Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nio anledningar till att rata Apples nya iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Det här måste ju vara ett skämt. Känns verkligen på dagisnivå, som att en liten pojke på fem år inte kan cykla, då ska ingen annan få cykla heller. Bara för att denne journalist inte kan köpa en iPhone är den jättedålig. Liksom, en anledning är att den saknat multitasking, och därför ska man bojkotta Apple, för att de inte hade multitasking i sina tidigare modeller av iPhone. Även om det kommer multitasking så är det ingen ursäkt…
En annan anledning är dåliga hörlurar. WTF? Ska jag inte köpa en produkt för 7-10,000 kr bara för att Apple slänger med ett par standardlurar för ett par hundralappar? Helt sjukt asså…
Och den sista punkten är naturligtvis att den håller tillbaka annan teknik.
Japp, så kolla in det här för att bli övertygad om att inte köpa en iPhone 4!
:rolleyes:Jag kan bara hålla med, läste den så kallade artikeln igår morse och bara gapade. Så j-vla dumma argument har jag aldrig sett. Det påminner om Sverigedemokraternas manifest… lika intelligent och lika välgenomtänkt
1. Dyr men bäst
2. Wifi-hotspots är möjligt via jailbreak
3. Smokescreen och flashbrowser. Vi måste bara vänta.
4. Vilka andra telefoner har multitasking då? Jag har inte saknat copy paste eftersom jag har aldrig haft en mobil som haft copy paste. Likadant saknar jag inte multitasking eftersom jag vant mig vid Apples lösning fram till nu.
(Multitasking på HTC är ju ett skämt)
5. Dock 40% bättre än innan. En smartphone kräver ström för helvette. Köp en Nokia om du ska smsa folk.
6. Finns inte många telefoner man får hörlurarna i paketet när man köper den plus att de hörlurarna man får med är absolut godkända i kvalité. Även om de skulle behöva lite lim.
7. Skitsnygg, skitbra design och smaken är som baken.
8. Gratis? Gmaps måste då vara jävla dyrt.
9. Jag fattar inte vad journalisten menar.Ibland borde det vara förbjudet att säga vad man tycker när man inte har något att tillföra. Kan inte journalisten ta och göra en punktlista på vad han tycker är bra med en produkt, som Windows så ska vi nog får höra annat ljud i skällan.
BLI OBJEKTIV!
Herre jävlar vilken dålig jounarlist. Så många faktafel att man, ja, jag vet inte vad… Det här stolpskottet kan verkligen ingenting om det den skriver om. Det är ju inte ett rätt!!
Det värsta är det den skriver om “anti-teknologi”. ALLA mobiltillverkare hade gett ut precis likadana telefoner år efter år innan iphone kom. Efter det har de gjort allt de kunnat för att härma.
Skit löjligt, köp inte iPhone 4 för att iPhone 3Gs inte hade multitasking. Vad fan har det med iPhone 4 att göra? :confused:
Skit anledningar fattig journalist som skriver 😛
Finns många talesätt som skulle kunna sammanfatta journalisten 😉 … Tappad bakom ett flöte är ett av dom ^^
Textförfattaren är antingen en överbetald lakej eller en väldigt bitter typ, är ungefär som att säga jag kollar inte på Premier League utan föredrar Allsvenskan eftersom PL har högre biljettpriser och det är roligare att se klåparna till fotbollsspelare i Allsvenskan. 8Dålig liknelse, jag vet, men var tvungen xD)
sjukt dum jävel som skrivit. Men jag kan dock hålla med om att en programvara för gratis GPS skulle inte vara fel, Garmin ex. där köper man en produkt sen är det gratis, iom att iphonen är såpass dyr så kan dom väl vara lite generösa, så mycket belastas nog inte satelliterna kan jag tänka mig 😛
Jag tycker ni är lite elaka mot Aftonbladet, man är trots Sveriges största skvallertidning då måste man få göra några dussin pudlar / år, denna tar dock priset. Och det är inte pulitzer jag talar om…
Nu har iofs Aftonh*ran bara översatt en text… Men visst man kunde begära mer av VEM SOM HELST!
intressant att ni verkligen inte är objektiva.
Telefonen ÄR dyr som tusan.
bäst? Nej, nu kan man börja jämnföra med andra telefoner.Antiteknologi?
seriöst, “för första gången kan man använda kameran för videosamtal”, hörde jag år 2003 vakna till?
för att få de möjligheterna så jailbrakar folk telefonen, det betyder ju att man skiter i apples sätt att behandla telefonen och anpassar dem efter sitt eget behov. vilket jag tycker är bäst.3. flash? joo. håller med det är lite döende, men fortfarande störst på internet.
