Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › nerdragera baseband?
-
AuthorPosts
-
Går det?
Uppdaterade en i4 till nyaste ios och fick då med 04.10.01, innan vet jag inte vad det var för baseband men det låg ios 4.0.1 på den.
finns det nåt annat att göra än att vänta på nyaste unlock?
Nej det går tyvärr inte. Har man uppgraderat det så sitter man där man sitter.
Hur gör man om man vill behålla sitt baseband om man vill uppgradera?
aaha segt, men varför funkar min iphone4 att hacka då jag också har det basebandet? Kollar man i ‘OM’ så är det bara modell som är anorlunda mot den som ej funkar.
@scrotum 92359 wrote:
aaha segt, men varför funkar min iphone4 att hacka då jag också har det basebandet? Kollar man i ‘OM’ så är det bara modell som är anorlunda mot den som ej funkar.
Du hade iOS 4.0.1 som innehöll baseband (ModemFirmware) 01.59.00.
Just 01.59.00 fanns det ett hål i som ultrasn0w utnyttjade, men inte i 02.xx.xx / 03.xx.xx eller 04.xx.xx.Du får kort och gott antingen vänta tills telefonen är 12 månader gammal om den är köpt hos svensk operatör och låsa upp den genom dom.
Ett annat alternativ är Gevey PRO kort för att kringgå operatörslåset.
Se min signatur i sådana fall för billiga sådana kort.I dagsläget kan man ej nedgradera baseband på iPhone 4 eller 3GS, vissa 3G går det på men inte alla.
Ja utvecklare har länge sagt att de är på G, sedan 02.xx.xx var nytt baseband men inget har hänt ännu. Så förvänta dig inte att något kommer inom den närmsta tiden som är kompatibelt med ultrasn0w gällande iPhone 4.
Mvh, Muffins
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.