Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Navigon AG – Navigering för 699:-
-
AuthorPosts
-
Såg att appen nu finns tillgänglig på Appstore. Någon som har provat? Reflektioner? Prisvärt?
/Micke:cool:
damn va dyrt :S undra hur mkt tomtoms kommer kosta när man typ ska få ett fäste lr? ah…fästet är optional 🙁 undra hur mkt den kostar…
Kanske den dyker upp någonstans om några dagar 😛
@zili 34852 wrote:
Kanske den dyker upp på Installous om några dagar XD
Tänk på §8 i reglerna!
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/434-regler-laes-detta-innan-ni-fragar-nagot.html
Sorry! Var inte säker på om det skulle ha något med det att göra 😮
Alltid lika fail när någon skriver något som de inte borde och det citeras. Sen när personen i fråga ändrar sitt inlägg så står fortfarande det olämpliga kvar i citatet.
Någon som installerat det än?
Tog det lång tid?Edit: körde in det nu och hittils ser det bra ut 😀
Hur lång tid det tar beror väl delvis på snabbheten i internetuppkopplingen?
Glöm inte och berätta för oss andra efter att ni har testat det..
Har inte hunnit testa den fullt ut men än så länge så ser det väldigt bra ut 🙂 . Nu har man äntligen än riktig gps 😀
ja tog bort alla .map filer i den “hela europa” och har bara sverige, danmark och holland kvar, den shrinkade från 1,6 GB till 220 MB 🙂
@zili 35231 wrote:
Har inte hunnit testa den fullt ut men än så länge så ser det väldigt bra ut 🙂 . Nu har man äntligen än riktig gps 😀
Den ser klart intressant ut, men jag lär vänta tills jag ser vad de övriga alternativen blir. TomToms hållare som ska förstärka GPS-signalen verkar ju klart intressant, men den kanske man kan köpa även om man inte har deras mjukvara.
Har åkt runt lite i stan nu och testat och den funkar lika bra som vilken annan GPS.
Inte så mycket funktioner och POI’s men det kanske kommer med tiden.ett tips: om ni tar fram .ipa filen för programmet sen ändrar .ipa till .zip och zippar ut innehållet och därefter letar runt efter .map filerna så kan ni ta bort dom som ni inte vill ha och på så sätt strippa ner programmet. Sedan zippar ni om allt som de såg ut från början och döper om till .ipa. Se till att göra en backup ifall nåt går fel. Själv använder jag bara sveriges karta, skulle ändå aldrig våga resa runt med gpsen på utomlands pga kostnaderna.
@jompao 35241 wrote:
Shrinkade?? Vad är här för uttryck, var det krympte du sökte? 😮
joh fast på svengelska 🙂
@6295gl 35267 wrote:
Har precis installerat Navigon via iTunes. Hur strippar du ner kartan. För mig räcker Norden gott och väl.
VARNING: jag har gjort detta med en piratkopierat fil,
DET ÄR ONÖDIGT ATT CHANSA OM DU HAR BETALAT FÖR APPEN-döp om IPA filen du fick till .zip
*du hittar den i documents/my music/itunes/mobile applications*
-öppna den, sen till “payload” mappen,
-leta efter .map filer och ta bort dem du inte behöver
*de största är frankrike, tyskland, UK och spanien 210-220 MB var”
-stäng ner den sen döp om filen till .IPA igen
-syncHar precis tankat hem det gratis ^^) Funkar riktigt bra faktiskt, riktigt nöjjd! 🙂
@qeudee 35276 wrote:
joh fast på svengelska 🙂
VARNING: jag har gjort detta med en piratkopierat fil,
DET ÄR ONÖDIGT ATT CHANSA OM DU HAR BETALAT FÖR APPEN-döp om IPA filen du fick till .zip
*du hittar den i documents/my music/itunes/mobile applications*
-öppna den, sen till “payload” mappen,
-leta efter .map filer och ta bort dem du inte behöver
*de största är frankrike, tyskland, UK och spanien 210-220 MB var”
-stäng ner den sen döp om filen till .IPA igen
-syncTusen tack. Även om jag har köpt skiten så värderar jag utrymmet mer. (Gjorde en kopia på orginalfilen.)
Jag har installerat Navigons programvara och kan verkligen rekommendera den, funkar utmärkt och positionen är perfekt, inte något lagg som på Google Earth versionen.
Enda problemet jag upplevt är röststyrningen, hur får man igång den egentligen?
@ynischa@hotmail.com 35272 wrote:
……….skulle ändå aldrig våga resa runt med gpsen på utomlands pga kostnaderna.
Vilka kostnader ? Trodde Iphone hade inbyggd GPS och inte behövde nätet för att navigera…. har förmodligen fel eller ….? Kan alltid vara bra att veta hur det fungerar ifall man skulle vilja använda den utomlands.
Fortsätter diskussionen så här kommer jag att låsa tråden och stänga av användare som har diskuterat piratkopierat material.
@I(have a)Phone 35401 wrote:
Vilka kostnader ? Trodde Iphone hade inbyggd GPS och inte behövde nätet för att navigera…. har förmodligen fel eller ….? Kan alltid vara bra att veta hur det fungerar ifall man skulle vilja använda den utomlands.
