Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nintendo emulatorer?
-
AuthorPosts
-
Suttit och sökt runt, men väljer att fråga er om råd, vilket room pack tycker ni man skall välja samt vilken emulator anser ni vara den bästa?
Sökt runt på forumet men finner bara gamla trådar med inaktuella så väljer att skapa en ny 😉
Edit: Knallade in på Cydia–>Games och plockade NES som ligger där, Upp kommer svamp fan då allt är klart och jag glider in på /private/var/mobile/Media/ Men jag finner Ingen ROMs/NES mapp där… vad är det som blir galet?
@mikoassyr 48284 wrote:
Du måste skapa en egen mapp
Oki, Bara skapa en mapp vid namn ROMs/NES eller skapa ROMs och sedan NES mapp inom denna?
En till grej, då jag klickar på svamp app så kommer det bara upp Safari i någon sec, är det någon source skall in å?
EDIT: Hmmm det vill ju fan inte ske ändå något… Någon som kan förklara vart fan jag missar 🙂 Är så trött så det är väl världens enklaste sak som man inte ser i tröttheten
Jag ber om råd igen, Jag får fan inte till det, skapade en mapp vid namn ROMs och i denna en mapp vid namn NES och i den sista mappen lade jag in alla nes filerna, Men då jag trycler på svampen kommer det bara upp igen i 1 sec en Safari sida(inget ses) sedan dör allt ner….
Vart fan gör jag fel?
Jag hade det förut och följde bara instruktionerna,, har inte haft de nu på ngra månader då de börjat ta betalt för skiten. Är ledsen vet inte exakt hur ja ska hjälpa dig för har glömt:confused:
jag blir fan galen alltså, testat alla vägar (tror jag) Ingen som kan hjälpa mig? Eller vet ett annat sätt att gå? Alla svar mottages mycket tacksamt, Snälla hjälp mig med en rofylld Jul 😉
Ingen som kan hjälpa mig? Snälla jag blir fan galen
Lägger ner, köper den av BigBoss och nu funkade allt 🙂
Skulle nog rekomendera Nes4iphone, finns nu med free trial.
ScreenshotFeatures include:
– WiiMote support via BlueTooth capable devices!
– Fast assembly CPU emulation!
– Download to the ROMs directory within the app!
– Portrait and landscape support.
– Controller overlays are able to be skinned.
– Save states!
– Smoothed scaling options.
– It’s FAST and it works great on both 2.2.1 and 3.x firmwares!@ponyboy 48391 wrote:
Skulle nog rekomendera Nes4iphone, finns nu med free trial.
ScreenshotFeatures include:
– WiiMote support via BlueTooth capable devices!
– Fast assembly CPU emulation!
– Download to the ROMs directory within the app!
– Portrait and landscape support.
– Controller overlays are able to be skinned.
– Save states!
– Smoothed scaling options.
– It’s FAST and it works great on both 2.2.1 and 3.x firmwares!hur får man in romsen?
å var hittar man roms?tack sam för svar
Du kan välja att lägga in dem manuellt genom att browsa in i var/mobile/Media/ROMs.
In i roms mappen ska det finna en mapp som heter NES, om det inte finns så skapa det. Där lägger du alla dina roms.
Du kan också i applikationen välja Browse och sen Search. Därifrån kan du ladda ner direkt till din app.Hitta roms – Google is your friend!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.