4. multitasking? Nej, inte ens OS4 är multitasking,
5. batteri? 3g slukar batteri som fan, men ändå har vissa telefoner mer än dubbel så lång batteritid som Iphone 3G(s).
6, sjyst att få hörlurar med dock. men gav bort dom snabbt.
7. utseendet? faktiskt snygg telefon, men väldigt svårt att ändra saker och ting, först i OS4 får man ändra bakgrund……
om man inte jailbrakar..8. vet jag faktiskt ingenting om, men jag tycker Iphone börjar kunna konkurrera med riktiga GPS mätare.
9. faktiskt varit i USA och visst där fanns en dockningsstation med högtalare o alarmintregerat till telefonen, förstår dock inte riktigt argumentet med att de håller tillbaka annan teknik, nån som vet vilken typ de menar?
@hugorosenlund 67659 wrote:
4. multitasking? Nej, inte ens OS4 är multitasking,
Helt rätt! för att få kallas multitasking måste det dra mer minne, ström och processor kraft, helt i onödan. ingen smart lösning som apple har gjort där bara det viktiga ligger och kör i bakgrund, får det är ju fusk.
eller hur tanke svag får man vara?
@hugorosenlund 67659 wrote:
5. batteri? 3g slukar batteri som fan, men ändå har vissa telefoner mer än dubbel så lång batteritid som Iphone 3G(s).
Nämn en smartphone som kan boota windows xp?
Batteri vs. prestanda
Och så kommer det alltid vara om du inte köper en iPad.@mossarelli 67664 wrote:
Nämn en smartphone som kan boota windows xp?
Batteri vs. prestanda
Och så kommer det alltid vara om du inte köper en iPad.XPPhone ( Ja, den heter faktiskt så)
Nja, Android mobilerna som kommer nu kommer skena förbi iphone4, de har samma prestanda men mer batteritid, men som jag sa tidigare har 3g telefoner dålig batteritid.
@hugorosenlund 67676 wrote:
XPPhone ( Ja, den heter faktiskt så)
Nja, Android mobilerna som kommer nu kommer skena förbi iphone4, de har samma prestanda men mer batteritid, men som jag sa tidigare har 3g telefoner dålig batteritid.
dubbelt så tjocka
Varför ens diskutera en såhär tarvlig artikel. Alla får välja telefon själva, den som de flesta anser bäst och värd pengarna säljs såklart bäst (marknadsekonomi). Att sedan personer hyser agg mot andra märken är bara sorgligt, var glada för eran Andriod-mobil eller vad det nu kan vara i stället. Dock kan man dra slutsatsen att iPhone för tillfället är den mest omtycka mobilen/smartphone:n och enligt min åsikt därmed den bästa (marknadsekonomi igen). End of discussion. Mod lås tråd!
@trub 67660 wrote:
Helt rätt! för att få kallas multitasking måste det dra mer minne, ström och processor kraft, helt i onödan. ingen smart lösning som apple har gjort där bara det viktiga ligger och kör i bakgrund, får det är ju fusk.
eller hur tanke svag får man vara?
Betyder det att Iphonen inte klarar mer än 2 program som körs åtgången eller är det batteritiden som är viktigast?
Min 3gs (inte jailbrakad) kan bli rätt så seg när man skiftar snabbt mellan program, ibland fastnar den mellan och då stänger det bara av programet. (antagligen lite bättre i OS4)Det är smaksak vilken mobil man väljer att köpa. iPhone och andra smartphones är en lyxvara, har man inte råd ska man inte köpa en. Om den är prisvärd skiljer sig från folk till folk beroende på vad man har för förväntningar eller hur stor plånbok man har. De som är vana med vanliga mobiler kommer att tycka att iPhone och andra smartphones har urusel batteritid, det är för att de jämför den med sina gamla mobiler som de endast använde för att ringa och smsa. En smartphone används till massvis med saker förutom vanligt “mobil” syfte så självklart så kommer den att dra mer batteri. Du skulle kunna stänga av din mobildata och GPS och använda din smartphone endast till samtal, då kan du ha lika långt batteritid som vanliga mobiler.