Den verkar inte använda sig als av någon sorts internet uppkoppling. Jag ändrade i apn och skrev bara in en massa nonsens. efter det provade jag om man kunde använda den och den funkade perfa så ingen behöver oroa sig för kostnader 😀
@mackan08 35337 wrote:
Jag har installerat Navigons programvara och kan verkligen rekommendera den, funkar utmärkt och positionen är perfekt, inte något lagg som på Google Earth versionen.
Enda problemet jag upplevt är röststyrningen, hur får man igång den egentligen?
Skulle jag med vilja veta.
Finns en version med nordenkartor för 469 kr “mobilenavigator nordics”
@jeppe 35842 wrote:
Skulle jag med vilja veta.
Fick igång min röststyrning genom att sätta på ljudet i telefonen (sjutreglaget till vänster om telefonen) sedan satt jag och höjde/sänkte volymen lite och plötsligt börjar den snacka. Den säger till ca 500 meter innan du ska svänga och precis innan du ska svänga.
Hoppas det är till någon hjälp iallafall
Vet någon om Navigons GPS program drar någon datatrafik? ska till England om någon vecka och de vore riktigt najs och knalla runt med en ordentlig navigator som INTE drar någon datatrafik
@mackan08 35989 wrote:
Fick igång min röststyrning genom att sätta på ljudet i telefonen (sjutreglaget till vänster om telefonen) sedan satt jag och höjde/sänkte volymen lite och plötsligt börjar den snacka. Den säger till ca 500 meter innan du ska svänga och precis innan du ska svänga.
Vet någon om Navigons GPS program drar någon datatrafik? ska till England om någon vecka och de vore riktigt najs och knalla runt med en ordentlig navigator som INTE drar någon datatrafik
Enligt kommentarerna på iTunes Store så behövs inte internet.
Du kan testa om du raderar internetadressen för att kunna surfa via telefonen.@mackan08 35989 wrote:
även om kartorna finns inbyggda, GPS:en i iPhone drar datatrafik för o veta vart den är…
Drar den verkligen data trafik? Då måste man ha på 3G? Varför skulle den göra det? En normal GPS vet ju var den är utan att dra datatrafik. Kan du bekräfta uppgifterna?
jag får bara fram länderna belgien, luxemburg och nederländerna???????
Sätt på flygplansläge, och funkar Navigon som det ska ändå så drar den ju ingen datatrafik.
@saqe 36011 wrote:
Drar den verkligen data trafik? Då måste man ha på 3G? Varför skulle den göra det? En normal GPS vet ju var den är utan att dra datatrafik. Kan du bekräfta uppgifterna?
Eftersom iphonen inte kan spåra lika många satteliter som en vanlig GPS så har den som extra hjälp en A-GPS,ett system som förutom sattelliter pejlar mobilmaster för att få bättre noggrannhet.
Navigons program funkar någotsånär utan datatrafik,eftersom det vid bilkörning och stadspromenader inte finns behov av noggrannhet på ett par meter när.
Vid användning till sjöss i dimma,mörker och trånga farvatten utan fyrar är det förstås en helt annan sak!Jag har kört hela dagen med navigon och det funkar ju kalasbra. Raderade APN och den vet ändå exakt vart jag befinner mig. Mycket nöjd !
DEN DRAR INGEN DATATRAFIK!!!! SÅ OROA INTE ER! Jag skrev bara in en massa nonsens i apn och det funkade super. Så ta det lugnt folk 😀
Detta låter ju riktigt lovande. Tror nog jag ska köpa detta programmet =)
Som att ha en massa nonsens skrivet i apn 😀
@saqe 36011 wrote:
ja!!! en vanlig GPS är inte som GPS som finns i iPhone; det heter a:GPS
Assisted GPS – Wikipedia@mekke 24737 wrote:
Det ska jag (alltså rätta dig). På ett sätt har du rätt, gpsen kostar inget. iPhone har en vanlig gps-mottagare som inte alls funkar bra. För att fixa detta använder iPhone då s.k. “assisted gps”, som alltså förstärks via telenätet. Då skickar iPhonen på något sätt lite info och får exakta positionen tillbaka 🙂 Så ja, assisted gps kostar pengar (om man inte har fri surf :P)
Testa den nyss,
Hade 3G och GPRS avstängd, funkade ändå dvs den drar ingen data trafik.Lite ressensioner, GPS är bra men lite seg uppdatering, sen är jag inte säker på att den alltid visar den kortaste vägen.
Den är bra itegrerad med telefon boken så ett stort plus.
Har iunte lika många inställningar såsom antal GPS satteliter, GPS mottagning.Förutom det är jag supernöjd.
Så kort och gott, det ända man betalar för är själva programmet (kartorna) för 699:-? Ingen datatrafik? Som att köpa en “vanlig” GPS eller?
Vill inte använda iPhonen en hel dag och sen när fakturan kommer så får man hosta upp 1000 spänn för datatrafik.@qeudee 36081 wrote:
ja!!! en vanlig GPS är inte som GPS som finns i iPhone; det heter a:GPS
Assisted GPS – WikipediaHerregud vilket liv det är. Hur förklarar du då att det funkar när jag skrivit “rumpnisse” i APN ? Kan omöjligt dra trafik !
Håller med ZiLi, oroa inte folk i onödan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.