Nerladdning av program till upplåst Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Nerladdning av program till upplåst Iphone

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej alla, jag hoppas ni kan hjälpa mig med ett svar på min fråga som är. Jag bor i Thailand och har lagt ett bud på en Iphone 3G på köp och sälj sajten City guide of Bangkok – best places incl. pictures & reviews
    Budet är accepterat och det enda jag är kluven på att veta är… Telefonen har software: 2.2.1 och är alltså upplåst och klar, men kan jag ladda ner program via Itunes utan att låsa den eller hur fungerar det. Jag vill ju ha ner skype och ett par andra men är alltså orolig att telefonen låser sig igen om jag laddar ner dessa? eller hur fungerar det?
    Många många tack för svar på detta problem…

Vänligen
    Nick

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har den 2.2.1 och är olåst borde det funka,om itunes vill uppgradera telefonen,klicka nej.
    Lycka till!

snook
    Member
    Post count: 2190

@mrnicoo 29658 wrote:

Hej alla, jag hoppas ni kan hjälpa mig med ett svar på min fråga som är. Jag bor i Thailand och har lagt ett bud på en Iphone 3G på köp och sälj sajten City guide of Bangkok – best places incl. pictures & reviews
    Budet är accepterat och det enda jag är kluven på att veta är… Telefonen har software: 2.2.1 och är alltså upplåst och klar, men kan jag ladda ner program via Itunes utan att låsa den eller hur fungerar det. Jag vill ju ha ner skype och ett par andra men är alltså orolig att telefonen låser sig igen om jag laddar ner dessa? eller hur fungerar det?
    Många många tack för svar på detta problem…

Vänligen
    Nick

Nu vet jag inte hur denna siten fungerar om det är begagnat eller nytt?

Men är det begagna så kanske säljaren har låst upp den själv när den hade firmware 2.2, och sedan gjort en custom firmware till 2.2.1. För om man har 2.2.1 från start så kan man inte låsa upp den.

Men den kanske inte är operatörslåst från början?

Officiella program som Skype etc kan du ladda ner i genom Appstore i din iPhone, det är bara att skapa ett konto i iTunes på datorn du använder.

Sedan kan man även installera “inofficiella” program, som gör att man tex kan filma, skicka och ta emot filer med bluetooth osv.
    Men då krävs det att man jailbreakar den.

Är det operatörslåst och sedan upplåst, så är den redan jailbreakad.

Mrnicoo
    Member
    Post count: 6

Behöver man ett sådant där “Rebel” kort med eller det är historia nu när telefonen redan är upplåst?

Är som sagt lite ny på detta!

Nick

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om den är upplåst så ska det inte behövas.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.