Personligen tycker jag att Apple har lyckats väldigt bra med multitasking i iOS 4. Jag jailbreakade min iPhone från dag ett så jag har använt Backgrounder väldigt länge. Ingen kan förneka att köra flera app samtidigt inte sänker iPhones VM kraftigt och gör så att batteriet förbrukas snabbare. Nu i iOS 4 så har Apple skapat en paus liknande funktion, lämnar du en app så pausas den och du kan sedan återvända till där du var. Dessutom så finns det en feature som heter Task finishing, detta innebär att om din app jobbar med nånting som t.ex nerladdning så kommer den att fortsätta göra det i bakgrunden efter att du stängt appen och när den är färdig så kommer appen att pausas. Detta är ju genialisk i min åsikt för att det sparar massor med batteri och VM, det är ju väldigt onödigt att apps som man inte använder ska överbelasta processorn i en batteridriven produkt. Alla apps kommer inte att behandlas på samma sätt i iOS multitasking. Musik och GPS apps kommer att förtsätta jobba i bakgrunden medans man befinner sig i en annan app.
Jag är alltid först för att kritisera Apples urusla policy, de som har varit med ett tag och läst mina tidigare inlägg kan intyga om det. Det finns en hel del med saker som jag är missnöjd med, de mesta kan jag fixa själv genom jailbreak och resten hoppas jag ska fixas snart antingen genom Apple eller jailbreak. Man skulle kunna fråga varför köpa en produkt om man är missnöjd med bristen på vissa funktioner, enligt mig så kommer ingen annan mobils hårdvara, programvara, funktioner och applikationer i närheten av iPhone. Jag kan glädjas att Android och andra har börjat ta lite marknads andelar och hoppas att fler köper deras produkter, det skulle inte vara så kul om ALLA hade en iPhone. Dessutom så kommer konkurrensen att sätta press på Apple att göra ännu bättre ifrån sig.
Detta är bara min åsikt, jag förstår att vissa inte kommer att hålla med mig och det är precis så det ska vara.
End of discussion. Mod lås tråd!
Vi låser inte trådar bara för att nån ska ha sista ordet i en diskussion. Detta är ett forum, här diskuterar vi saker o ting!
@ponyboy 67687 wrote:
Det är smaksak vilken mobil man väljer att köpa. iPhone och andra smartphones är en lyxvara, har man inte råd ska man inte köpa en. Om den är prisvärd skiljer sig från folk till folk beroende på vad man har för förväntningar eller hur stor plånbok man har. De som är vana med vanliga mobiler kommer att tycka att iPhone och andra smartphones har urusel batteritid, det är för att de jämför den med sina gamla mobiler som de endast använde för att ringa och smsa. En smartphone används till massvis med saker förutom vanligt “mobil” syfte så självklart så kommer den att dra mer batteri. Du skulle kunna stänga av din mobildata och GPS och använda din smartphone endast till samtal, då kan du ha lika långt batteritid som vanliga mobiler.
Personligen tycker jag att Apple har lyckats väldigt bra med multitasking i iOS 4. Jag jailbreakade min iPhone från dag ett så jag har använt Backgrounder väldigt länge. Ingen kan förneka att köra flera app samtidigt inte sänker iPhones VM kraftigt och gör så att batteriet förbrukas snabbare. Nu i iOS 4 så har Apple skapat en paus liknande funktion, lämnar du en app så pausas den och du kan sedan återvända till där du var. Dessutom så finns det en feature som heter Task finishing, detta innebär att om din app jobbar med nånting som t.ex nerladdning så kommer den att fortsätta göra det i bakgrunden efter att du stängt appen och när den är färdig så kommer appen att pausas. Detta är ju genialisk i min åsikt för att det sparar massor med batteri och VM, det är ju väldigt onödigt att apps som man inte använder ska överbelasta processorn i en batteridriven produkt. Alla apps kommer inte att behandlas på samma sätt i iOS multitasking. Musik och GPS apps kommer att förtsätta jobba i bakgrunden medans man befinner sig i en annan app.
Jag är alltid först för att kritisera Apples urusla policy, de som har varit med ett tag och läst mina tidigare inlägg kan intyga om det. Det finns en hel del med saker som jag är missnöjd med, de mesta kan jag fixa själv genom jailbreak och resten hoppas jag ska fixas snart antingen genom Apple eller jailbreak. Man skulle kunna fråga varför köpa en produkt om man är missnöjd med bristen på vissa funktioner, enligt mig så kommer ingen annan mobils hårdvara, programvara, funktioner och applikationer i närheten av iPhone. Jag kan glädjas att Android och andra har börjat ta lite marknads andelar och hoppas att fler köper deras produkter, det skulle inte vara så kul om ALLA hade en iPhone. Dessutom så kommer konkurrensen att sätta press på Apple att göra ännu bättre ifrån sig.
