller det går med lite möda)Behöver nödvändigt vis inte vara 12 månader heller. Har du ett 24 månaders abonnemang på telefonen så får du vänta de 24 månaderna.
@iPhoneReservdelar.se 90458 wrote:
Har för mig att det finns lag/direktiv som säger att operatören måste låsa upp efter 12 månader oberoende av bindningstiden.
men den där sidan jag har i topicen
köpte unlock för 29$
fick ladda ner redsnow typ
wtf?äre real lr?
@iPhoneReservdelar.se 90458 wrote:
Har för mig att det finns lag/direktiv som säger att operatören måste låsa upp efter 12 månader oberoende av bindningstiden.
Det vet jag dessvärre inget om, men vet att personer har varit inne efter 12 månader och blivit nekade en upplåst telefon, just för att, bindningstiden är satt på 24 månader.
@softissh 90464 wrote:
men den där sidan jag har i topicen
köpte unlock för 29$
fick ladda ner redsnow typ
wtf?äre real lr?
Som jag skrev i PM’ett till dig; -Nej, den är inte real!
Redsn0w är ett gratisprogram som kan laddas hem på ofantligt många hemsidor.@cophe 90465 wrote:
Det vet jag dessvärre inget om, men vet att personer har varit inne efter 12 månader och blivit nekade en upplåst telefon, just för att, bindningstiden är satt på 24 månader.
Har du hört talas om okunnig personal 🙂
Jag kollar upp det och återkommer, tror dock att det är just okunnig personal.
Hur många har inte fått avslag på garanti direkt i butiken för spricka på baksidan 3gs som täcks av garanti.@cophe 90465 wrote:
Som jag skrev i PM’ett till dig; -Nej, den är inte real!
Redsn0w är ett gratisprogram som kan laddas hem på ofantligt många hemsidor.hur kan dom bara Lura folk då?
fattar inte de@iPhoneReservdelar.se 90446 wrote:
man måste ha haft luran i minst 12 månader innan man kan gå till operatören.
Om du är inte urtprungsägaren så går det inte (eller det går med lite möda)Lite möda? Du länkade ju till en sida som gör det.. och de låser upp iPhone utan möda alls!
De bryter inte heller mot några lagar. De har bara bestämt själva att telefonen skal vara låst i 12 eller 24 månader.
Alla vet ju att jailbreak bryter inte mot några lagar. Varför skulle denna metod göra det?
För att låsa upp en Iphone (utan att använda Jailbreak eller redsn0w) så behöver man ett 15-siffrigt nummer (NCK nummer)
De nummrena finns i Apples servrar och skickas till iPhonen via iTunes när den är ikopplad.
Varje telefon har en unik HQID, NORID, CHIPID (finns i hårdvaran i iPhonen) NCK nummret fungerar bara med den telefon som matchar de ovanstående ID’n. NCK nummret låser alltså bara upp en telefon, inte någon annan. Varje NCK nummer är unikt för varje telefon.Att försöka “bruteforce” ett NCK nummer skulle ta år.
Att gissa nummer är också mycket svårt eftersom telefonen blir TOTALT låst efter 5 misslyckade försök.
Apple har id nummer på alla iPhones där telefonen måste säljas olåst. Så när en iPhone kopplas till iTunes, apple servern kollar id’na och jämför mot deras databas.
Om telefonen är markerad “factory unlocked” så skickar Apple NCK nummret till denna telefon och den blir upplåst.Det finns många sidor som har denna tjänst. Svårare kan det vara att finna dem som gör det mot svenska operatörer. Men google är en bra början!
@cophe 90453 wrote:
Behöver nödvändigt vis inte vara 12 månader heller. Har du ett 24 månaders abonnemang på telefonen så får du vänta de 24 månaderna.
Helt rätt i alla fall vad det gäller operatören 3
Så här står det i deras vilkor5.2 Produkten är, om inget annat anges,
operatörslåst till 3. På din begäran och mot
avgift, ger vi dig koden för att ”låsa upp”
den. Detta förutsätter att det är du som
äger Produkten och att det inte finns några
utestående skulder eller Bindningstider
kopplade till Produkten samt att du i övrigt
har följt Avtalet.[/CODE][CODE]5.2 Produkten är, om inget annat anges,
har följt Avtalet.[/CODE]@iPhoneReservdelar.se 90478 wrote:
Helt rätt i alla fall vad det gäller operatören 3
Så här står det i deras vilkor5.2 Produkten är, om inget annat anges,
har följt Avtalet.[/CODE]Detta gäller deras egna upplåsningstjänst. Att man ska vara ägare till telefonen. Det står inget om att det ska vara olagligt att låsa upp den själv på annat sätt. Jailbreak är lagligt och det vore mycket märkligt om upplåsning med ett gevey-sim samt andra metoder ej var lagliga.[CODE]5.2 Produkten är, om inget annat anges,
har följt Avtalet.[/CODE]Detta gäller deras egna upplåsningstjänst. Att man ska vara ägare till telefonen. Det står inget om att det ska vara olagligt att låsa upp den själv på annat sätt. Jailbreak är lagligt och det vore mycket märkligt om upplåsning med ett gevey-sim samt andra metoder ej var lagliga.
Problemet med gravey är att man ska slå 112 som kan skapa problem.
ang resten av tjänsterna så är det inte olagligt kan dock skapa problem beträffande garanti osv.vad kostar det att låsa upp hos telia, har en 3g där abonnemanget är slut och kör på 3.1.2 unlock med comviq, vill ha den upplåst med 4.2.1 eller 4.3
@jonis1994 90628 wrote:
vad kostar det att låsa upp hos telia, har en 3g där abonnemanget är slut och kör på 3.1.2 unlock med comviq, vill ha den upplåst med 4.2.1 eller 4.3
300 kr
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.