Nej, tappade min iPhone på grus!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Nej, tappade min iPhone på grus!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hejsan, behöver hjälp! Idag så tappade jag min nya iPhone 4 på grus, hade dock invisible shield så inte så mkt hände, men i nedre vänstra hörnet tog det stryk, direkt under ”Death grip” strecket. 😮

Finns det något sätt att laga eller fixa det här? Eller kan man scamma till sig en ny från min operatör genom att reklamera något?

Det är så typiskt min tur, har kollat lite på internet och det verkar inte finnas några reservdels sidor till den.
    Fan alltså, men det är ju 2 års garanti men jag antar att jag inte får en ny pga av sånt här?

Snabba svar tack!

Ändrade din Rubrik, tänk på tydliga rubriker. /Steffeiphone

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@simoneriksson 78384 wrote:

Hejsan, behöver hjälp! Idag så tappade jag min nya iPhone 4 på grus, hade dock invisible shield så inte så mkt hände, men i nedre vänstra hörnet tog det stryk, direkt under ”Death grip” strecket. 😮

Finns det något sätt att laga eller fixa det här? Eller kan man scamma till sig en ny från min operatör genom att reklamera något?

Det är så typiskt min tur, har kollat lite på internet och det verkar inte finnas några reservdels sidor till den.
    Fan alltså, men det är ju 2 års garanti men jag antar att jag inte får en ny pga av sånt här?

Snabba svar tack!

Låter ju inte som att något är sönder direkt, lite repor får du stå ut med. Är du desperat får och har en sån där “multi”-försäkring som försäljarna gärna kränger så borde det finnas enkla sätt att få en ny, i allafall av vad jag har hört.

Men som sagt, repor genererar inte i en ny telefon, särskilt inte då du tappade den själv.

SimonEriksson
    Member

Fast det blev en repa över death grip märket och nu har jag inte någon signal alls, inte med ett case heller.

Blev inga repor på skärmen eller så men nere i hörnet så tog ju det mesta stryk, men jag har ingen försäkring, men kan jag inte skaffa en försäkring och sen mörka i nån vecka och sen reklamera.

SNappz
    Member
    Post count: 30

Har du ingen försäkring som täcker det är kan det nog tyvärr vara kört, om du inte kör på att “hunden tog en tugga på den” och det täcks av hemförsäkringen.. annars är du nog rätt körd tyvärr..

SimonEriksson
    Member

Jag är inte 18 så jag får inte teckna en försäkring men pappa har en hemförsäkring, får jag en ny eller lagar dom skadorna på den här om jag lyckas få igenom det?

SNappz
    Member
    Post count: 30

inte den blekaste.

SimonEriksson
    Member

Kan man inte helt enkelt skicka in den till apple och säga ”Byt ut antennbandet” och så får jag betala kostnaderna?

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@simoneriksson 78435 wrote:

Kan man inte helt enkelt skicka in den till apple och säga ”Byt ut antennbandet” och så får jag betala kostnaderna?

Kolla hos din återförsäljare, de kan väl skicka in den och fixa det administrativa och du står för kostnaden?

SimonEriksson
    Member

Har kollat runt lite nu och eftersom det är ca 1 år innan jag blir myndig så får jag tyvärr inte teckna en försäkring, däremot så kan jag skicka in den för att få antennen utbytt om jag betalar.

Min signal är mkt bättre nu efter att jag uppdaterat telefonen till iOS 4.1 så jag vet inte om det var en bugg innan, har också köpt en bumper som täcker sidorna så inte skadan syns så jag kör nog med det tills jag känner för att skicka in den på lagning.

* Tack så mycket Steffeiphone för att du ändrade rubriken men i stundens hetta så tänker man inte så mycket på rubriker, men ska tänka på att skriva tydliga rubriker från och med nu. 😉

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@simoneriksson 78564 wrote:

* Tack så mycket Steffeiphone för att du ändrade rubriken men i stundens hetta så tänker man inte så mycket på rubriker, men ska tänka på att skriva tydliga rubriker från och med nu. 😉

Ingen fara, du slipper varning den här gången. Jag har vart där jag med (i stridens hetta alltså) 😛

Castel
    Member
    Post count: 19

Om din pappa har drulle inbakat i hemförsäkringen så gäller den även dig då du bor hemma.
    Tappa den o toan o säg att katten hade ner den när den låg på handfatet.

🙂

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.