Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › När nästa version av iPhone kommer
-
AuthorPosts
-
Jag funderar på att köpa en iPhone 3Gs med telia abonnemang. Jag undrar
dock om det är värt det, eller om man ska vänta ett par månader till nästa
version av iPhone kommer.Det jag vill veta är om detta funkar:
-Jag köper en iPhone 3Gs med telia abonnemang nu
-När nya iPhone 4G kommer, säljer jag min 3gs på blocket.
-Sedan köper jag en iPhone 4G någonstans, blocket kanske
-Kan jag då flytta över mitt gamla telia abonnemang till nya 4G?Hoppas det inte vart för krångligt.
Om ni vet om det finns något enklare sätt att “upgradera” sin gamla iphone
när det kommer en ny skriv gärna. Har telia t ex tidigare haft ett erbjudande
där man typ kan lämna in sin gamla version och en tusenlapp och få en ny
iphone?@and3n 55368 wrote:
Jag funderar på att köpa en iPhone 3Gs med telia abonnemang. Jag undrar
dock om det är värt det, eller om man ska vänta ett par månader till nästa
version av iPhone kommer.Det jag vill veta är om detta funkar:
-Jag köper en iPhone 3Gs med telia abonnemang nu
-När nya iPhone 4G kommer, säljer jag min 3gs på blocket.
-Sedan köper jag en iPhone 4G någonstans, blocket kanske
-Kan jag då flytta över mitt gamla telia abonnemang till nya 4G?Hoppas det inte vart för krångligt.
Om ni vet om det finns något enklare sätt att “upgradera” sin gamla iphone
när det kommer en ny skriv gärna. Har telia t ex tidigare haft ett erbjudande
där man typ kan lämna in sin gamla version och en tusenlapp och få en ny
iphone?Du kan inte “flytta över”.. Du får ett kontantkort som du betalar av. Telia brys sig inte om de sitter i en 3GS eller i den nya iPhonen.
Jag ser ingen mening med att köpa den nya 4g. Jag tycker att 3GS är hur perfekt som helst. Allt flyter bra, tillräckligt med minne (har 32 gb) och den är snabb.
@nimren 55386 wrote:
Jag ser ingen mening med att köpa den nya 4g. Jag tycker att 3GS är hur perfekt som helst. Allt flyter bra, tillräckligt med minne (har 32 gb) och den är snabb.
Äh, du vet väl inte hur bra 4G kommer vara? Kan tänka mig bättre kamera, gps, processor, 4G internet, mer minne och en gäng andra funktioner.
@and3n 55491 wrote:
Vad skönt. Så allt jag behöver göra är att sälja min 3gs, och sedan iförskaffa en olåst / telia låst iphone 4g
Correctomondo. Om man jämför med andra mobiler så har iphone väldigt bra andrahands pris. Kommer också att sälja min 3Gs så fort det kommer jailbreak till den framtida iphonen.
Jag hade nog väntat med 4g. Minns vilket jävla strul det var när dom gick ifrån nmt/gsm/3g bor man i sthlm såå kanske det funkar men inte för dom som bor längre bort så köper man en lur kan de va kul att kunna använda den med.
@Mr Fyhr
Sannolikheten att Fjärde Generationens iPhone skulle vara bestyckad med 4G är nog ganska låg. Iaf om vi förväntar oss ett släpp till sommaren
@freebo 55797 wrote:
@Mr Fyhr
Sannolikheten att Fjärde Generationens iPhone skulle vara bestyckad med 4G är nog ganska låg. Iaf om vi förväntar oss ett släpp till sommaren
Det är bara Telia som har det? Jag stör mig på att man säger 4G till den fjärde generationen.. för 3G är inte den trejde… Aja.
Tror inte heller att 4G kommer till den fjärde iPhonen i och med att det är bara Telia(?) som har det:P
4G finns väl ändå bara i centrala sthlm ..
@thian 55838 wrote:
4G finns väl ändå bara i centrala sthlm ..
