Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Ni utan Telia, vad har ni?
-
AuthorPosts
-
Ni som har köpt era telefoner utomlands eller på internet och som har valmöjligheten att välja vilket abonnemang eller kontantkort ni vill ha, vad har ni valt och motivera varför?
Jag har lyckats låsa upp en telia låst telefon med en simkortsadapter och i den har jag nu mitt simkort från mobilt bredband och tele2 som operatör.
Annars har jag tele2 fastprisabbonemang som jag haft sen de introducerade det för över tre år sen. Ringer lite väl mycket… (ca 2500min/mån)
Därför kändes inte någon av de abbonemangen som telia erbjöd som ett bra alternativ. Skulle då betala över 1000kr/mån, och så mycket gillar jag inte telia…
:p@elgreco 9987 wrote:
Jag har lyckats låsa upp en telia låst telefon med en simkortsadapter och i den har jag nu mitt simkort från mobilt bredband och tele2 som operatör.
Annars har jag tele2 fastprisabbonemang som jag haft sen de introducerade det för över tre år sen. Ringer lite väl mycket… (ca 2500min/mån)
Därför kändes inte någon av de abbonemangen som telia erbjöd som ett bra alternativ. Skulle då betala över 1000kr/mån, och så mycket gillar jag inte telia…
:pFungerar verkligen allting med ett sådant simkort? Jag trodde inte ens man kunde bli uppringd med dem. Berätta gärna mer i detalj vad som fungerar och håll oss uppdaterade! Om det stämmer så är det ju ett kanon alternativ.
Kör Tele2 Comviq Snackis för 99 kr/månad och det får jag ringa för. Kostar 19 öre till alla nät och sms kostar också 19 öre. Betalar också 99 kr för fri surf så 198 kr/månad totalt
Jag har Tele2 Snackis(39kr/mån), med datapaket 5gb,99kr/mån, min iphone är påväg(köpt på tradera)
en liten hemlis är att har fixat så jag har turbo3g på datapaketet;)@vitalizer 12997 wrote:
Jag har Tele2 Snackis(39kr/mån), med datapaket 5gb,99kr/mån, min iphone är påväg(köpt på tradera)
en liten hemlis är att har fixat så jag har turbo3g på datapaketet;)Share your knowledge! 😛 Har Tele2 Kompis och skulle gärna veta din hemlighet :laugh:
Tja, jag kör med Tele2/Comviq Kompis utan avgift tills årets slut (därefter 49:-/mån) + det jag ringer för. Har givetvis också ett 99:- datapaket 😉
@simba 13033 wrote:
Share your knowledge! 😛 Har Tele2 Kompis och skulle gärna veta din hemlighet :laugh:
Tja, jag kör med Tele2/Comviq Kompis utan avgift tills årets slut (därefter 49:-/mån) + det jag ringer för. Har givetvis också ett 99:- datapaket 😉
Jag jobbar som konsult på tele2, får tyvärr inte avslöja det, men tele2 släpper turbo3g datapaketet innan årsskiftet.
edit:tele2 har lagt in imei spärr mot mobiltelefoner(innebär att bara tele2s mobila bredbandsmodem fungerar på turbo3g), så nu kan jag inte använda turbo3g längre:/ men som sagt, innan årsskiftet så finns den tjänsten tillgänglig.
kommer även lägga om ab så jag får ett personal ab;)@vitalizer 12997 wrote:
en liten hemlis är att har fixat så jag har turbo3g på datapaketet;)Höjde de inte priset på datapaketet 5 gb till 159 kr/mån? 😮
Jag kör Telenor 299 + Mobilt Bredband, har dessutom Tvilling Kort till detta.
Anledningen är att jag haft Telenor sedan länge (Europolitan/Vodafon/Telenor), och har varit nöjd med service och bemötande från dom hela tiden. Tvilling kortet sitter i laptoppen så att jag kan surfa på den vart jag vill 🙂
/Svarten
Anledningen är att jag haft Telenor sedan länge (Europolitan/Vodafon/Telenor), och har varit nöjd med service och bemötande från dom hela tiden. Tvilling kortet sitter i laptoppen så att jag kan surfa på den vart jag vill 🙂
/Svarten
/Svarten
@iPhoneinfo.se 13160 wrote:
Jo, det gjorde dom för några veckor sedan. Men operatören Tre’s 3G-täckning slår Tele2s samt Telias med hästlängder. Ingen annan som har märkt detta?
Jag kör tre och det fungerar mycket bättre än något annat, dock så klipper tre oftare samtalen!
Jo, det gjorde dom för några veckor sedan. Men operatören Tre’s 3G-täckning slår Tele2s samt Telias med hästlängder. Ingen annan som har märkt detta?
Jag kör tre och det fungerar mycket bättre än något annat, dock så klipper tre oftare samtalen!
ja har också med tre.
ja har också med tre.
ja har också med tre.
Om inte jag missminner mig helt delar Telenor och Tre på 3G master, dvs dessa två har samma täckning, min erfarenhet är att den är betydligt bättre än Telia’s och Tele2’s täckning på dom flesta ställen. Så jo jag har märkt stor skillnad.
Om inte jag missminner mig helt delar Telenor och Tre på 3G master, dvs dessa två har samma täckning, min erfarenhet är att den är betydligt bättre än Telia’s och Tele2’s täckning på dom flesta ställen. Så jo jag har märkt stor skillnad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.