Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nedgradera firmwire 3.1->3.0 iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Ja som tråden lyder ni alla som har råkat uppgradera till 3.1 genom iTunes det finns en lösning för att nedgradera. Observera dock att vid uppgradering så fick ni en ny baseband också och den ändras inte vid nedgradering. Fungerar endast på iPhone 2G samt 3G INTE 3GS
Här har ni två guider till hur man ska gå tillväga.
How to Downgrade iPhone OS 3.1 to 3.0 for iPhone 2G 3G 3GS | iPhone
—
Denna guide är lite mer komplicerad och är till för er som vill komma åt 3.0.1
Downgrade iPhone 3G 3.1 to 3.0.1 – xSellizeJag gjorde detta på min iPhone 3G och det fungerade prima följde den första guiden men har inte testat den andra.
Vissa har fått problem med att få kontakt med nätet efter att man kört unlock andra inte. För mig fungerar det i skrivande stund. 🙂
Hoppas det går bra 😉 läs noga på kommentarer i guiden etc innan ni kör på.
Det är jag med. de har redan kommit ut med PwnageTool 3.1 för MAC då betyder det att de är nära.
jag körde enligt den första guiden. men länken på den sida där man ska ladda ner os3.0, så kommer den ju i .zip… hur öppnar man det men iTunes?
ifall jag tankade hem en annan som var .ipsw och gjorde allt som stod där, allt funka fint men jag fick ingen kontakt med nätet. jag bara jailbejkade inte låste upp. då borde det väl inte bli så? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.