Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nästan Ny iPhonare :3
-
AuthorPosts
-
Hej, köpte min iPhone 3G 8GB för någon månad sen och är uber nöjd :laugh:
Har ett par frågor inom surf och det som hör till
Om man har Wi-Fi nät typ som router och sånt i skolan eller hemma så kostar väll inte det pengar?
Och en fråga om någon av er har telia.
Jag har kommit på att jag nu inte smsar alls ofta eller ens ringer men att jag surfar som en jude alltså inte jätte mycket men iallfall typ 15-20 minuter om dagen fast då är jag inom wi-fi områden. Har just nu abonemanget Prata på som kostar 49 kr månaden (Betalar av min iPhone samtidigt med kommer inte ihåg om det var 179 eller 150 i månaden för iPhonen tror det var 150)
Fattar inte alternativen till surf saken om M/bit och allt så ni kanske kunde föreslå ett paket eller om det skulle vara billigare utan något paket alls.
Fick min konstiga räkning från första avbetlaningarna.
Är så orolig över pengarna jag får innan varje månad för dom bara flyger iväg 😮
Om du surfar via Wifi kostar det ingenting!
Surfar du mycket utanför wifi så skulle jag rekommendera telia surfa alltid. Det kostar 69:- i månaden men då ingår fri surf. Du kommer att kunna surfa upp till 6Mbit/s de första 500 Mb, sen så sänks hastigheten till 120kbit/s (inte helt säker på den sista siffran men något sånt).
Om du går in i en telia-butik och säger att du vill lägga till surfa alltid på ditt abonnemang, alltså ha det resten av bindningstiden kan jag tänka mig att du har en chans att få rabatt.
Surfar du utan surf-paket så betalar du max 9kr/dygn.
Hur lång tid tar det att förbruka 500mb? behöver man betala efteråt eller menar du att jag förste får snabbare surf de första 500mb sen så blir det lite långsammare men kan fortfarande surfa överallt?
Sen undrar jag med max 9 kr per dygn? Om jag surfar för 9 kr på ett dyng kommer den stoppa mig från att surfa då?
@ifrogz 62961 wrote:
Hur lång tid tar det att förbruka 500mb? behöver man betala efteråt eller menar du att jag förste får snabbare surf de första 500mb sen så blir det lite långsammare men kan fortfarande surfa överallt?
Det beror på vad du gör när du surfar. Sitter du och läser stora trådar på t.ex flashback, så förbrukar man ganska fort.
@ifrogz 62961 wrote:Sen undrar jag med max 9 kr per dygn? Om jag surfar för 9 kr på ett dyng kommer den stoppa mig från att surfa då?
Du betalar 9kr, sedan kan du surfa hela dygnet, om jag har förstått det rätt.
Ah, Så hur använder man den tjänsten? Såg aldrig hur, skulle vara bra att ha om man åker någonstans :3 Iallfall, det med Surfa alltid surfar man gratis hela månaden då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.