Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ni som beställt en iPhone 3G via telia.se
-
AuthorPosts
-
Vilka är ni som har beställt via telia.se?
Jag beställde vid 00:58 11/7 och fick en beställnings bekräftelse strax efter. Har iaf inte fått något om att dem saknar den modellen jag beställde i lager. På deras hemsida står det att om den varan man beställt saknas i lager får man ett mail om det asap.
Men det jag lurar lite på nu är om dem verkligen tog in några iPhones till deras lager. Eller om dem skickade ut alla till deras butiker när dem fick in så få, undrar hur många dem tog till dem som beställde via hemsidan eller KS. Borde väl få ett mail imorgon med kolli nr om dem har några iaf. Men vad tror ni? Någon som beställt men fått något annat svar?Har ni sett förrensten att dem sänkt priset på telefonen med 200kr, iaf till abonnemanget vänner.
Jag beställde precis samtidigt som dig ungefär. Fick också orderbekräftelse. Jag ringde telia på fredag morgon vid kl 10 för att kolla om jag hann lägga min order i tid. Enligt dom stod det att den var klar och skulle förmodligen skickas i helgen.
Men jag har också tänkt tanken att de kanske inte hade några via telia.se. Om så är flallet och det blir oficiellt lär det bli ett jefla liv iaf. Dock tror jag inte att dom skulle ljuga om en sådan sak…?
Jag fick hem kontantkortet och massa papper idag från telia. Jag ringde dom och frågade vart telefonen är. Fick kolli-id och kunde spåra paketet. Kommer troligen imorrn.
Beställde också runt 01.00 den natten, men har inte fått något papper etc hem. Fick orderbekräftelse på e-mail. Dock beställde jag portering av telefonnumret i samband med beställningen så förmodligen tar det ett par dagar extra bara för det :/
Beställde från Telia.se kl 01:00.
Fick precis som Halle, Sim-kortet + papper från Telia igår.
Med Posten idag kom en Avi, att hämtas efter 16:00 idag.:D
¨
Nu ere nära 🙂Bah fick fullmakten på porteringen i brevlådan idag, trodde det sköttes automatiskt när jag använde e-leg/mina sidor vid beställningen, då tar det jävligt lång tid innan telefonen kommer.
Beställde en nyss. Deras “leveransgrupp” var inte där så supporten kunde inte svara på om det fanns fler. Men det skulle ta 5-8 dagar, får väl troligen min om några veckor, skulle inte förvåna mig alls..
Men det här sög ju big time! Beställde precis som “Urme” portering med e-legitimation i full tro om att det löser sig dirr. Fasiken vilken miss utav mig. Fick hem en fullmakt nu för porteringen. Betyder alltså att med all sannolikhet har dem inte skickat någon telefon till mig vilket betyder att dem har skickat ut alla andra. Ska jag behöva vänta tills i slutet utav Augusti i värsta fall?! MFG! Snälla Urme, ring och fråga hur det ligger till. Jag befinner mig utomlands och dem svarar inte på mina mail. Jag är olycklig.
Hej!
Är det bara jag som blir vansinnig på Telia, beställde (Iphone 16GB) vid 1 tiden natten då dom släptes, efter att deras server börjat funka igen. Mailat och frågat när leverans sker, och om man kan få kolli nr, men inget svar. Och deras sida är nog inte moderniserad sen 1990, ingen lagerstatus. Har 18 månaders bindningstid sen blir det nog annan operatör. Jag har fått en orderbekräftelse och jag beställde via ”mina sidor”, så jag antar jag får den snart, men att Telia beter sig så här illa mot sina kunder fattar jag inte. Visst blev det lite rusch, men det visste väll alla att så skulle ske… Eller? Hur har det gått för er andra?
Jag lade min order 00:59 i fredags. Fick direkt orderbekräftelse. Igår måndag fick jag simkort och lite papper. Jag ringde upp telia och fick kolli-id för telefonen, eftersom den inte kom tillsammans med resterande saker i måndags. Idag tisdag hämtade jag ut telefonen från posten. Och jag måste bara säga att det är den absolut grymmaste och skönaste telefon jag någonsin haft, och däribland finns N95, P1i mfl. Mäkta imponerad!
