Nedgradera Iphone med sparade SHSH filer?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Nedgradera Iphone med sparade SHSH filer?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hejsan jag har försökt hela dagen att nedgradera min Iphone 3g 8gb med sparade SHSH filer.
    I Cydia så säger den att jag har flera SHSH filer sparade bland annat på version 4.0 och det är den jag vill gå tillbaka till så att jag sedan kan låsa upp telefonen. Den blev uppdaterad till 4.1 vilket gjorde att den blev låst igen.

Jag följde en guide och jag ändrade en text i “hosts” filen och jag laddade hem en custom firmware på 4.0 och sedan så återställde jag och jailbreakade och allting verkade gå finfint!

När jag sedan startar upp telefonen så står det att jag har 4.0 men det står även att jag har Modemfirmware: 05.14.02 och det är samma som jag hade tidigare? Den som inte går att låsa upp?

Om man återställer telefonen när man har sina SHSH filer sparade så ska väl Modemfirmware också nedgraderas eller har jag missuppfattat det hela?

Tacksam för all hjälp jag kan få! (Ny på forumet)

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ta bort det du har ändrat i host-filen.
    Du behöver inte använda dig utav SHSH-filer när det gäller iPhone 3G. Bara ta hem firmware-version över nätet och tryck ALT+ klicka på återställ för att återställa till den specifika firmware verisonen du vill ha.

Nej ModemFirmware (baseband) nedgraderas inte. Det går inte att nedgradera firmware, förutom på vissa specifika iPhone 3G modeller, som har en speciell bootloader. Detta är väldigt sällsynt i dagsläget att inneha just den speciella bootloadern. Om du vill ha mer ingående info gällande den specifika bootloader. Sök på något i stil med “iphone 3G + downgrade baseband” så hittar du säkerligen något.

johannesyeah
    Member

@muffins 82967 wrote:

Ta bort det du har ändrat i host-filen.
    Du behöver inte använda dig utav SHSH-filer när det gäller iPhone 3G. Bara ta hem firmware-version över nätet och tryck ALT+ klicka på återställ för att återställa till den specifika firmware verisonen du vill ha.

Nej ModemFirmware (baseband) nedgraderas inte. Det går inte att nedgradera firmware, förutom på vissa specifika iPhone 3G modeller, som har en speciell bootloader. Detta är väldigt sällsynt i dagsläget att inneha just den speciella bootloadern. Om du vill ha mer ingående info gällande den specifika bootloader. Sök på något i stil med “iphone 3G + downgrade baseband” så hittar du säkerligen något.

Fan vad dåligt 🙁 Allt detta tjat om att man ska spara sina SHSH filer om man vill ha kvar sin upplåsning. Och nu så har jag sparade SHSH filer men förlorar ändå min upplåsning för att det inte går att nedgradera bootloadern? :S

muffins
    Member

@johannesyeah 82988 wrote:

Fan vad dåligt 🙁 Allt detta tjat om att man ska spara sina SHSH filer om man vill ha kvar sin upplåsning. Och nu så har jag sparade SHSH filer men förlorar ändå min upplåsning för att det inte går att nedgradera bootloadern? :S

Det har aldrig tjatats om att spara SHSH-filerna för att kunna behålla sin upplåsning. SHSH-filerna gäller endast när man skall återställa till en firmware som apple inte längre signerar, eller för att kunna behålla sin untethered jailbreak-status.

Det har inget med upplåsning (för att kunna använda valfritt simkort) att göra.

Mvh

johannesyeah
    Member

@muffins 83006 wrote:

Det har aldrig tjatats om att spara SHSH-filerna för att kunna behålla sin upplåsning. SHSH-filerna gäller endast när man skall återställa till en firmware som apple inte längre signerar, eller för att kunna behålla sin untethered jailbreak-status.

Det har inget med upplåsning (för att kunna använda valfritt simkort) att göra.

Mvh

Ookay attans då får jag lov att vänta på nya unlocken då!
    Tack för hjälpen iallafall! 🙂

muffins
    Member

@johannesyeah 83012 wrote:

Ookay attans då får jag lov att vänta på nya unlocken då!
    Tack för hjälpen iallafall! 🙂

Gör så du, det kommer att ske samma dag eller några dagar efter iOS 4.2 släppts i skarp version – du kommer med andra ord inte behöva vänta ihjäl dig 😉

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.