nätverk förlorat ibland

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone nätverk förlorat ibland

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej jag har nyligen köpt en iphone 3gs 32 gb vit och den var olåst via ultrasn0w. Självklart återställde jag den och den behövdes aktiveras.
    Men jag hade ingen aning om vad den var låst till.

Tillslut laddade jag ned sn0wbreeze och skapade en ny ipsw fil och äntligen fick jag den att aktiveras.
    Då gick jag in på cydia och installerade ultrasn0w och uplpåsningen verkade funka bra till mitt halebop abbonnemang.

Men ibland kommer det upp en ruta där det står nätverk förlorat så blir det ingen service:/ Alltså blir det inget edge nät utan den bara surfar på 3g nätet och när den tappar täckningen så blir det inte edge utan ingen service ist.

Om jag startar om den eller trycker på flightmode och av igen så funkar det igen men jobbigt att det blir ingen service ganska ofta.

Nån som kan hjälpa?
    MVH

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det kan vara mycket eller inget som är fel.
    En chansning kan vara att antennen är dålig.
    Då GSM och 3G nät använder olika frekfens så är det inte helt omöjligt att antennen tar emot 3G men inte GSM.
    Lika trovärdigt är det att det är nåt fel med Chippet och att den inte hanterar GSM signaler.
    Sen kan det alltid fela med Ultrasn0w också.

Det bästa är om du kan prova med annan kort / operatör och se om du får in GSM då
    (stäng i så fall av 3g i inställningar)

jonsva
    Member
    Post count: 5

Om jag stänger av 3g så blir det ingen service direkt:(
    Läste nånstans att man var tvungen att ha ipad baseband på ios 4.2.1 till 3gs.
    Jag har 06.15.00 baseband på min.

Tror ni det skulle funka bättre på ios 4.0.1?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

06.15 är ipads baseband

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.