Detta är bara min åsikt, jag förstår att vissa inte kommer att hålla med mig och det är precis så det ska vara.
Vi låser inte trådar bara för att nån ska ha sista ordet i en diskussion. Detta är ett forum, här diskuterar vi saker o ting!
Jag vet, men ville verka väldigt övertygande. Den slutklämmen skulle ge lite kraft åt min uttalande. Skämtet lyckades tydligen inte. :laugh:
@hugorosenlund 67676 wrote:
XPPhone ( Ja, den heter faktiskt så)
Vad snygg den var…
Jag tycker du ska pröva använda en iPhone istället så du vet vad det handlar om. Jag tvingar inte dig att gilla iPhone men whatever.
slaneby
June 13, 2010 at 18:15Post count: 0tbh är jag jävligt sugen på x10 mini men blir väl samma som när jag sålde min förra iphone till förmån av HTC,
säljer skiten 2dagar senare och köper en iphone igen.. 1 gång iphone alltid iphone.@mossarelli 67699 wrote:
Vad snygg den var…
Jag tycker du ska pröva använda en iPhone istället så du vet vad det handlar om. Jag tvingar inte dig att gilla iPhone men whatever.
Nu verkar du inte läst någonting vad jag har skrivit, jag äger en Iphone.
Men jag vill kunna diskutera den och jämnföra den med andra telefoner, kritisera och prisa. Ifall du genast generalisera mina åsikter och ägodelar så får du väl göra det.Men fortfarande dras hela Iphone kulturen med det är fult att påpeka dess fel, (för det finns ju inga).
@hugorosenlund 67724 wrote:
Nu verkar du inte läst någonting vad jag har skrivit, jag äger en Iphone.
Men jag vill kunna diskutera den och jämnföra den med andra telefoner, kritisera och prisa. Ifall du genast generalisera mina åsikter och ägodelar så får du väl göra det.Men fortfarande dras hela Iphone kulturen med det är fult att påpeka dess fel, (för det finns ju inga).
Det står inte på din profil att du äger någon så jag tog för givet.
Det finns massor med fel på en iPhone men jag bryr mig inte. Det är viktigare att vara glad över det man har.
Det absolut värsta med den artikeln är att när mupp journalisten gjorde den så visste ingen hur iphone 4 såg ut så hur kan han då säga att den har dålig form och inte är skön att hålla i under lång tid. för övrigt vad e det för en jävla anledning. att den inte är skön att hålla i alla har olika åsikter låt folk bilda sina egna istället. jäkla skynet älskare
Vad har ni babblat om de senaste 3-4 inläggen? Jag har hört Vänsterpartister som låter intelligentare, tror dock denne konverterade till något mer liberalt sedan, men poängen är tydlig – börja diskutera ämnet igen.
slaneby
June 17, 2010 at 20:08Post count: 0stay on topic noobs
ämnet försvann typ redan från första sidan.
Angående multitasking, tänkte på olika saker att använda dem till, att telefonen prioriterar saker (ladda upp bilder på facebook, skicka meddelanden via skype eller ladda ner till spotifyn), men märkte att de redan finns ju, när du skriver ett sms och skickar, och genast klickar på hemknappen så stängs SMS programmet men ändå skickas det efter en stund. multitasking finns redan, den är extremt begränsad i dagsläget och bli lite större med det “nya” operativsystemet. Apple tar små steg varje gång och överdriver dem lite.
@hugorosenlund 68071 wrote:
ämnet försvann typ redan från första sidan.
Angående multitasking, tänkte på olika saker att använda dem till, att telefonen prioriterar saker (ladda upp bilder på facebook, skicka meddelanden via skype eller ladda ner till spotifyn), men märkte att de redan finns ju, när du skriver ett sms och skickar, och genast klickar på hemknappen så stängs SMS programmet men ändå skickas det efter en stund. multitasking finns redan, den är extremt begränsad i dagsläget och bli lite större med det “nya” operativsystemet. Apple tar små steg varje gång och överdriver dem lite.
Jo jag tror dom flesta vet. en mer tydlig sådan är att du kör ipod och spelar/surfar/annat samtidigt, vilket också är multitasking, men bara apples egna program fungerar så på dom nuvarande OS versionerna.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.