Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › NES och PSX Emulatorer!
-
AuthorPosts
-
Hey boys n girls!
Jag är ny här i forumet, o tänkte börja med att säga Hej!De är så att jag köpte en iPhone igår, och har börjat fixa o greja en del med den. Jag har jailbreakat, aktiverat och unlockat den.
Jag försöker också uppdatera den från 1.1.2 till 1.1.4 genom iTunes, men iTunes säger att de är någe fel med min internetuppkoppling eller nått sånt, någon som vet någe om de?
och så såg jag det att man kan installera PSX och NES emulatorer, men vart kan man installera spel till det? xD
Tack för svar dudes!
Hej Laveryd och välkommen hit! 🙂
Har du testat att uppdatera iTunes, eller använda en äldre version? Har faktiskt inte hört något om det problemet.
http://rapidshare.de/files/38278278/nes_games.zip.html
Där har du 600 NES-spel (ROMS)
För att överföra spelen är du tvungen att ansluta till telefonen via SSH med ett program som heter WinSCP och överför alla ROMS till: /var/mobile/Media/ROMs/NES
Fattade jag det fel eller va man tvungen att betala för det??
Då är det väl bättre att ladda nes spelen på Piratebay eller något?
þéácéDet är helt gratis 🙂
Vilken NES emulator rekommenderas att köra till ovan paket med ROM’s?
Funkar det bra eller bara “sådär”?
Ahhh det va det visst ( Är lite blond av mig ) 😉
@Spökplumpen 295 wrote:
Vilken NES emulator rekommenderas att köra till ovan paket med ROM’s?
Funkar det bra eller bara “sådär”?
Jag använder vanliga NES-emulatorn som finns i installer under Games 🙂
Funkar riktigt bra! 🙂
@iPhoneinfo.se 298 wrote:
Jag använder vanliga NES-emulatorn som finns i installer under Games 🙂
Funkar riktigt bra! 🙂
Tackar tackar.
@iPhoneinfo.se 280 wrote:
Har du testat att uppdatera iTunes, eller använda en äldre version? Har faktiskt inte hört något om det problemet.
För att överföra spelen är du tvungen att ansluta till telefonen via SSH med ett program som heter WinSCP och överför alla ROMS till: /var/mobile/Media/ROMs/NES
tackar tackar, fast det går inte att uppdatera genom iTunes, eller att fabriksåterställa iPhonen, vettifan vad de är för fel.
“Kunde inte kontakta iPhone-programuppdateringsservern.
Kontrollera att nätverksinställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar, eller försök igen senare.”står det när jag klickar på “leta efter uppdateringar”-knappen i iTunes, o de har varit så nu i 3 dagar.
Alltså, jag förstår ingenting om hur man ska göra.
Jag har fixat programet, men hur gör man för o skicka över?
Vad ska man ha Host name, user name, password port? Någon som kan göra en snabb lätt förstårlig gudie? 🙂
Hostname: Din iPhones IP adress
Name: root
Password: alpine eller dottie (såvida du inte ändrat men det tror jag inte du gjort 😉 )@iPhoneinfo.se 280 wrote:
Den där länken verkar ha slutat fungera, men är de bara att tanka hem nes-roms från Piratebay istället?
Annars om du enkelt vill föra över roms, eller något annat till din iphone så använd ibrickr http://cre.ations.net/creation/ibrickr Sitter fortarande på 1.1.1 men de borde funka på senare verisoner också.
@laveryd 328 wrote:
tackar tackar, fast det går inte att uppdatera genom iTunes, eller att fabriksåterställa iPhonen, vettifan vad de är för fel.
“Kunde inte kontakta iPhone-programuppdateringsservern.
Kontrollera att nätverksinställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar, eller försök igen senare.”står det när jag klickar på “leta efter uppdateringar”-knappen i iTunes, o de har varit så nu i 3 dagar.
Har du testat att tex stänga av brandvägg el liknande, kan ju vara det som spökar.
@william_3000 1235 wrote:
Har du testat att tex stänga av brandvägg el liknande, kan ju vara det som spökar.
nae men det där är fixat nu, telefon fungerar helt utmärkt nu sen jag klev av båten o satte mig på ett annat internet o började leka 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.