Ingen vet väl om nästa iPhone kommer med 4G eller om det ens kommer en ny detta året? :p
Blir ju iPhone 4G i folkmun eftersom att förra var 3G, men iPhone G4 fungerar inte heller eftersom att det är 3e generationens iPhone.
Blir krångligt namn om det kommer en ny, samma sak med “2G” ^@markiiie 55917 wrote:
Ingen vet väl om nästa iPhone kommer med 4G eller om det ens kommer en ny detta året? :p
Blir ju iPhone 4G i folkmun eftersom att förra var 3G, men iPhone G4 fungerar inte heller eftersom att det är 3e generationens iPhone.
Blir krångligt namn om det kommer en ny, samma sak med “2G” ^Första iPhone som kom ut var ju iPhone för 2g-nätet (gsm) a.k.a iPhone 1G (first generation)
Andra telen som kom ut fick stöd för 3g-nätet och namngavs som iPhone 3G pga 3g-täckningen a.k.a iPhone 2g (second generation)Tredje telefonen har lite snabbare hårdvara i sig, men annars jämförbar med andra generationens tele, och fick namnet iPhone 3GS a.k.a 3g (third generation)
Den fjärde och kommande iPhone-modellen vet ingen namnet på ännu. Men är ju en 4g (fourth generation).
@muffins 55997 wrote:
Första iPhone som kom ut var ju iPhone för 2g-nätet (gsm) a.k.a iPhone 1G (first generation)
Andra telen som kom ut fick stöd för 3g-nätet och namngavs som iPhone 3G pga 3g-täckningen a.k.a iPhone 2g (second generation)Tredje telefonen har lite snabbare hårdvara i sig, men annars jämförbar med andra generationens tele, och fick namnet iPhone 3GS a.k.a 3g (third generation)
Den fjärde och kommande iPhone-modellen vet ingen namnet på ännu. Men är ju en 4g (fourth generation).
Glömde totalt bort 3GS i mitt morgonsvammel där :p
Då hade ju 4G passat in riktigt bra som alias på den mobilen OM den nu får 4G-nätverk och också är den 4e generationens iPhone.
Men om den kommer till sommaren så är det väl inte stor chans att den kommer att få 4G, för det finns väl nästan bara i Stockholm?@markiiie 56041 wrote:
Då hade ju 4G passat in riktigt bra som alias på den mobilen OM den nu får 4G-nätverk och också är den 4e generationens iPhone.
Men om den kommer till sommaren så är det väl inte stor chans att den kommer att få 4G, för det finns väl nästan bara i Stockholm?Jag gillade ditt tidigare förslag, G4 (Generation four). Coolare namn och passar bättre också då den inte förvirras med 4g nätet.
Enda nackdelen är att den är väldigt lik :
@markiiie 56041 wrote:
Men om den kommer till sommaren så är det väl inte stor chans att den kommer att få 4G, för det finns väl nästan bara i Stockholm?4G kom ut efter att 3GS kom 😉
@h3nr11k 56221 wrote:
4G kom ut efter att 3GS kom 😉
.. jaaa? Och vad har det med saken att göra?
Jag påstod inte att 3GS:en skulle ha stöd för 4G, så vad mumlar du om?
Läs något inlägg tillbaka så kanske du förstår.
Jisses.@h3nr11k 56287 wrote:
Jez ta’t lugnt? Jag råkade läsa lite fel, ok?
Jisses.Du är förlåten (:
hejsan jag bara undrar om det är någon som vet när den nya mjukvaran os 4.0 släpps?
Hejsan, jag flyttar ditt inlägg. hejsan /Freebo
svaret på din fråga är
mellan maj och juni (kanske april fall det är till ipad också)
3.0 kom ut en månad innan 3gs (16-17juni 2009 om jag inte minns helt fel)
baserar mina svar på det. i fall en iphone 4g kommer nu på sommaren
så borde 4.0 släppas på samma viss.Undrar om apple kommer att presentera os 4.0 imörrn ! 😀
imorn? vad har jag missat nu!!! när börjat det?
Apple presenterade os 3.0 förra året i mars om inte jag har fel, kanske dom följer samma procedur i år igen 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.