Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Navigon 1.2
-
AuthorPosts
-
råkade snubbla på en swe variant och körde in den. visade sig vara usa+can version med svensk karta…
men den rackarn har inga fartkameror i sig, har man inte sådant i staterna?@kurtson 42525 wrote:
råkade snubbla på en swe variant och körde in den. visade sig vara usa+can version med svensk karta…
men den rackarn har inga fartkameror i sig, har man inte sådant i staterna?Vad jag vet så är inte fartkameror så “utbrett” i Usa. Kanada vet jag inte men kan tänka mig att det är ungefär samma där.
Annars så kan man slå på/av fartkameror i europ/nordic version iallafall jag(detta för att det är olagligt i vissa länder)
Peace!
det fanns ingen av/på i usa versionen, det var det jag först reagerade på.
En bättre version finns ute på vift nu. Bara att rensa ut alla onödiga länder i EU och installera.
Betala för dig istället så ingår fartkameror!
Borde inte tråden låsas för här diskuteras piratmjukvara..
I scandinavia/euro versionen så ingår fartkamera funktionen.
Jag har mobilenavigator 1.2 Europe build 503
Men jag hittar ingen flik om fart kameror vart ska den finnas ?
under options så skall det finnas av och på.
men jag har några funderingar:
1. varför visas inte vägens fart, det gjorde den i 1.1? samt att det visades vilken fart som gäller vid en fartkamera.
2. Ändra språk på den som pratar, det finns svenska i som språkfil, men hur byter man?Inte en själ här verkar ha betalat för Navigon och sitter här och ber om support så det blir blind leder blind… nice going guys
@kurtson 42804 wrote:
under options så skall det finnas av och på.
men jag har några funderingar:
1. varför visas inte vägens fart, det gjorde den i 1.1? samt att det visades vilken fart som gäller vid en fartkamera.
2. Ändra språk på den som pratar, det finns svenska i som språkfil, men hur byter man?1: Vet ej… jag har samma fel…
2: Faktsikt ingen som vet, det har inte gått att göra på dom WinCE baserade enheterna heller. Så det verkar vara kört för tillfället…
@freebo 42808 wrote:
Inte en själ här verkar ha betalat för Navigon och sitter här och ber om support så det blir blind leder blind… nice going guys
Skillnaden på om det är köpt eller icke har noll inverkan på om någon lär sig hur programmet funkar. Eller så är det något helt annat (som antagligen är taget ur luften) som du tänker på, vad gäller blind leder blind.
jouh;42978 wrote:börjar Likna Life Of Brian Här, Ska Du Inte Börja Kasta Sten Snart?Jehova
@6295gl 42824 wrote:
Jag har köpt min. Fartkamrafunktionen och hastighetsvisning fungerar utan problem.
När jag ansluter min billaddare för Ipod (clas ohlson) så tystnar Navigon. Det verkar som Navigon försöker skicka ut ljudet genom laddaren och det går såklart inte.
Någon som vet om det fungerar med en “riktig” Iphone laddare för bil? Vilken laddare har ni där det fungerar?
Ja, jag har köpt Navigon 1.2! 🙂
Någon som vet om det fungerar med en “riktig” Iphone laddare för bil? Vilken laddare har ni där det fungerar?
Jag köpte en “No-Name” på Console här i Västerås och med den i så pratar Navigon precis som innan.
@andlin 42998 wrote:
När jag ansluter min billaddare för Ipod (clas ohlson) så tystnar Navigon. Det verkar som Navigon försöker skicka ut ljudet genom laddaren och det går såklart inte.
Köpte en på media markt för 119:- tror jag de var, den har funkat utmärkt och har inga såna där konstiga problem. Laddar som den ska göra utan att störa ut något annat (såsom ljud).
Sen finns de ju laddare (vita eftermarknads) för runt 50-70kr, som är helt värdelösa, det är verkligen vad man betalar för. Funkar ett par gånger sen går dom sönder en efter en oavsett om man får dom andra gratis i ersättning från där man köpt dom.
@andlin 42998 wrote:
Verkar konstigt, det är inte en laddare med inbyggd FM sändare du har köpt?
Har provat flera laddare i bilen och antingen fungerade de inte (laddade inte) eller så fungerade laddningen. Sjävlklart försvann aldrig ljudet.
@jompao 43117 wrote:
Verkar konstigt, det är inte en laddare med inbyggd FM sändare du har köpt?
Har provat flera laddare i bilen och antingen fungerade de inte (laddade inte) eller så fungerade laddningen. Sjävlklart försvann aldrig ljudet.
Nej, är en vanlig bil-laddare. Fast den såldes som en Ipod laddare så jag tog en rövare. När den är inkopplad blir Navigon tyst och går man in i programmet står det att ljudet går ut via laddaren.
Ska köpa en ny…
@andlin 43128 wrote:
Nej, är en vanlig bil-laddare. Fast den såldes som en Ipod laddare så jag tog en rövare. När den är inkopplad blir Navigon tyst och går man in i programmet står det att ljudet går ut via laddaren.
Ska köpa en ny…
Tänk på att ipodarna inte har någon högtalare inbyggd så därför har dom dumt nog nyttjat den delen i kontanktstycket som skickar ut ljud och eftersom iphone är en ipod också så luras iphonen att den är kopplad till extern ljudkälla när den laddas.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.