Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Navigon och fartkamera?
-
AuthorPosts
-
Såg i en annan tråd att det skulle finnas fartkameravarnare i Navigon ver. 1.1.0 (Europe).
Jag kan dock inte hitta fartkamerainställningarna, snälla hjälp, jag behöver den funktionen…@paltkungen 40908 wrote:
Såg i en annan tråd att det skulle finnas fartkameravarnare i Navigon ver. 1.1.0 (Europe).
Jag kan dock inte hitta fartkamerainställningarna, snälla hjälp, jag behöver den funktionen…Är väl bättre du kör i laglig hastighet? 😉
under inställningar så slår man av och på fartkameravarnare.
och ser inget fel med det, vanekörning (dvs samma väg varje dag) samt då man är ute i okända områden med dålig väguppmärkning så är det bra att ha.
saknar dock i navigon att den inte visar aktuell vägs hastighet , som tomtom gör, eller har jag missat det? Det underlättar att hålla rätt fart om man vet vad den är.@kurtson 40912 wrote:
under inställningar så slår man av och på fartkameravarnare.
och ser inget fel med det, vanekörning (dvs samma väg varje dag) samt då man är ute i okända områden med dålig väguppmärkning så är det bra att ha.
saknar dock i navigon att den inte visar aktuell vägs hastighet , som tomtom gör, eller har jag missat det? Det underlättar att hålla rätt fart om man vet vad den är.Min visar aktuell begränsning. Det har den gjort från första börja. Har dock ingen aning om vart man slår det av/på.
Eller så skiter man i fartkamerorna och kör med solskyddet nere, då kan dom inget göra 🙂
Funkar tills det blir ägandeansvar 🙂
Problemet är att det finns inga “Inställningar”, det finns “Alternativ” men hursomhelst hittar jag ingen fartkameravarning ändå…
Varför krångla till de
du kan ladda nerCams Ahoy
de finns en test version och en för 7 krjag köpte den för 7 kr
och startade den. så fort jag närmade mej en kamera så varande den mig för kameranden e perfekt
@paltkungen 40946 wrote:
Problemet är att det finns inga “Inställningar”, det finns “Alternativ” men hursomhelst hittar jag ingen fartkameravarning ändå…
clicka på options i hörnet, sedan under general längst ner hittar du safty cameras.
observera att du måsta ha kartan igång innan du kommer åt inställningarna.
och jag ser fortfarande bara min hastighet när jag är ute och kör, inte vägens fart.
Vill dessutom påpeka att jag vid ‘fototillfället’ redan parkerat bilen… ön rör sig fort…Mycket märkligt, under “General” har jag bara “Speed limits” och “Volume”…
@paltkungen 40958 wrote:
Mycket märkligt, under “General” har jag bara “Speed limits” och “Volume”…
så såg det ut i min 1.0:a, så du har nog inte 1.1
TomTom visar hela tiden, vilket jag gillar.
tyvärr visar den ofta fel dock. På vägen mellan hemmet och stugan (43 mil genom Västmanland, Dalarna och Jämtland) så hade den fel på inte mindre än 20 ställen. I vissa fall berodde det på att det är olika hastighet beroende på årstido ch det kan jag köpa men 75% av gångerna var det bara fullständigt fel. Alla utom ett av de tillfällena så hade TT 70 som begränsning men det var 90.
Då jag bara testad Navigon så kan jag intyga att Fartkamera inställningarna finns under alternativ “Options” dock så kan man av installera detta för det är tydligen förbjudet i vissa länder. Så om det inte finns där och du har Version 1.1 så föreslår jag att du tar bort appen och installerar det igen.
Med hastighetsbegränsningarna så visar Navigon bara på de större vägarna(som thian säger) och det gör den enligt mig 100% den byter hastighet ganska exakt när skylten kommer även vid väg arbeten, detta kanske beror på att jag bor i Stockholm.Peace //LTK
@ltk 40981 wrote:
Då jag bara testad Navigon så kan jag intyga att Fartkamera inställningarna finns under alternativ “Options” dock så kan man av installera detta för det är tydligen förbjudet i vissa länder. Så om det inte finns där och du har Version 1.1 så föreslår jag att du tar bort appen och installerar det igen.
Med hastighetsbegränsningarna så visar Navigon bara på de större vägarna(som thian säger) och det gör den enligt mig 100% den byter hastighet ganska exakt när skylten kommer även vid väg arbeten, detta kanske beror på att jag bor i Stockholm.Peace //LTK
Hur F vet den farten vid ett vägarbete?
Det är väl ingen TMC i en iphone?@ltk 40981 wrote:
För mig vet den inte farten vid vägarbeten. Men den är jäklar exakt när det gäller vanliga skyltar 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.