NES – Spelen hittas inte…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone NES – Spelen hittas inte…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 23

Hej,

Jo, nu är det så att jag installerat NES emulatorn 2.0.5-1 från Installer.app och det gick bra utan problem. Sedan när det är gjort det, kopplar jag upp min iPhone till datorn via Wi-Fi – WinSCP. Jag lägger in spelen i “NES”-mappen. Vet att jag gjort rätt då jag kollade emulatorn i vilken directory den skulle ligga i. För över spelen utan problem, sedan disconnectar jag. När det är gjort, går jag in på emulatorn. Men det står fortfarande att emulatorn inte hittar spelen… Vad gör jag för fel?

Ja, jag har googlat som en gris efter en lösning, men de var inte tillräckligt informativa, så jag ber om hjälp här i stället.

Tack på förhand. 🙂

haren
    Member
    Post count: 200

@bianc0neri 3233 wrote:

Hej,

Jo, nu är det så att jag installerat NES emulatorn 2.0.5-1 från Installer.app och det gick bra utan problem. Sedan när det är gjort det, kopplar jag upp min iPhone till datorn via Wi-Fi – WinSCP. Jag lägger in spelen i “NES”-mappen. Vet att jag gjort rätt då jag kollade emulatorn i vilken directory den skulle ligga i. För över spelen utan problem, sedan disconnectar jag. När det är gjort, går jag in på emulatorn. Men det står fortfarande att emulatorn inte hittar spelen… Vad gör jag för fel?

Ja, jag har googlat som en gris efter en lösning, men de var inte tillräckligt informativa, så jag ber om hjälp här i stället.

Tack på förhand. 🙂

Om du högerklickar på mappen /private/var/mobile/Media/ROMs/NES och tar properties och så kikar du under permissions. Vid Octal ska det stå 0775. Om du inte har det så ändra!

// h

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

@haren 3235 wrote:

Om du högerklickar på mappen /private/var/mobile/Media/ROMs/NES och tar properties och så kikar du under permissions. Vid Octal ska det stå 0775. Om du inte har det så ändra!

// h

Tack för att du försökte hjälpa haren. Men det fungerar fortfarande inte. 🙁 Jag högerklickade på “NES”-mappen, ändrade Octal till 0775. Men den hittar fortfarande inte spelen. 🙁

Det konstiga är att spelen fungerar grymt bra på mina andra emulatorer, men inte på NES.

EDIT: Oj i helvete, haren, jag borde dumförklaras till max nu… Jag la in spelen i helt fel directory, la in mappen genom Media, fast det skulle vara mobile… Aj då, ledsen för att jag tog lite utav din tid.

EDIT 2: Nu fungerar det kanon, med Octal 755 satt. 🙂

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.