Navigon och fartkamera?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Navigon och fartkamera?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Såg i en annan tråd att det skulle finnas fartkameravarnare i Navigon ver. 1.1.0 (Europe).
    Jag kan dock inte hitta fartkamerainställningarna, snälla hjälp, jag behöver den funktionen…

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@paltkungen 40908 wrote:

Såg i en annan tråd att det skulle finnas fartkameravarnare i Navigon ver. 1.1.0 (Europe).
    Jag kan dock inte hitta fartkamerainställningarna, snälla hjälp, jag behöver den funktionen…

Är väl bättre du kör i laglig hastighet? 😉

Kurtson
    Member
    Post count: 569

under inställningar så slår man av och på fartkameravarnare.
    och ser inget fel med det, vanekörning (dvs samma väg varje dag) samt då man är ute i okända områden med dålig väguppmärkning så är det bra att ha.
    saknar dock i navigon att den inte visar aktuell vägs hastighet , som tomtom gör, eller har jag missat det? Det underlättar att hålla rätt fart om man vet vad den är.

Robert L
    Member
    Post count: 403

@kurtson 40912 wrote:

under inställningar så slår man av och på fartkameravarnare.
    och ser inget fel med det, vanekörning (dvs samma väg varje dag) samt då man är ute i okända områden med dålig väguppmärkning så är det bra att ha.
    saknar dock i navigon att den inte visar aktuell vägs hastighet , som tomtom gör, eller har jag missat det? Det underlättar att hålla rätt fart om man vet vad den är.

Min visar aktuell begränsning. Det har den gjort från första börja. Har dock ingen aning om vart man slår det av/på.

Chill
    Member
    Post count: 72

Eller så skiter man i fartkamerorna och kör med solskyddet nere, då kan dom inget göra 🙂

Funkar tills det blir ägandeansvar 🙂

Paltkungen
    Member

Problemet är att det finns inga “Inställningar”, det finns “Alternativ” men hursomhelst hittar jag ingen fartkameravarning ändå…

Farhang
    Member
    Post count: 56

Varför krångla till de
    du kan ladda ner

Cams Ahoy
    de finns en test version och en för 7 kr

jag köpte den för 7 kr
    och startade den. så fort jag närmade mej en kamera så varande den mig för kameran

den e perfekt

Kurtson
    Member

@paltkungen 40946 wrote:

Problemet är att det finns inga “Inställningar”, det finns “Alternativ” men hursomhelst hittar jag ingen fartkameravarning ändå…

clicka på options i hörnet, sedan under general längst ner hittar du safty cameras.
    observera att du måsta ha kartan igång innan du kommer åt inställningarna.
    photo1.jpg

och jag ser fortfarande bara min hastighet när jag är ute och kör, inte vägens fart.
    photo2.jpg
    Vill dessutom påpeka att jag vid ‘fototillfället’ redan parkerat bilen… ön rör sig fort…

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@kurtson 40952 wrote:

och jag ser fortfarande bara min hastighet när jag är ute och kör, inte vägens fart.

För mig visas bara vägens hastighetsbegränsning på lite större vägar. alltså inte i små samhällen och sånt 🙂

Kurtson
    Member

@thian 40954 wrote:

För mig visas bara vägens hastighetsbegränsning på lite större vägar. alltså inte i små samhällen och sånt 🙂

Aha!
    Tyckte inte jag såg det då heller, men jag får väl testa igen.
    TomTom visar hela tiden, vilket jag gillar.

Paltkungen
    Member

Mycket märkligt, under “General” har jag bara “Speed limits” och “Volume”…

Krippe
    Member
    Post count: 80

Säker på att du har 1.1?

Kurtson
    Member

@paltkungen 40958 wrote:

Mycket märkligt, under “General” har jag bara “Speed limits” och “Volume”…

så såg det ut i min 1.0:a, så du har nog inte 1.1

GauntMan
    Member
    Post count: 16

TomTom visar hela tiden, vilket jag gillar.

tyvärr visar den ofta fel dock. På vägen mellan hemmet och stugan (43 mil genom Västmanland, Dalarna och Jämtland) så hade den fel på inte mindre än 20 ställen. I vissa fall berodde det på att det är olika hastighet beroende på årstido ch det kan jag köpa men 75% av gångerna var det bara fullständigt fel. Alla utom ett av de tillfällena så hade TT 70 som begränsning men det var 90.

LTK
    Member
    Post count: 35

Då jag bara testad Navigon så kan jag intyga att Fartkamera inställningarna finns under alternativ “Options” dock så kan man av installera detta för det är tydligen förbjudet i vissa länder. Så om det inte finns där och du har Version 1.1 så föreslår jag att du tar bort appen och installerar det igen.
    Med hastighetsbegränsningarna så visar Navigon bara på de större vägarna(som thian säger) och det gör den enligt mig 100% den byter hastighet ganska exakt när skylten kommer även vid väg arbeten, detta kanske beror på att jag bor i Stockholm.

Peace //LTK

Kurtson
    Member

@ltk 40981 wrote:

Då jag bara testad Navigon så kan jag intyga att Fartkamera inställningarna finns under alternativ “Options” dock så kan man av installera detta för det är tydligen förbjudet i vissa länder. Så om det inte finns där och du har Version 1.1 så föreslår jag att du tar bort appen och installerar det igen.
    Med hastighetsbegränsningarna så visar Navigon bara på de större vägarna(som thian säger) och det gör den enligt mig 100% den byter hastighet ganska exakt när skylten kommer även vid väg arbeten, detta kanske beror på att jag bor i Stockholm.

Peace //LTK

Hur F vet den farten vid ett vägarbete?
    Det är väl ingen TMC i en iphone?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@ltk 40981 wrote:

Peace //LTK

För mig vet den inte farten vid vägarbeten. Men den är jäklar exakt när det gäller vanliga skyltar 🙂

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.