Nergradera från 4.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Nergradera från 4.2.1

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Körde 4.1 som fungerade mumma på min 3g men gjorde misstaget att uppgradera till 4.2.1.
    Nåja får väl nergradera, men tänk er mitt ansiktsutryck när jag märker att jag inte kört tinyumbrella innan uppgraderingen.

Finns det någon chans att det går/kommer gå att nergradera eller har jag fått en idiotstämpel för livet? 🙂

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

sry för OT, men varför var det ett misstag att uppgradera till 4.2.1?
    cydia brukar spara shsh

Valentine
    Member
    Post count: 182

det går väll att ladda ner tidigare uppdateringar (om man går in på Ultimate jailbreak and unlock wizard så står det i hörnet där att man kan ladda ner tidigare)

NordhNet
    Member

@pongo 83463 wrote:

sry för OT, men varför var det ett misstag att uppgradera till 4.2.1?
    cydia brukar spara shsh

Jag tycker 4.2.1 fungerar sämre på min 3g än vad 4.1 gjorde. Det hackar och fryser i menyer mm. Dessutom gjorde redsn0w jb:et att hela skärmen började flimra så fort man navigerade runt, så på det hela känns 4.1 bättre.

När du säger att cydia sparar shsh hur menar du då? Min 4.2.1 är orginal just nu

NordhNet
    Member

@valentine 83466 wrote:

det går väll att ladda ner tidigare uppdateringar (om man går in på Ultimate jailbreak and unlock wizard så står det i hörnet där att man kan ladda ner tidigare)

Får slänga ett öga på sidan, tack 🙂

Valentine
    Member

@nordhnet 83474 wrote:

Får slänga ett öga på sidan, tack 🙂

Lungt! 😀 vet inte om det hjälper något men ändå =)

imported_pongo
    Member

@nordhnet 83473 wrote:

Jag tycker 4.2.1 fungerar sämre på min 3g än vad 4.1 gjorde. Det hackar och fryser i menyer mm. Dessutom gjorde redsn0w jb:et att hela skärmen började flimra så fort man navigerade runt, så på det hela känns 4.1 bättre.

När du säger att cydia sparar shsh hur menar du då? Min 4.2.1 är orginal just nu

menar bara att mitt cydia har sparat shsh från 4.0.1 tills 4.2.1
    så det betyder att jag kan nedgradera till 4.0.1 (fråga mig inte hur) har aldrig brytt mig om nedgradering.

har hört en massa om att 4.2.1 ska förbättra 3g prestandan men ser man på så fel det kan vara

NordhNet
    Member

@pongo 83484 wrote:

menar bara att mitt cydia har sparat shsh från 4.0.1 tills 4.2.1
    så det betyder att jag kan nedgradera till 4.0.1 (fråga mig inte hur) har aldrig brytt mig om nedgradering.

har hört en massa om att 4.2.1 ska förbättra 3g prestandan men ser man på så fel det kan vara

Hmmm, då bör tinyumbrella hitta det om jag kopplar in telefonen till det då? Man kan ju alltid testa 🙂

Jag tycker 4.1 fungerade bättre men det kan ju vara en vanesak. Kan ju vara så att jag inte är van att köra utan jb 😀

Valentine
    Member

btw, min itunes hittar inte min iphone automatiskt. alltså när jag sätter i sladden i datan och iphonen, så öppnas inte itunes :s måste öppna den själv 🙁 vad e fel?

RooZeN
    Member
    Post count: 54

har letat runt på forumet men hittar inte det jag söker, hur f*n skapar man ny tråd?!?!

Valentine
    Member

du får gå in på ämnet tex upplåsning och jailbreak, så står det skaåa tråd eller ngt i en ruta över inläggen 🙂

RooZeN
    Member
    Post count: 54

okej tack för hjälpen! 🙂

Valentine
    Member

@roozen 83492 wrote:

okej tack för hjälpen! 🙂

nemas promlemas amigo 😀

imported_pongo
    Member

@nordhnet 83485 wrote:

Hmmm, då bör tinyumbrella hitta det om jag kopplar in telefonen till det då? Man kan ju alltid testa 🙂

Jag tycker 4.1 fungerade bättre men det kan ju vara en vanesak. Kan ju vara så att jag inte är van att köra utan jb 😀

tinyumbrella sparar ditt shsh på datorn
    cydia på en serier eller liknande, vet inte exakt.

detta med shsh är inte min starka sida, så låter någon annan ta detta, har aldrig gjort det och kommer alltid uppdatera ;P

imported_pongo
    Member

men suck, du behöver inget shsh sparat om du sitter på en 3g =) du kan nedgradera ändå.

Nedgradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMediaNU
    eftersom imedia.nu är en sådan fittsida som man måste vara inloggad för att läsa en guide så får du faktiskt skapa ett konto där för att se.

NordhNet
    Member

@pongo 83513 wrote:

men suck, du behöver inget shsh sparat om du sitter på en 3g =) du kan nedgradera ändå.

Nedgradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMediaNU
    eftersom imedia.nu är en sådan fittsida som man måste vara inloggad för att läsa en guide så får du faktiskt skapa ett konto där för att se.

Du är en stjärna!

Fungerade klockrent! Tackar och bugar 🙂

dpetrovic
    Member
    Post count: 14

enkelt o bra ser det ut att vara MEN efter nerladdning utav restore filen som e en zip fil får jag det inte att funka, jag klickar på shift+återställning …. men ingenting, hittar inte rätt fil. ngn som kan hjälpa?

dpetrovic
    Member

väljer jag fel fil tro?? har en 3gs 4.2.1

Hubbe
    Member
    Post count: 15

@dpetrovic 84733 wrote:

enkelt o bra ser det ut att vara MEN efter nerladdning utav restore filen som e en zip fil får jag det inte att funka, jag klickar på shift+återställning …. men ingenting, hittar inte rätt fil. ngn som kan hjälpa?

ta ner ipsw me Firefox istället, då funkar det 🙂

//Hubbe

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Eller tryck på *.* i fönstret och välj zip filen istället (OBS zip filen är samma som ipsw explorer ändrar bara filnamnet, den ska INTE packas upp)

dpetrovic
    Member

Båda delarna gick BRA 🙂
    tyvärr så får jag nu problem med hosts filen, läste någonstans här på forumet att fw-filen inte är signerad, så jag öppnade hosts filen och lägger till 74.208…… då den inte finns med, DÅ blir det STOPP igen!! Ngt så simpelt som att spara filen funkar inte för mig, står ngt om administratör konto, konstigt med tanke på att datorn är min och ingen annan använder den, kanske har jag gjort något när jag installerade…..

dpetrovic
    Member

NU kunde jag spara filen iofs, MEN fortfarande samma felmeddelande (3194)

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.