Mail lönar sig sällan…. Alltid bättre att ringa, trots kötiden. Den väntetiden är ingenting jämfört med svarsmejlen…:rolleyes:
@garp 6404 wrote:
Men det här sög ju big time! Beställde precis som “Urme” portering med e-legitimation i full tro om att det löser sig dirr. Fasiken vilken miss utav mig. Fick hem en fullmakt nu för porteringen. Betyder alltså att med all sannolikhet har dem inte skickat någon telefon till mig vilket betyder att dem har skickat ut alla andra. Ska jag behöva vänta tills i slutet utav Augusti i värsta fall?! MFG! Snälla Urme, ring och fråga hur det ligger till. Jag befinner mig utomlands och dem svarar inte på mina mail. Jag är olycklig.
Ska ta och ringa till dem imorgon och kolla vad som gäller, jag hoppas inte detta innebär att man får vänta på nästa “batch” telefoner. Ringer imorgon och skriver vad de sa.
jag beställde min den 11:e juli runt 8 på kvällen, får den mest troligt idag när jag söker på kolli (bor även i norrland så de tar en extra dag)
Ringde Telia och kollade, porteringen ska ske 21 juli enligt dem om de får in fullmakten i tid. De kunde inte se när beställningen gjordes och hur det låg till, men beställningen + porteringen ligger i samma order så telefonen kommer inte skickas till någon annan för att min portering tar tid enligt honom.
Så jag bör ju ha telefonen i mitten/slutet av nästa vecka.
Jag hoppas verkligen det där stämmer. Men enligt sidan skall man ju få ett mail ifall varan man beställd saknas och nått sådant verkar ju ingen utav oss ha fått. Woohoo, kanske får telefonen rätt så snart ändå.
Beställde i fredags morse och den kom igår,hämta den idag 16Gb Vit 🙂
@gigabyteswe 6508 wrote:
Beställde i fredags morse och den kom igår,hämta den idag 16Gb Vit 🙂
Vilken tid beställde du? Jag beställde min typ 07.45 på fredan enligt bekräftningsmailet, men har inte hört någonting 🙁 Det var dock en svart 16gb..
Beställde tidigt 11 juli och fick min vita iPhone 16GB igår 😀
Helt OK leveranstid.
Är sjukt nöjd!!
Fick svar ifrån Telia nu, kanske det sämsta svaret jag fått:
Hej!
Tack för din förfrågan.Vi begärde en portering av din nuvarande operatör. Innan vi fått godkänt från dem kan vi inte uppskatta någon leverans tid. Vanligtvis tar det ca 10 dagar vid portering.
Med vänlig hälsning …
Ja vad ska man säga. Dem svarade inte på om jag får telefonen för det nya priset eller om dem håller en telefon åt mig. Jag jobbade på “3” förut och vi skickade ut en telefon med ett nytt sim så man kunde använda det under tiden porteringen håller på, känns mycket smartare.
Vafan säger man, fick hem avtalet att skriva på idag.. vafan skulle man använda e-leg till för på deras webb egentligen?! Nu står det inkoppling 24 juli. Men jag fick simkortet i ett annat brev idag med.
Jösses vad less man blir.
Edit: Ringde upp dem och fråga vad fan de pysslade med. Tydligen har de skickat telefonen etc och hon visste inte vad för avtal det där var, eftersom de har skickat alla grejerna redan. Så jag skulle skippa att skicka in avtalet… ehm kan det bli mer struligt? 😛 Fick kollinumret på telefonen och den är här på måndag.
@urme 6677 wrote:
Vafan säger man, fick hem avtalet att skriva på idag.. vafan skulle man använda e-leg till för på deras webb egentligen?! Nu står det inkoppling 24 juli. Men jag fick simkortet i ett annat brev idag med.
Jösses vad less man blir.
Edit: Ringde upp dem och fråga vad fan de pysslade med. Tydligen har de skickat telefonen etc och hon visste inte vad för avtal det där var, eftersom de har skickat alla grejerna redan. Så jag skulle skippa att skicka in avtalet… ehm kan det bli mer struligt? 😛 Fick kollinumret på telefonen och den är här på måndag.
Vad beställde du för modell? Och vilken tid beställde du? 🙂
Frågar eftersom jag vill veta om jag har nån chans att också få min snart, Svart 16GB.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.